Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line | model | Pano | HuD | Trekhaak | Keyless | Fabrieksgarantie
€ 56.900,-
Bouwjaar | 25-01-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 4.671 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.498 cc |
Vermogen | 110 kW (150 pk) |
Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line | model | Pano | HuD | Trekhaak | Keyless | Fabrieksgarantie
€ 56.900,-
Algemeen
Bouwjaar | 25-01-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 4.671 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.498 cc |
Vermogen | 110 kW (150 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | EHD Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rietkraag 9 |
Postcode | 8082 AA |
Plaats | Elburg |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)578 - 755591 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.ehdautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 10,6 s
Topsnelheid: 210 km/u
Ledig gewicht: 1.516 kg
Wielbasis: 268 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,2 l/100km (1 op 16,1)
Staat
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal
Deze auto is net binnen. Meer foto's volgen binnenkort of zijn alvast verkrijgbaar op aanvraag.
Dit is ons inziens by far de meest complete en rijkst uitgeruste Tiguan R-line van het nieuwe model die momenteel in Nederland wordt aangeboden.
Noem ene optie, en het zit op deze heerlijke SUV.
De eerste eigenaar was een medewerker van een VW groep in Duitsland en daarvan hebben wij deze klasbak in kunnen kopen.
De nieuwe Tiguan is een lust voor het oog en komt qua uiterlijk heel erg in de buurt van de grotere broer, de Touareg.
Dit exemplaar is slechts een half jaar oud en bij aanschaf moet men gedacht hebben dat het een goed idee was om alle opties aan te vinken.
Een panoramadak, keyless entry, lane assist, zwenkbare trekhaak, matrix LED verlichting en ga zo maar door.
Het interieur is werkelijk fantastisch met de R-line kuipstoelen, het verwarmde R-line sportstuur en grote scherm met tal van functies.
De auto is in nieuwstaat, beschikt nog over minimaal anderhalf jaar VW garantie in Europa en wacht om vol trots bereden te worden
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Tiguan | De gewone SUV
Volkswagen introduceert de derde generatie van de Tiguan. De eerste twee generaties waren zeer succesvol dankzij het veelzijdige karakter. De eerste kon zich daadwerkelijk redden in het terrein en was toch even nuchter als iedere andere Volkswagen. De tweede Tiguan voegde meer elektronica toe voor comfort en gemak. Wat heeft de derde generatie van de Tiguan aan nieuws te bieden?
De Volkswagen Tiguan is de meest nuchtere auto in zijn soort. Hier geen uiterlijk vertoon, geen innovatieve techniek en geen avontuur. De Tiguan is een moderne gezinsauto, maar volgens klassiek recept
Plus
- nuchter en vertrouwd
- relatief zuinige mild-hybrid aandrijving
- ruim en praktisch
Min
- bijna dagelijks melding over storing in sensoren
- Volkswagens eigen ID.4 is in ieder opzicht superieur (en voordeliger!)
Conclusie
Wat heeft de derde generatie van de Volkswagen Tiguan te bieden? Terwijl Volkswagen met de ID-modellen het uiterste van zijn kunnen toont, kiest het met de Tiguan voor het vertrouwde. Tegenover al het nieuwe en vooruitstrevende van de ID.4, is de Tiguan een nog behoudendere versie van het bestaande concept. De avontuurlijke alleskunner van weleer is een pure gezinsauto geworden. Het nieuws is beperkt tot een enkel ergonomisch foefje (de verlichting en de multi-functie knop). Daarbij zijn hybride-motoren nu standaard.
Na een week rijden is de conclusie daarom: er is niets mis met de Tiguan, maar de auto doet ook niets beter dan gemiddeld. Op geen enkele manier steekt de Tiguan boven de middelmaat uit. Dat klinkt misschien als een belediging, maar kenmerkt een auto die als de standaard kan worden gezien. En daar is de fabrikant opnieuw in geslaagd: de Tiguan is de gewone SUV van Volkswagen.