Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-line | Panorama | Luchtvering | Trekhaak |
€ 18.950,-
Bouwjaar | 23-05-2013 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 202.000 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.967 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 23-05-2013 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 202.000 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.967 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Cretier Cars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Kerkstraat 21 |
Postcode | 5328 AA |
Plaats | Rossum |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 13142001 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | cretiercars.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Bandenmaat: 235/65 R17
Acceleratie (0-100): 8,5 s
Topsnelheid: 206 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 480 x 194 x 171 cm
Wielbasis: 289 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.053 kg
Laadvermogen: 787 kg
GVW: 2.840 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 184 g/km
Energielabel: D
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7 l/100km (1 op 14,3)
Brandstofverbruik in de stad: 8,2 l/100km (1 op 12,2)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,3 l/100km (1 op 15,9)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 733 - € 770 per kwartaal
Bij ons ingeruild deze Touareg, uitgevoerd in een prachtige bi-color leder samenstelling. Daarnaast ook nog eens voorzien van een aantal leuke opties zoals; panoramadak, elektrisch wegklapbare trekhaak, luchtvering, full-map navigatie, DAB+, chrome pakket en R-Line pakket. De koets is nog nooit overgespoten, op technisch vlak is ook alles netjes bijgehouden en dit jaar heeft hij ook nog zijn grote beurt gehad.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Touareg | Terug van weggeweest
In 2018 introduceerde Volkswagen de nieuwe Touareg. En daarna was het stil. Vanwege de hoge CO2-uitstoot en bijbehorende belasting was de derde generatie van de Touareg namelijk niet concurrerend. Maar nu is de Touareg terug van weggeweest. Vanaf modeljaar 2024 is de grote SUV namelijk ook leverbaar als plug-inhybrid. Tijd voor een herkansing!
De VW Touareg is een grote SUV met plug-in hybride aandrijving. Dit maakt hem duurder dan een elektrische auto, maar daar staan off-road capaciteiten, 3.5 ton trekgewicht en luchtvering tegenover.
Plus
- thuis op de openbare weg en in het terrein
- groots, luxeus en toch beschaafd
Min
- elektrisch bereik blijft achter bij andere plugin hybrids
- Audiosysteem goed, maar kan nog beter
Conclusie
De Volkswagen Touareg is terug van weggeweest. Of dat goed of slecht nieuws is, hangt af van het gebruik. Als grote, ruime, comfortabele gezinsauto is de Touareg goed, maar voor minder geld zijn er elektrische concurrenten die op alle punten nog beter zijn.
Echter, dat zijn veelal rijdende computers en niet iedereen voelt zich daar prettig bij. Andere grote SUV's zijn juist imposant of opvallend en de Volkswagen is relatief nuchter en beschaafd.
Maar er is meer. De Toureg plug-inhybrid mag een aanhanger van maximaal 3.500 kg trekken en dat doen weinig elektrische auto's na. Bovendien zorgt de standaard luchtvering voor een veelzijdig karakter. De Touareg kan zich daadwerkelijk redden in het terrein, kan zich van een sportieve kant laten zien of is juist uitgesproken comfortabel.