Bouwjaar | 27-10-2021 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 74.990 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.894 cc |
Vermogen | 324 kW (441 pk) |
€ 97.500,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 27-10-2021 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 74.990 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.894 cc |
Vermogen | 324 kW (441 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autoservice Koen Exclusief B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Komkleiland 8 |
Postcode | 6666 MG |
Plaats | Heteren |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)26 - 4720546 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.koenexclusief.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Acceleratie (0-100): 4,5 s
Topsnelheid: 272 km/u
Maten
Wielbasis: 281 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.935 kg
Laadvermogen: 645 kg
GVW: 2.580 kg
Max. trekgewicht: 2.400 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 225 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,9 l/100km (1 op 10,1)
Brandstofverbruik in de stad: 12,3 l/100km (1 op 8,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,4 l/100km (1 op 11,9)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 344 - € 376 per kwartaal
Porsche Macan GTS
In 2021 kreeg de Macan zijn derde update. Als topmodel werd de turbo vervangen door de huidige GTS. Met de facelift kwamen onder andere de nieuwe achterlichtunits en aan de voorkant zien we voortann Led-koplampen met getint glas inclusief PDLS Plus. Het meest opvallende in het interieur is het verdwijnen van de batterij aan knoppen op de middenconsole. Deze is vervangen door een zwarte plaat met touch bediening. Verder zien we een uitgebreid PCM met 10,9-inch touchscreen.
Het nieuwe topmodel van de Macan reeks is standaard al erg compleet uitgerust met onder andere luchtvering incl. PASM en verlaging van 10 mm, een sportuitlaatsysteem, Sport Chrono Pakket incl. mode switch schakelaar, mooie SportDesign buitenspiegels met V-voet gelakt in zwart hoogglans, , GT sportstuur met schakelpaddles in Race-Tex (alcantara), interieurdelen uitgevoerd in carbon, heerlijke adaptieve sportstoelen met memory, stuurbekrachtiging Plus en Porsche Torque Vectoring.
Deze auto is daarnaast optioneel voorzien van een ionisator, een panoramadak, dakreling inclusief daklijsten in het zwart gelakt, rolgordijntjes voor zijruiten achterin, stoelverwarming voor en achter, stoelventilatie voorin, Porsche Entry & Drive, automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels, Porsche embleem op hoofdsteunen voor en achter, sideblades in carbon, lane keep assist, rijstrookwisselhulp, adaptieve cruise control, BOSE Surround Sound System, Apple CarPlay, smartphone-opbergvak, 21 inch GT Design wielen in zwart hoogglans, verkeerstekenherkenning, logo led-deurverlichting en geluids- en warmtewerend privacyglas.
Techniek en prestaties
De 2.9 V6 is een bekende uit de Audi RS4 en levert in de Macan 440 pk en 550 Nm koppel. De prestaties zijn voor dit type auto ronduit indrukwekkend. De sprint naar de 100 doet de Macan GTS in 4,3 secondes, de topsnelheid is 272 km/u.
Historie en onderhoud
Deze Macan GTS werd in november 2021 geleverd door Porsche Centrum Amsterdam. Alle onderhoudsbeurten zijn door Porsche uitgevoerd op de onderstaande kilometerstanden. De werkzaamheden zijn genoteerd in het volledige serviceboekje. De auto wordt afgeleverd inclusief benodigde onderhoudsbeurt.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche Macan | Levensgenieter
SUV's zijn er genoeg. Sports Utility Vehicles zijn immers de meest populaire auto's van dit moment. Echter, met zo'n groot aanbod wordt het steeds lastiger om boven het gemiddelde uit te steken. Porsche zag in 2014 de kans schoon om met de Macan een exclusieve SUV te introduceren. Met succes, want lange tijd was de Macan het best verkochte model van Porsche. Zal het model die titel na de facelift voor modeljaar 2022 weten te prolongeren?
De Porsche Macan wordt qua prijs en prestaties uit de markt geprezen door hybride- en elektrische auto's. Afgezien van de prijs overtuigt de Macan met een uitstekend weggedrag en exclusief gevoel.
Plus
- uitmuntend weggedrag
- overtuigt als premium-product
- prima prestaties
Min
- relatief hoge prijs door hoge CO2-belasting
- spannend motorgeluid blijft uit
- hoog verbruik
Conclusie
Wordt de Macan na de facelift voor modeljaar 2022 wederom het best verkochte model van Porsche? Helaas niet. Het belangrijkste pijnpunt is namelijk niet aangepakt: de CO2-uitstoot. In Nederland is de prijs van een auto sterk afhankelijk van de CO2-uitstoot en de Macan stoot ook met de vernieuwde motoren zoveel uit, dat een hybride of elektrische auto zowel in de prijs als de prestaties in het voordeel is.
Toch heeft de Macan zich wel degelijk kunnen bewijzen. In ieder opzicht weet de Macan namelijk te overtuigen als premium product en als uitgesproken sportieve Sports Utility Vehicle. Dat geldt voor het uiterlijk, de uitrusting en zeker voor de rijeigenschappen. Daarom geeft ook de eenvoudigste Macan het bevoorrechte gevoel dat hoort bij Porsche-rijden. Dit is dus een echte levensgenieter en daar staat in feite geen prijs voor...