Bouwjaar | 27-07-2009 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 298.677 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.798 cc |
Vermogen | 73 kW (99 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 27-07-2009 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 298.677 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.798 cc |
Vermogen | 73 kW (99 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Excellent Autos |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Merwedestraat 78 |
Postcode | 3313 CS |
Plaats | Dordrecht |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)78 - 3020016 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.excellentautos.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 10,4 s
Topsnelheid: 180 km/u
Maten
Wielbasis: 270 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.345 kg
Laadvermogen: 460 kg
GVW: 1.805 kg
Interieur
Interieur: Lichtgrijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 92 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 4 l/100km (1 op 25,0)
Brandstofverbruik in de stad: 4 l/100km (1 op 25,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 3,8 l/100km (1 op 26,3)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
= Bedrijfsinformatie =
**LET OP: MEER FOTO'S MET EEN HOGERE RESOLUTIE VIND U OP ONZE WEBSITE WWW.EXCELLENTAUTOS.NL**
De optielijst is met grote zorg samengesteld. Het kan voorkomen dat een aanwezige optie niet beschreven is of er een optie is beschreven die niet aanwezig is. Aanbevolen is om contact op te nemen voor opties die uw beslissing bij aankoop kunnen beïnvloeden. Aan de optielijst kunnen geen rechten worden ontleend.
Excellent Auto's is gespecialiseerd in jonge occasions. Bent u opzoek naar jonge occasions tegen een scherpe prijs? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Wij hebben een ruime en diverse aanbod van compacte auto's tot luxury SUV's. Kijk voor onze huidige voorraad op onze website.
Ziet u uw droomauto er niet tussen staan? Kom dan langs om onder het genot van een heerlijk kopje koffie een zoekopdracht te plaatsen. In deze zoekopdracht stellen we samen uw wensen en budget vast en gaan wij direct opzoek naar uw droomauto. De uiteindelijke opties worden door ons voorgelegd en maakt u uiteraard zelf de keuze. Indien wenselijk zijn wij altijd bereid om u hierbij te adviseren. Ook bieden wij oplossingen voor de financiering van uw nieuwe auto in de vorm van financiallease.
Onze openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00
Zaterdag: 09:00 tot 15:00
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Toyota Prius | Prius in perspectief
Met de Prius wist Toyota een ware revolutie te ontketenen. De zogenaamde "hybride" is een half elektrische auto die stiller, sneller en zuiniger is dan een conventionele auto. Echter, inmiddels is de geheel elektrische auto doorgebroken en die gaat nog verder op al deze vlakken. Toch is de nieuwe Prius wederom een hybride. Waarom?
De 5e generatie van de Toyota Prius is niet langer revolutionair, maar wel mooier, sneller, stiller en nog zuiniger dan de vorige generaties. Technisch ingehaald door de elektrische auto.
Plus
- sterk, stil en zuinig
- geslaagde vormgeving
Min
- kan beschikbare energie niet automatisch over route verdelen
- duurder dan een elektrische auto
- matige ruimte achterin
Conclusie
Waarom is de nieuwe Toyota Prius wederom een hybride, terwijl deze "voorloper" (letterlijke vertaling) bekend staat om zijn innovatieve techniek? Inmiddels bieden vrijwel alle andere merken hybrides, dus dat is niets bijzonders meer. Bovendien is vrijwel iedere Toyota inmiddels een hybride en veel van die modellen zijn beter afgestemd op hun taak (stationcar, SUV, etc.). Bovendien: vergelijkbare elektrische auto's zijn inmiddels goedkoper dan deze Prius.
De nieuwe Toyota Prius moet daarom vanuit een ander perspectief worden bekeken. De Prius is gemaakt voor de wereldmarkt en alleen West Europa is echt klaar voor elektrisch rijden. Daarbuiten biedt een hybride nog altijd de best mogelijke combinatie van comfort, prestaties en verbruik. Om toch meerwaarde te bieden ten opzichte van de voorgaande generatie is de nieuwe Prius een plug-inhybride. Het gemak waarmee de Prius presteert, het zeer lage verbruik en de rust zorgen ervoor dat dit wel de ultieme hybride is. Misschien is de Prius niet langer revolutionair, deze vijfde generatie is wel de fijnste Prius tot nu toe.