Bouwjaar | 23-12-2019 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 188.721 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 258 kW (351 pk) |
€ 17.900,-
Algemeen
Bouwjaar | 23-12-2019 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 188.721 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 258 kW (351 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Jurjens Automotive |
Contactpersoon | M.W. Jurjens |
Adres | Setheweg 14d |
Postcode | 7942 LB |
Plaats | Meppel |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)522 - 855885 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Vermogen: 258 kW (351 PK)
Vermogen elektromotor(en): 340 kW (462 PK)
Aandrijving
Actieradius: 530 km
Asconfiguratie
Bandenmaat: 235/35 R20
Prestaties
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 233 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 469 x 185 x 144 cm
Wielbasis: 288 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.831 kg
Laadvermogen: 474 kg
GVW: 2.305 kg
Accu
Accu: 75 kWh
Accu laden: Type 2, 3-fasen, 16.5 kW, 123 km actieradius per uur, compleet vol in 20 uur en 49 minuten
Accu snelladen: Combined Charging System, 552 km actieradius per uur, compleet vol in 3 uur en 24 minuten
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 14,150943396226 kWh/100km
Energielabel: A
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Emissie: Zero emissie
| 1 eigenaar | Origineel Nederlands | Premium Leder interieur | Stoelverwarming voor + achter | Panoramisch dak | 19" Performance velgen | Full LED | 12-voudig elektrisch verstelbaar | Immersive Premium Sound | Camerasysteem | Dual Motor | All-Wheel Drive | 2x Laadkabel | BTW auto | 2019 | 188.721 km | EUR 17.900 incl. BTW |
Tesla Model 3 Long Range 75kWh
De conventionele sleutel is verleden tijd. Uit mijn portemonnee grijp ik de Tesla creditcard en ik wrijf hem langs de b-stijl waarnaar de auto zich ontgrendeld. Nog éénmaal over de middenconsole en de Tesla is gereed om te gaan. De stoelverwarming en de interieurverwarming had ik een paar minuten geleden reeds geactiveerd op mijn telefoon via de Tesla app. Het gigantische scherm dat we inmiddels kennen van Tesla werkt intuïtief als een smartphone. Ik scrol naar een podcast die ik nog wilde beluisteren en maan de Model 3 voorwaarts door de D te selecteren met de rechter stuurhendel. Het interieur is clean, opgeruimd en zakelijk. De houten sierlijst geeft sfeer, de rest is zakelijk en steriel, maar buitengewoon fraai. De Model 3 biedt fijne uitgebreid instelbare zetels en in dit geval met Premium lederen bekleding in het zwart. Een goede zit is van belang want we geven de Model 3 direct de sporen. Onnoemelijk hard wordt ik in de zetel geperst om in een luttele vier seconden naar hoogst illegale snelheden te flitsen. Het karakter van de Model 3 is redelijk sportief maar kent een goede balans met comfort. Het stuurgedrag is direct en dat is nodig met zoveel vermogen. Grip is er altijd want dit is de Long Range versie met twee elektromotoren die zowel de voor- als achterwielen aandrijven. Ik heb het te doen met het de banden want ook nu weer accelereren we met donder en geweld. Het is even verslavend als onbegrijpelijk dat een auto zó ontzettend snel kan zijn. Het lijkt of natuurwetten niet gelden voor Tesla.
Actieradius is altijd een discussiepunt bij elektrisch auto's. Toch is die meer dan redelijk bij dez
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Tesla Model 3 | Te mooi om waar te zijn?
Op Internet geldt: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook. Dus als er een nieuwe autofabrikant opstaat die een middelgrote sedan aanbiedt die geen uitstoot heeft, sneller is dan de gemiddelde sportwagen, comfortabeler is dan een limousine, zelf kan sturen, in het gebruik goedkoper is dan de kleinste stadauto en een aanschafprijs heeft van de gemiddelde zakenauto, dan is dat reden voor scepsis. Terecht?
De Tesla Model 3 in de basis-uitvoering is de snelste, comfortabelste en veiligste auto die er voor dit geld te koop is. De vernieuwende ergonomie maakt het leven aangenaam. 400 echte kms op een accu.
Plus
- zeer snel, nul uitstoot
- voordelig in gebruik
- vernieuwende ergonomie
Min
- matige ruimte achterin
- Auto Pilot doet (nog) niet wat het belooft
- afwerkingskwaliteit voor verbetering vatbaar
Conclusie
Is de Tesla Model 3 te mooi om waar te zijn? Ja en nee. Om met het negatieve te beginnen: als het gaat om de bouwkwaliteit is nog steeds merkbaar dat Tesla weinig ervaring heeft als autofabrikant. Panelen sluiten niet mooi op elkaar aan, in kieren en gaten is het plaatwerk niet gespoten en de geluidsisolatie laat te wensen over. De beloofde "Auto Pilot" staat, mede vanwege de veelbelovende naam, nog in de kinderschoenen en functioneerde in de testauto zelfs minder goed dan in eerder geteste Tesla's. Tenslotte klagen Tesla-eigenaren op het forum op Autozine.nl steen en been over de service van het merk.
Op alle andere punten is de Model 3 juist veruit superieur aan vrijwel alle andere auto's met een soortgelijk prijskaartje. Voor dit geld is geen snellere, comfortabelere of veiligere auto te koop. Het beloofde bereik van 400 km is in de praktijk goed te realiseren. Mocht dat nog niet voldoende zijn, dan nemen het snelle laden en Tesla's eigen netwerk van superchargers alle zorgen over de actieradius weg. De aanschafprijs van de Model 3 is niet hoger dan die van een vergelijkbare auto met verbrandingsmotor, terwijl de kosten per kilometer veel lager zijn. Tenslotte is de ergonomie van de Model 3 zo vooruitstrevend, dat wanneer de conventionele merken uiteindelijk met hun elektrische auto's komen, Tesla nog steeds ver vooruit loopt.