Volkswagen Golf 2.0 TFSI GTI Edition 30 1ste Eigenaar NAP Clima DSG Open Dak
€ 13.950,-
Bouwjaar | 19-07-2007 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 176.150 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 169 kW (230 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 19-07-2007 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 176.150 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 169 kW (230 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Car Center S. Duman |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Zonweg 61 |
Postcode | 2516 AK |
Plaats | Den Haag |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)70 - 3830108 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.carcenterduman.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,6 s
Topsnelheid: 243 km/u
Maten
Wielbasis: 258 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.351 kg
Laadvermogen: 569 kg
GVW: 1.920 kg
Max. trekgewicht: 1.400 kg (ongeremd 720 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 188 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,9 l/100km (1 op 12,7)
Brandstofverbruik in de stad: 10,7 l/100km (1 op 9,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,2 l/100km (1 op 16,1)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
De eerste en tweede generatie Golf GTI waren gaaf, maar de derde en vierde generatie waren underpowered en te soft. Gelukkig is de Golf V GTI weer een echte GTI.
De VW Golf GTI Edition 30 moest de slagroom vormen op de taart voor de 30e verjaardag van de Golf GTI. In eerste instantie was de bedoeling dat de Edition 30 in een gelimiteerde productie zou worden uitgeleverd. De vraag was echter veel groter dan het aanbod en dus heeft Volkswagen besloten de Edition 30 voorlopig te blijven produceren. Nu zijn er in eerste instantie 30 redenen om de Edition 30 leuker te vinden dan de reguliere Golf GTI: voor ieder levensjaar kreeg de Edition 30 één pk extra, het totaal komt op 230 stuks.
Nu zijn er bij het gemiddelde actiemodelletje juist geen aanpassingen onder de motorkap te vinden, maar wordt er juist veel aandacht aan het uiterlijk besteed. Ook de Edition 30 kreeg de nodige uiterlijke verfraaiingen mee. De meest opvallende zijn de vloermatten met rode biezen en de Edition 30 badge op de kofferklep. Het Edition 30 logo is ook terug te vinden op de aluminium instaplijsten en de aluminium sierlijsten in het interieur. Binnenin grijpt VW terug naar de eerste generatie Golf GTI's: de versnellingspook doet weer een golfbal na en op middenbaan van de stoelen is een gaaf geruit stofje te vinden (de buitenkant van de stoelen is bekleed met leer). Het moet gezegd worden: een standaard Golf interieur kan een tikkie saai zijn, maar dit is leuk. Al bij de het openen van de deur, verschijnt er een glimlach op je gezicht.
De Edition 30 weet zich van buiten ook duidelijk te onderscheiden: de onderbumpers en dorpels zijn in carosseriekleur (zwart, candywit, rood, zilver metallic, donkergrijs of zwartmetallic) meegespoten. De velgen zijn met 18" een maat groter, waarbij je de keuze hebt uit de zwarte exemplaren van de testauto of zilveren "Rockingham" kruisspaak units. De laatste grote wijziging zijn de donker getinte achterlichten. Het woord "af" omschrijft het wel aardig: de GTI Edition 30 laat qua uiterlijk niets meer te wensen over.
Het rijden is (zoals verwacht) niet heel veel anders dan bij de gewone GTI, maar gelukkig is daar best mee te leven. Dankzij de 30 extra pa
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf | 50 jaar jong
De Volkswagen Golf bestaat 50 jaar. Het model heeft in die periode een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd. Zo is de Golf de meest verkochte en meest geziene auto op de Nederlandse wegen. Volkswagen zou daarom op zijn lauweren kunnen rusten. In plaats daarvan steekt het de huidige, achtste generatie, in het nieuw. Immers, om succesvol te kunnen blijven is het belangrijk om met de tijd mee te gaan.
De Volkswagen Golf voor modeljaar 2024 biedt ook in de basisvorm een moderne en rijke uitrusting. De 1.5 eTSI presteert voldoende en is zuinig. Goede rijeigenschappen.
Plus
- Uitstekend weggedrag
- Vernieuwd en toch vertrouwd
- Zuinige, stille 1.5 eTSI motor
Min
- Matige ruimte achterin
- gevoel in rempedaal niet altijd hetzelfde
- stevige prijs
Conclusie
De huidige Golf verscheen in 2019 op de markt. Dat betekent dat de "Golf 8" zijn vijfde verjaardag viert en dat betekent tijd voor een verjongingskuur. Omdat de Golf een auto voor het grote publiek is, is vooral werk gemaakt van de gewone uitvoeringen. Alle versies hebben een scherper gelijnde neus met moderne verlichting. De uitrusting is rijker en moderner geworden en staat daarmee op het niveau van meer recent geïntroduceerde modellen van andere merken.
Een 1.5 liter viercilinder benzinemotor is voortaan standaard. De meest gekozen variant daarvan is de mild hybrid en die is dankzij een slimmere manier van energie terugwinnen nog zuiniger geworden. De prestaties van de 116 pk sterke versie zijn precies voldoende. Het weggedrag van de Golf is precies zoals het hoort: veilig, comfortabel en indien gewenst zelfs sportief.
Kortom: de Golf gaat met de tijd mee, maar blijft desondanks een heel gewone auto voor heel gewone mensen. Net als de voorgaande 50 jaar.