Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid R-Line | Matrix | Navi | 19'' | Fabrieksgarantie 2026
€ 44.900,-
Bouwjaar | 10-03-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 2.433 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.395 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 10-03-2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 2.433 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.395 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | EHD Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rietkraag 9 |
Postcode | 8082 AA |
Plaats | Elburg |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)578 - 755591 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.ehdautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Technische informatie
Gecombineerd vermogen: 180 kW (245 PK)
Vermogen elektromotor(en): 30 kW (41 PK)
Vermogen brandstofmotor: 150 kW (204 PK)
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Actieradius: 47 km
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,5 s
Topsnelheid: 205 km/u
Aanwezige accu: gekocht
Ledig gewicht: 1.716 kg
Wielbasis: 268 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,7 l/100km (1 op 58,8)
Staat
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 293 - € 320 per kwartaal
Schitterende Volkswagen Tiguan 1.4 eHybrid met automatische transmissie en het hele boekje aan opties.
Wát een succesnummer is de Tiguan gebleken de afgelopen jaren. Zeker na de introductie van het destijds nieuwe model, in 2017. In 2021 kreeg het model nog een facelift, met de wat forsere grille, andere achterbumper met luchtinlaat enzovoort. En toen was daar ook de plug-in hybride variant, die de TSI motor combineert met een elektromotor die goed is voor 47 km actieradius. Met een gecombineerd vermorgen van 245 PK is deze SUV sowieso een hele snelle in zijn klasse. Een hoge instap, meer dan voldoende vermogen, perfect koppel en een inmiddels welbekende en fantastische DSG automaat. Dit exemplaar is van zowel binnen als buiten volledig R-line uitgerust, beschikt LED verlichting, Matrix LED, 19'' lichtmetalen wielen, privacy glass en ga maar door. Binnen breidt de luxe zich uit met onder andere de R-line sportstoelen, navigatiesysteem, stoelverwarming e,d. Deze Wolfsburger alleskunner wordt afgeleverd met Europese fabrieksgarantie tot medio 2026
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Tiguan | De gewone SUV
Volkswagen introduceert de derde generatie van de Tiguan. De eerste twee generaties waren zeer succesvol dankzij het veelzijdige karakter. De eerste kon zich daadwerkelijk redden in het terrein en was toch even nuchter als iedere andere Volkswagen. De tweede Tiguan voegde meer elektronica toe voor comfort en gemak. Wat heeft de derde generatie van de Tiguan aan nieuws te bieden?
De Volkswagen Tiguan is de meest nuchtere auto in zijn soort. Hier geen uiterlijk vertoon, geen innovatieve techniek en geen avontuur. De Tiguan is een moderne gezinsauto, maar volgens klassiek recept
Plus
- nuchter en vertrouwd
- relatief zuinige mild-hybrid aandrijving
- ruim en praktisch
Min
- bijna dagelijks melding over storing in sensoren
- Volkswagens eigen ID.4 is in ieder opzicht superieur (en voordeliger!)
Conclusie
Wat heeft de derde generatie van de Volkswagen Tiguan te bieden? Terwijl Volkswagen met de ID-modellen het uiterste van zijn kunnen toont, kiest het met de Tiguan voor het vertrouwde. Tegenover al het nieuwe en vooruitstrevende van de ID.4, is de Tiguan een nog behoudendere versie van het bestaande concept. De avontuurlijke alleskunner van weleer is een pure gezinsauto geworden. Het nieuws is beperkt tot een enkel ergonomisch foefje (de verlichting en de multi-functie knop). Daarbij zijn hybride-motoren nu standaard.
Na een week rijden is de conclusie daarom: er is niets mis met de Tiguan, maar de auto doet ook niets beter dan gemiddeld. Op geen enkele manier steekt de Tiguan boven de middelmaat uit. Dat klinkt misschien als een belediging, maar kenmerkt een auto die als de standaard kan worden gezien. En daar is de fabrikant opnieuw in geslaagd: de Tiguan is de gewone SUV van Volkswagen.