Volkswagen Golf 2.0 R 4-Motion
n.o.t.k.
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 05-04-2011 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 148.371 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 291 kW (396 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 05-04-2011 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 148.371 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 291 kW (396 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Peters Car Centre |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Jan Wapstraat 915 |
Postcode | 2523 GA |
Plaats | 's-Gravenhage |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)70 - 3963030 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.peterscarcentre.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: nov. 2009 - jan. 2013
Modelcode: VI, 5K
Technische informatie
Koppel: 527 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 55 liter
Acceleratie (0-100): 6,0 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 431 x 179 x 150 cm
Wielbasis: 258 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.441 kg
Laadvermogen: 589 kg
GVW: 2.030 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 195 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,4 l/100km (1 op 11,9)
Brandstofverbruik in de stad: 11,2 l/100km (1 op 8,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,8 l/100km (1 op 14,7)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Mooie unieke auto met N.A.P. Altijd in onderhoud geweest. chiptuning is gedaan door JDEngeering, er zit nu ook een Forge Twintake op waardoor de auto niet 271 pk heeft maar 395 pk en 527 Nm. Daarnaast zit er ook nog een Miltek uitlaat onder de auto waardoor het een mooi krachtig geluid geeft. Apk gekeurd tot 17-01-2020.
= Bedrijfsinformatie =
Openingstijden
Maandag 10:00 - 17:30 uur
Dinsdag 10:00 - 17:30 uur
Woensdag 10:00 - 17:30 uur
Donderdag 10:00 - 17:30 uur
Vrijdag 10:00 - 17:30 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur
Zondag Gesloten
Voor eventuele bezichtiging, neem telefonisch contact op.
Contact
A Jan Wapstraat 9-15
P 2523 GA Den Haag
T 070 - 396 30 30
F 070 - 380 05 51
M 06 - 53 13 09 97
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.