Bouwjaar | 05-05-2010 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 122.962 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.521 cc |
Vermogen | 169 kW (230 pk) |
€ 14.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 05-05-2010 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 122.962 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.521 cc |
Vermogen | 169 kW (230 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Welmans Automobielen B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Baarnsche dijk 3 |
Postcode | 3741 LN |
Plaats | Baarn |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)35 - 3031383 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.welmansautomobielen.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mei 2007 - mei 2010
Technische informatie
Koppel: 320 Nm
Aantal cilinders: 5
Transmissie: 5 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 57 liter
Acceleratie (0-100): 7,6 s
Topsnelheid: 225 km/u
Ledig gewicht: 1.469 kg
Wielbasis: 264 cm
Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Energielabel: G
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,8 l/100km (1 op 10,2)
Brandstofverbruik in de stad: 14,3 l/100km (1 op 7,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,2 l/100km (1 op 13,9)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Volvo V50 is misschien de strakst sturende Volvo uit de zero's (2000-2010). De Zweedse doorontwikkeling gebaseerd op het platform van de Ford Focus leverde een voor Volvo-begrippen uiterst dynamisch rijdende auto op. Wij vonden één van de laatste facelift V50's met de lekkerste (Volvo) vijfcilinder turbomotor onder de kap: de T5 met 230 pk. Kers op de taart: AWD vierwielaandrijving waarmee deze V50 helemaal aan het asfalt plakt. Snel, strak, comfortabel en compact, wie een V70 te groot en te log heeft aan deze V50 een uitstekend alternatief. Vanaf mei 2025 is deze V50 tevens aantrekkelijk te rijden als Youngtimer, waarbij de bijtelling over de dagwaarde in plaats van de nieuwwaarde wordt berekend.
De volgende opties zijn aanwezig:
- Crème lederen bekleding
- Aluminium dashboard inleg
- Origineel Volvo geluidssysteem met stuurwielbediening
- Cruise control (bediening op het stuurwiel)
- 17 inch lichtmetalen velgen
- 5-traps automaat met handmatige schakelmogelijkheid
- Afneembare trekhaak
- Verchroomde uitlaat sierstukken links/rechts
Kortom, een sportief geheel in een degelijk Zweeds jasje. Een wolf in schaapskleren ook, die met deze motorversie van zo'n laat bouwjaar zeldzaam is. We vonden dit exemplaar in Zwitserland waar deze V50 uitstekend onderhouden is. Evengoed doen wij hier in Nederland alsnog een uitgebreide technische inspectie en krijgt de V50 de benodigde service voor aflevering.
Bel ons voor meer informatie en plan uw bezichtiging!
= Bedrijfsinformatie =
Let op: Voor de beste klantbeleving zijn wij uitsluitend op afspraak geopend. Voorkom dat u moet wachten of voor een dichte deur staat en bel ons voorafgaand aan uw showroombezoek.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volvo V50 DRIVe | Einde of nieuw begin?
De Volvo V50 is razend populair onder leaserijders. Al vele jaren is dit een verkoopsucces voor Volvo. De V50 is zelfs al zo lang op de markt dat het voor veel leaserijders tijd is om een volgende auto uit te kiezen. En alhoewel menigeen tevreden is met de V50, wordt de volgende auto toch een andere. Volvo's succesnummer voldoet namelijk niet aan de milieueisen van de werkgever. Tenminste, tot nu toe, want de Volvo V50 is er nu ook in een uiterst milieuvriendelijke "DRIVe"-uitvoering. Reden genoeg om opnieuw voor Volvo te kiezen?
De DRIVEe is een zuinige versie van de Volvo V50. De prestaties zijn voldoende en het weggedrag zelfs beter dan gebruikelijk. Het Scandinavische design is daarmee voordeliger in aanschaf en gebruik.
Plus
- vlot en toch zeer zuinig
- zeer veilig
- prima klank audiosysteem
Min
- start/stop systeem werkt niet onmerkbaar
- weinig bagageruimte (voor een stationcar)
- omslachtige procedure opklappen achterbank
Conclusie
Is de komst van DRIVe voldoende reden om opnieuw voor een Volvo V50 te kiezen? Zonder twijfel. Wie nu een zwaar gemotoriseerde V50 rijdt zal de 1.6D al een stapje terug ervaren, maar ook deze extra zuinige dieselmotor presteert verdienstelijk. Sterker nog: dankzij alle aanpassingen is het weggedrag verbeterd!
Daarnaast behoudt de V50 ook als DRIVe alle sterke punten die de auto zo populair maken: Scandinavisch design, beschaafde afmetingen en natuurlijk heel veel veiligheid.