![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 18-01-2022 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 67.454 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 366 kW (498 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 18-01-2022 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 67.454 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 366 kW (498 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto Corsten BV |
Contactpersoon | Bart Corsten |
Adres | Mariastraat 64 |
Postcode | 5738 AK |
Plaats | Mariahout |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)499 - 422176 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autocorsten.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: dec. 2018 - dec. 2023
Technische informatie
Koppel: 639 Nm
Aandrijving
Actieradius: 491 km
Transmissie
Transmissie: 1 versnellingen, Automaat
Prestaties
Acceleratie (0-100): 4,4 s
Topsnelheid: 233 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 469 x 185 x 144 cm
Wielbasis: 288 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.819 kg
Laadvermogen: 413 kg
GVW: 2.232 kg
Accu
Accu: 78 kWh, Type lithium-ion
Accu laden: Type 2, 3-fasen, 11 kW, 103 km actieradius per uur, compleet vol in 5 uur
Accu snelladen: Combined Charging System, 124 kW, 750 km actieradius per uur, compleet vol in 0 uur en 22 minuten
Interieur
Interieurkleur: Ivoor
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 14,4 kWh/100km
CO2-uitstoot: 0 g/km
Energielabel: A
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Laadtijd normaal stopcontact: 15:16
Laadtijd aan krachtstroom aansluiting 3 fase: 02:30
Bruikbare accucapaciteit: 75 kWh
Ingeschatte actieradius: 299 km
Ingeschat verbruik: 20.24 kWh/100km
Actieradius praktijk zomer: 364 km
Actieradius praktijk winter: 314 km
Verbruik praktijk zomer: 20.11 kWh/100km
Verbruik praktijk winter: 24.08 kWh/100km
FSD computer
In deze hatchback is de binnenruimte één geheel, naar behoefte in te delen. En makkelijk laden door de extra deur achter. Het aantal kilometers dat u op een acculading kunt rijden, is ruimschoots genoeg voor de gangbare dagelijkse ritten, en het opladen kan in de meeste gevallen 's nachts gebeuren. De krachtige motor geeft deze Tesla uitstekende prestaties. Zit u goed? De stoelen zijn eenvoudig instelbaar dankzij de elektrische bediening met geheugen. Vergezichten krijgen een extra dimensie door het glazen panoramadak. Ook de passagiers worden verwend, door de verwarmde achterbank. Natuurlijk behoren 18 inch lichtmetalen velgen, LED-koplampen, elektrisch inklapbare buitenspiegels, getint glas, in delen neerklapbare achterbank en LED-achterlichten ook tot de uitrusting van deze complete auto.
Via het digitale dashboard bent u permanent op de hoogte van alle informatie die u nodig heeft voor een veilige rit. De achteruitrijcamera levert eersteklas parkeerservice. U weet precies hoeveel ruimte u nog heeft, in beeld en geluid. Adaptive cruise control is veilig en comfortabel. De snelheidsregelaar houdt automatisch afstand tot het voertuig dat voor u rijdt. Oliepeil, bandenspanning, sloten en andere functies zijn via een speciale app overal te checken dankzij Connected Services. Het high performance audiosysteem staat garant voor een levendige en krachtige muziekweergave. Ook is de Tesla uitgerust met: dashboard met spraakbediening, full map navigatiesysteem, electronic climate control, keyless entry, automatisch dimmende buitenspiegels en usb-aansluiting.
Tijdens de rit wordt u als bestuurder ondersteund door verschillende system
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Tesla Model 3 | Te mooi om waar te zijn?
Op Internet geldt: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook. Dus als er een nieuwe autofabrikant opstaat die een middelgrote sedan aanbiedt die geen uitstoot heeft, sneller is dan de gemiddelde sportwagen, comfortabeler is dan een limousine, zelf kan sturen, in het gebruik goedkoper is dan de kleinste stadauto en een aanschafprijs heeft van de gemiddelde zakenauto, dan is dat reden voor scepsis. Terecht?
![Autotest | Tesla Model 3 Te mooi om waar te zijn?](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4189/tesla-model-3-standard-range-plus.jpg)
De Tesla Model 3 in de basis-uitvoering is de snelste, comfortabelste en veiligste auto die er voor dit geld te koop is. De vernieuwende ergonomie maakt het leven aangenaam. 400 echte kms op een accu.
Plus
- zeer snel, nul uitstoot
- voordelig in gebruik
- vernieuwende ergonomie
Min
- matige ruimte achterin
- Auto Pilot doet (nog) niet wat het belooft
- afwerkingskwaliteit voor verbetering vatbaar
Conclusie
Is de Tesla Model 3 te mooi om waar te zijn? Ja en nee. Om met het negatieve te beginnen: als het gaat om de bouwkwaliteit is nog steeds merkbaar dat Tesla weinig ervaring heeft als autofabrikant. Panelen sluiten niet mooi op elkaar aan, in kieren en gaten is het plaatwerk niet gespoten en de geluidsisolatie laat te wensen over. De beloofde "Auto Pilot" staat, mede vanwege de veelbelovende naam, nog in de kinderschoenen en functioneerde in de testauto zelfs minder goed dan in eerder geteste Tesla's. Tenslotte klagen Tesla-eigenaren op het forum op Autozine.nl steen en been over de service van het merk.
Op alle andere punten is de Model 3 juist veruit superieur aan vrijwel alle andere auto's met een soortgelijk prijskaartje. Voor dit geld is geen snellere, comfortabelere of veiligere auto te koop. Het beloofde bereik van 400 km is in de praktijk goed te realiseren. Mocht dat nog niet voldoende zijn, dan nemen het snelle laden en Tesla's eigen netwerk van superchargers alle zorgen over de actieradius weg. De aanschafprijs van de Model 3 is niet hoger dan die van een vergelijkbare auto met verbrandingsmotor, terwijl de kosten per kilometer veel lager zijn. Tenslotte is de ergonomie van de Model 3 zo vooruitstrevend, dat wanneer de conventionele merken uiteindelijk met hun elektrische auto's komen, Tesla nog steeds ver vooruit loopt.