Bouwjaar | 02-04-1999 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 153.292 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.994 cc |
Vermogen | 160 kW (218 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 02-04-1999 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 153.292 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.994 cc |
Vermogen | 160 kW (218 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Luth Tangenberg Hardenberg B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Koningsspil 4 |
Postcode | 7773 NK |
Plaats | Hardenberg |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)523 - 272258 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.luth-tangenberg.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Modelreeks: jan. 1998 - dec. 2000
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Acceleratie (0-100): 6,3 s
Topsnelheid: 231 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 435 x 169 x 140 cm
Wielbasis: 252 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.230 kg
Laadvermogen: 520 kg
GVW: 1.750 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 500 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 239 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,1 l/100km (1 op 9,9)
Brandstofverbruik in de stad: 13,7 l/100km (1 op 7,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8 l/100km (1 op 12,5)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 3
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 142 - € 160 per kwartaal
***STARS 25-Edition***
Deze unieke gelimiteerde versie van de Impreza GT Turbo is in 1999 geleverd om het 25 jarig jubileum van Subaru in Nederland te vieren.
Van deze gelimiteerde versie zijn destijds 160 in Nederland verkocht, waarvan slechts 40 in Black Diamond Pearl en 120 in Steel Blue.
Dit is dus 1 van de 40! Daarnaast zijn de unieke kenmerken van deze Subaru zijn 16" goudkleurige lichtmetalen velgen, side skirts & buitenspiegels in carrosseriekleur, sportstoelen & portierpanelen in Black /Blue alcantara en een grijs metallic middenconsole. Optioneel is hij voorzien van een originele airco.
Zijn historie
In 2017 hebben wij dit icoon aan zijn 2e eigenaar/liefhebber mogen verkopen en sindsdien jaarlijks mogen onderhouden, dus wij kennen hem van A tot Z. Wij weten hoe er mee gereden is en hoe zorgvuldig hij behandeld is. Nu hebben wij het voorrecht gekregen om deze unieke Sub aan onze collectie toe te voegen.
Deze bijzondere GTT is 100% in originele staat, volledig Subaru dealer-onderhouden en alle boekjes zijn aanwezig en ingevuld. Tevens zijn vanaf zijn "geboorte" alle facturen van het onderhoud aanwezig, zelfs de koopovereenkomst en de aankoopfactuur missen niet, dus een volledig sluitende historie. Alle fabriek af stickers en typeplaatjes zijn aanwezig en kun je op de juiste plek terug vinden.
Een unieke GTT waar je echt geen tweede van zult vinden, zo compleet gedocumenteerd en in deze mint-conditie.
Overige info
De staat van deze Sub is bijzonder & uniek noemen! Geen roest, schades, beschadigingen en/of ander ellende, er is nooit aan gelast en dat is ook uniek. Het interieur is ook nagenoeg in nieuwstaat, dus geen kapotte stoelen, versleten stuur en/of versnellingspook. Zijn uitstraling verraadt eigenlijk al hoe ie rijdt, dus nog super strak en je voelt gewoon dat ie al die jaren totaal nooit heeft hoeven lijden en met veel zorg en liefde is behandeld.
Wij hebben hem lekker laten verwennen door MD Services Exclusive Car Detailing, die hem tot in detail een volledige "schoonheids" behandeling hebben gegeven inclusief een
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Subaru Impreza | Terug van weggeweest
De Impreza is sinds 1992 het gezicht van Subaru in Nederland. Deze middelgrote Subaru dankt zijn succes deels aan de sportieve prestaties en deels aan de hoge mate van veiligheid. Maar na 2011 werd het stil. Wel was er een sportwagen die historische banden had met de Impreza, maar geen betaalbare gezinsauto. Met de komst van de vijfde generatie is de Impreza weer terug in Nederland. Is de Impreza een aanwinst voor de markt?
De Subaru Impreza onderscheidt zich van andere middelgrote auto's met superieure rijeigenschappen en een rijke uitrusting. De 1.6 motor met CVT bak presteert matig en heeft een hoog verbruik.
Plus
- uitstekend weggedrag
- veel aandacht voor veiligheid (actief en passief)
- rijke standaarduitrusting
Min
- matige prestaties, hoog verbruik
- zeurderig geluid CVT
- kostbaar in aanschaf en gebruik
Conclusie
Na enkele jaren van afwezigheid is de Subaru Impreza terug op de Nederlandse markt. Of dat een aanwinst is, is sterk afhankelijk van het gebruik van de auto. Wie dagelijks woon-werkverkeer rijdt heeft aan de Subaru een prima auto, maar zal geen grote verschillen ervaren met het bestaande aanbod. Het comfort, de ruimte en de uitrusting zijn allemaal goed, maar niet uitzonderlijk.
Wie een sportieve rijstijl heeft, regelmatig onder extreme weersomstandigheden rijdt of vaak over slechte wegen rijdt, ervaart juist heel veel meerwaarde. Alhoewel de prestaties van de 1.6 liter motor niet bijzonder sportief zijn, is het weggedrag dat juist wel. Samen met de vierwielaandrijving geeft dat een aangenaam superieur gevoel en draagt het bij aan de veiligheid. Het grootste voordeel van de Impreza is uiteindelijk ook het grootste nadeel, want de eigenzinnige techniek zorgt voor een hoog verbruik en dat wordt in Nederland afgestraft met een hoge co2-belasting.