Volkswagen Touareg 4.2 V8 FSI 349pk Orig NL - Youngtimer | Lage KM |

n.o.t.k.

afbeelding vergroten
Bouwjaar 07-07-2007
Categorie Terreinwagen/Pick Up
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 145.764 km
Deuren 5
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 4.163 cc
Vermogen 257 kW (350 pk)

Volkswagen Touareg 4.2 V8 FSI 349pk Orig NL - Youngtimer | Lage KM |


n.o.t.k.

Algemeen

Bouwjaar 07-07-2007
Categorie Terreinwagen/Pick Up
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 145.764 km
Deuren 5
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 4.163 cc
Vermogen 257 kW (350 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Jurjens Automotive
Contactpersoon M.W. Jurjens
Adres Setheweg 14d
Postcode 7942 LB
Plaats Meppel
Provincie Drenthe
Land Nederland
Telefoon +31 (0)522 - 855885 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 4x4 uitvoering
  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • cd wisselaar
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • dakrail
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • electr. verstelbare bestuurdersstoel
  • getint glas
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • luchtvering
  • metallic lak
  • mistlampen (voor)
  • navigatiesysteem
  • parkeersensor
  • radio/cd speler
  • regensensor
  • stuurbekrachtiging
  • traction control
  • trekhaak
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV

Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Bandenmaat: 275/45 R19
Acceleratie (0-100): 7,5 s
Topsnelheid: 234 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 475 x 193 x 173 cm
Wielbasis: 286 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 2.307 kg
Laadvermogen: 693 kg
GVW: 3.000 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)

Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 329 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 4

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,8 l/100km (1 op 7,2)
Brandstofverbruik in de stad: 19,7 l/100km (1 op 5,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 10,7 l/100km (1 op 9,3)

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 446 - € 488 per kwartaal

| Adaptive Cruise control | Side Assist | Nappa lederen bekleding | Stuurwielverwarming | Elektrische stoelen + memory | Bi-xenon adaptief | Voorruitverwarming | Actieve dempers | Luchtvering | Navigatiesysteem | Digitaal audiosysteem 11 luidsprekers | Schuif-/ kanteldak | Parkeersensoren voor + achter | Achteruitrijcamera | Stuurwielbediening | 19" Originele lichtmetalen velgen | Elektrische trekhaak | Origineel Nederlands | Youngtimer | Lage kilometerstand | 2007 | 145.764 km | VERKOCHT |

Volkswagen Touareg 4.2 V8 FSI 4Motion Highline AUT-6 (349pk)

De Touareg heeft altijd een imposant voorkomen gehad. In deze facelift versie ziet hij er echter net wat volwassener uit. De grote chromen grill, de donkere achterlichten, maar ook zeker de grootte van de SUV maken het een indrukwekkende auto. Het grootste spektakelstuk ligt echter in het vooronder. De machtige 4.2 V8 FSI met maar liefst 349pk. Gekoppeld aan een automatische 6-traps automatische transmissie en uiteraard 4Motion vierwielaandrijving is dit een heel fijn trio. Voe daar ook nog luchtvering en adaptieve dempers aan toe en je hebt een auto die echt alles kan. Dat wordt wel duidelijk als we even later de machtige V8 aan de tand voelen.

De Touareg mag dan een kolos zijn van bijna 2.5t. De 4.2 FSI lijkt er weinig moeite mee te hebben. In slechts 7,5 seconden accelereert de mastodont vanuit stilstand naar 100 km/h en wie denkt dat het feest vroegtijdig ophoudt heeft het mis. Met een topsnelheid van 234 km/h voelt de Touareg zich ook heel prettig op de Autobahn. Het brede karakter is ongekend, want ook op hoge snelheden voelt de auto zeer stabiel en zeker aan. De luchtvering laat de auto dan zakken en de demping wordt harder, in stedelijk gebied is het een comfortabele metgezel. Hier gaat de auto juist hoger staan en wordt de demping softer waardoor iedere oneffenheid of drempel teniet gedaan wordt. En dan zijn er nog de offroad capaciteiten. Sperdifferentieel, Hill Descent Control en zelfs lage gearing is aanwezig op de Touareg.

Het exemplaar dat we hier aanbieden is dus de facelift variant van

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Volkswagen Touareg | Terug van weggeweest

In 2018 introduceerde Volkswagen de nieuwe Touareg. En daarna was het stil. Vanwege de hoge CO2-uitstoot en bijbehorende belasting was de derde generatie van de Touareg namelijk niet concurrerend. Maar nu is de Touareg terug van weggeweest. Vanaf modeljaar 2024 is de grote SUV namelijk ook leverbaar als plug-inhybrid. Tijd voor een herkansing!

Autotest | Volkswagen Touareg Terug van weggeweest

De VW Touareg is een grote SUV met plug-in hybride aandrijving. Dit maakt hem duurder dan een elektrische auto, maar daar staan off-road capaciteiten, 3.5 ton trekgewicht en luchtvering tegenover.

Plus

  • thuis op de openbare weg en in het terrein
  • groots, luxeus en toch beschaafd

Min

  • elektrisch bereik blijft achter bij andere plugin hybrids
  • Audiosysteem goed, maar kan nog beter

Conclusie

De Volkswagen Touareg is terug van weggeweest. Of dat goed of slecht nieuws is, hangt af van het gebruik. Als grote, ruime, comfortabele gezinsauto is de Touareg goed, maar voor minder geld zijn er elektrische concurrenten die op alle punten nog beter zijn.

Echter, dat zijn veelal rijdende computers en niet iedereen voelt zich daar prettig bij. Andere grote SUV's zijn juist imposant of opvallend en de Volkswagen is relatief nuchter en beschaafd.

Maar er is meer. De Toureg plug-inhybrid mag een aanhanger van maximaal 3.500 kg trekken en dat doen weinig elektrische auto's na. Bovendien zorgt de standaard luchtvering voor een veelzijdig karakter. De Touareg kan zich daadwerkelijk redden in het terrein, kan zich van een sportieve kant laten zien of is juist uitgesproken comfortabel.

Deel deze advertentie