Bouwjaar | 31-07-2003 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 40.827 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.000 cc |
Vermogen | 264 kW (360 pk) |
€ 85.000,-
Algemeen
Bouwjaar | 31-07-2003 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 40.827 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.000 cc |
Vermogen | 264 kW (360 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Cool Classic Club B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Energiestraat 3 |
Postcode | 1411 AN |
Plaats | Naarden |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)35 - 2031753 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.coolclassicclub.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieur
Interieurkleur: Antraciet
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,92 l/100km (1 op 8,4)
Brandstofverbruik in de stad: 15,57 l/100km (1 op 6,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,82 l/100km (1 op 10,2)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
English/German Below.
"Ooooooh that's fantastic!!" - Jeremy Clarkson
Sommige auto's hoef je maar te zien en je bent verkocht. De Renault Clio V6 Phase 2 is zo'n auto. Het is het soort machine dat je hartslag omhoog jaagt nog voordat je achter het stuur zit. De perfecte mix van waanzinnige prestaties en pure lol.
Het geheim? Simpel. Neem een brave, alledaagse hatchback, gooi al het praktische uit het raam en stop er zoveel motor in als je maar kunt. Het resultaat: een middenmotor zoals je die in een supercar vindt, achterwielaandrijving zoals je die in een supercar wilt, het geluid van een supercar, en hij ziet er ook gewoon uit als een supercar.
Maar dit is geen gewone hot hatch. Het is een 3.0-liter V6 met een attitude die zonder enige gêne een Porsche 996 4S bij het stoplicht het nakijken geeft. Je stapt in, geeft gas, de toeren schieten omhoog, en je wordt weggeschoten alsof je in Elon Musk's nieuwste speeltje zit. De grip is spectaculair, de wegligging verslavend, en elke bocht voelt als een nieuwe uitdaging om nóg harder te gaan. Maar pas op, deze auto bijt terug als je te gretig bent.
Deze Clio V6 is een ode aan de waanzin, een viering van wat er gebeurt als Franse ingenieurs besluiten het gezonde verstand aan de kant te schuiven en puur voor de adrenaline gaan.
Kan het nog beter? Zeker! Zoals je van ons gewend bent is er altijd baas boven baas. Deze Frans geleverde Clio is niet een ode aan de waanzin, maar de chef-d'½uvre van chaos en ongekende lol. De afgelopen jaren in handen geweest van de perfecte liefhebber met een hoger plan. Die heeft namelijk voor maar liefst 15.000 euro een compressor in laten bouwen. Het resultaat? Bijna 360 PK. Dit allemaal wordt afgetopt met Cromodora wielen, aluminium voorschrijven, een nieuwe uitlaat van RVS en verstelbare dempers KW-racing (en nog veel meer). Mocht je het allemaal terug willen bouwen naar origineel. Dat kan altijd nog. Maar wij zouden het lekker zo laten. Zien we je snel? We know you want it.
"An absolute weapon and the sort of car that could never exist today."
--
English.
"Ooooooh that's fantastic!!" - Jeremy Clarkson
Some cars only need to be seen, and you're sold. The Renault Clio V6 Phase 2 is one of those cars. It's the kind of machine that gets your heart racing even befor
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Renault Clio | Volwassener geworden
De Renault Clio is niet zomaar een compacte auto. Renault zoekt de top van het segment op door deze kleine auto een uitgesproken volwassen karakter te geven. Echter, gaandeweg weet de concurrentie daar ook steeds beter in te slagen. De Clio moet voor modeljaar 2023 dus nog volwassener worden. Hoe heeft Renault dat gedaan?
De Renault Clio is een compacte auto met een groots karakter. Dat is te danken aan de wegligging, de hybride-motor en het comfort. Voor modeljaar 2023 komt daar een exclusieve Alpine versie bij.
Plus
- vlot en zuinig
- groots en verfijnd als een grotere auto
- uitstekend weggedrag
Min
- rommelig, vermoeiend geluid Bose audiosysteem
- benzine- en elektromotor werken niet altijd harmonieus samen
- onpraktisch kleine deurvakken
Conclusie
Is Renault er in geslaagd om de Clio voor modeljaar 2023 nog volwassener te maken? Ja, absoluut. Echter, aan bestaande problemen is het merk voorbij gegaan. Nog steeds produceert de hybride-aandrijflijn een hinderlijke fluittoon en is de samenwerking tussen de beide motoren minder harmonieus. Ook zoiets eenvoudigs als te kleine deurvakken zijn niet aangepast.
De prestaties, het weggedrag en het comfort zorgen ervoor dat de Clio weliswaar compact is, maar nooit doet verlangen naar meer. Het echte verschil voor modeljaar 2023 zit daarom in de aankleding. Het nieuwe front zorgt voor een meer volwassen uitstraling en de uitrusting is gemoderniseerd. De Esprit Alpine uitvoering gaat zelfs een hele stap verder en zorgt voor de nodige exclusiviteit.