Bouwjaar | 06-07-1999 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 162.859 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.994 cc |
Vermogen | 160 kW (218 pk) |
€ 29.555,-
Algemeen
Bouwjaar | 06-07-1999 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 162.859 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.994 cc |
Vermogen | 160 kW (218 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Luth Tangenberg Hardenberg B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Koningsspil 4 |
Postcode | 7773 NK |
Plaats | Hardenberg |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)523 - 272258 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.luth-tangenberg.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Modelreeks: okt. 1998 - dec. 2000
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Maten
Afmetingen (LxBxH): 435 x 169 x 140 cm
Wielbasis: 252 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.230 kg
Laadvermogen: 520 kg
GVW: 1.750 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 500 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 239 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,1 l/100km (1 op 9,9)
Brandstofverbruik in de stad: 13,7 l/100km (1 op 7,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8 l/100km (1 op 12,5)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 148 - € 167 per kwartaal
Heerlijk om weer zo'n steeds zeldzamer wordende originele super frisse Impreza GTT in onze collectie te hebben!
Deze Sub behoort tot de laatste geproduceerde modellenreeks van de GT Turbo's (218pk).
Technisch hebben wij dit rally-icoon compleet geïnspecteerd, is ie onder andere voorzien van een nieuwe distributie-set en staat ie inmiddels rondom op nieuw rubber.
Ondanks dat wij al vele GT-T''s hebben mogen verkopen, onderhouden en berijden moeten wij eerlijkheidshalve bekennen dat deze qua rijgedrag, stuurkwaliteiten etc. in onze top 3 staat.
Historie
Deze Sub is in 1999 nieuw in Nederland geleverd.
In 2001 werd aan de laatste en 2e eigenaar een "plezierrit" in deze GTT aangeboden en het was, je raadt het al, meteen "liefde op het eerste gezicht"!
Een half jaar later werd hem deze Impreza te koop aangeboden, hij hoefde er dus beslist niet meer over na te denken en de aanschaf was een feit.
Hij had destijds 93.000km op het klokje, dus zijn eerste eigenaar heeft er in een korte tijd flink van mogen genieten. Daarna is ie als hobby/liefhebbers auto gebruikt , slechts 70.000km in al die jaren.
Hij heeft altijd lekker droog & warm binnen mogen slapen en dat is aan alles te zien. Hij is ondanks zijn weinige kilometers regelmatig onderhouden en met liefde behandeld en bereden, dat voel je, dat ruik je, dat proef je!
Alles is compleet aanwezig 2 sleutels, handleiding, onderhoudsboekjes incl. een volledige onderhoudshistorie, gereedschapssetje etc.
Deze fraaie Sub werd ons aangeboden door een echte liefhebber, die na jarenlang dubben met pijn in zijn hart, besloot afstand te doen van zijn (1e) liefde.
Hij stond in een verwarmde garage onder een zachte autohoes met himself als levensgrote achtergrond. Het verhaal en de eerste aanblik gaf ons meteen een meer dan goed gevoel. Deze buitenkans konden wij dus beslist niet laten lopen!
Bij de overdracht moest de eigenaar wel een traantje wegpinken en zei zijn vrouw gekscherend: "zo nu kom ik eindelijk weer op "de eerste plaats". Nou dan weet je wel genoeg!
Overige info
Deze bijzondere GTT is, op een paar kleine technische upgrades na, 100% in originele staat, zijn hele
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Subaru Impreza | Terug van weggeweest
De Impreza is sinds 1992 het gezicht van Subaru in Nederland. Deze middelgrote Subaru dankt zijn succes deels aan de sportieve prestaties en deels aan de hoge mate van veiligheid. Maar na 2011 werd het stil. Wel was er een sportwagen die historische banden had met de Impreza, maar geen betaalbare gezinsauto. Met de komst van de vijfde generatie is de Impreza weer terug in Nederland. Is de Impreza een aanwinst voor de markt?
De Subaru Impreza onderscheidt zich van andere middelgrote auto's met superieure rijeigenschappen en een rijke uitrusting. De 1.6 motor met CVT bak presteert matig en heeft een hoog verbruik.
Plus
- uitstekend weggedrag
- veel aandacht voor veiligheid (actief en passief)
- rijke standaarduitrusting
Min
- matige prestaties, hoog verbruik
- zeurderig geluid CVT
- kostbaar in aanschaf en gebruik
Conclusie
Na enkele jaren van afwezigheid is de Subaru Impreza terug op de Nederlandse markt. Of dat een aanwinst is, is sterk afhankelijk van het gebruik van de auto. Wie dagelijks woon-werkverkeer rijdt heeft aan de Subaru een prima auto, maar zal geen grote verschillen ervaren met het bestaande aanbod. Het comfort, de ruimte en de uitrusting zijn allemaal goed, maar niet uitzonderlijk.
Wie een sportieve rijstijl heeft, regelmatig onder extreme weersomstandigheden rijdt of vaak over slechte wegen rijdt, ervaart juist heel veel meerwaarde. Alhoewel de prestaties van de 1.6 liter motor niet bijzonder sportief zijn, is het weggedrag dat juist wel. Samen met de vierwielaandrijving geeft dat een aangenaam superieur gevoel en draagt het bij aan de veiligheid. Het grootste voordeel van de Impreza is uiteindelijk ook het grootste nadeel, want de eigenzinnige techniek zorgt voor een hoog verbruik en dat wordt in Nederland afgestraft met een hoge co2-belasting.