Bouwjaar | 01-06-2002 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 72.000 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.946 cc |
Vermogen | 166 kW (226 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-06-2002 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 72.000 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.946 cc |
Vermogen | 166 kW (226 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Fabrieksnieuw |
Contactpersoon | R. van Stippent |
Adres | Eindhovenseweg Zuid 57 |
Postcode | 5683 PW |
Plaats | Best |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)73 - 8884422 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.fabrieksnieuw.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Onberispelijke Renault Clio V6 Phase 1 met slechts 72.000 km. De volledige assemblage van de Phase 1 werd in Zweden voltooid waar men handmatig maximaal 12 auto�s per dag kon bouwen. Deze hightech fabriek van Tom Walkinshaw Racing produceerde in het verleden ook de Jaguar XJ-220 en de Aston Martin DB7. Deze auto is nummer 441 van 1519 gebouwde Phase 1 auto�s. Er rijden er maar rond de 30 van in Nederland, veel exclusiever gaat niet! Er zijn maar heel weinig auto�s waarbij zoveel veranderd is ten opzichte van het basis model. De motor verhuisde van voor naar achteren, de aandrijving ook. Dit is een auto uit de compacte klasse met midden motor! De motor levert 230 pk en doordat deze direct achter u ligt is de rijbeleving zeer emotioneel. 0-100 in 6,4 seconden en een topsnelheid van 235 km/h zijn mogelijk. De meest speciale hatchback van allemaal!
Auto wordt afgeleverd met nieuwe olie, accu en APK.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Renault Clio | Volwassener geworden
De Renault Clio is niet zomaar een compacte auto. Renault zoekt de top van het segment op door deze kleine auto een uitgesproken volwassen karakter te geven. Echter, gaandeweg weet de concurrentie daar ook steeds beter in te slagen. De Clio moet voor modeljaar 2023 dus nog volwassener worden. Hoe heeft Renault dat gedaan?
De Renault Clio is een compacte auto met een groots karakter. Dat is te danken aan de wegligging, de hybride-motor en het comfort. Voor modeljaar 2023 komt daar een exclusieve Alpine versie bij.
Plus
- vlot en zuinig
- groots en verfijnd als een grotere auto
- uitstekend weggedrag
Min
- rommelig, vermoeiend geluid Bose audiosysteem
- benzine- en elektromotor werken niet altijd harmonieus samen
- onpraktisch kleine deurvakken
Conclusie
Is Renault er in geslaagd om de Clio voor modeljaar 2023 nog volwassener te maken? Ja, absoluut. Echter, aan bestaande problemen is het merk voorbij gegaan. Nog steeds produceert de hybride-aandrijflijn een hinderlijke fluittoon en is de samenwerking tussen de beide motoren minder harmonieus. Ook zoiets eenvoudigs als te kleine deurvakken zijn niet aangepast.
De prestaties, het weggedrag en het comfort zorgen ervoor dat de Clio weliswaar compact is, maar nooit doet verlangen naar meer. Het echte verschil voor modeljaar 2023 zit daarom in de aankleding. Het nieuwe front zorgt voor een meer volwassen uitstraling en de uitrusting is gemoderniseerd. De Esprit Alpine uitvoering gaat zelfs een hele stap verder en zorgt voor de nodige exclusiviteit.