Bouwjaar | 1986 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 163.006 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 1986 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 163.006 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Modelreeks: 1985 - 1986
Tellerstand: 101.287 mijlen
Interieurkleur: Donker blauw
Motorrijtuigenbelasting: geen
In 1963 werd de Porsche 911 geïntroduceerd op de International Automobile Show in Frankfurt. En in de loop der jaren werd de auto sneller, efficiënter, langer, breder maar bleef altijd het basisconcept met de motor achterin en de typische lijn naar achteren behouden. Wat wij fantastisch vinden aan een Porsche 911 van de jaren 80, zoals we hier aanbieden, is dat de auto zeer compact is, maar toch groot genoeg is. We realiseren ons weer hoe puur auto rijden kan zijn. Wist u dat de wielbasis van dit type 911 korter is dan de Subaru Justy? Niet? Dan weet u dat bij deze. Als we plaatsnemen in het interieur, dan kunnen we eigenlijk concluderen dat het interieur ook voor die tijd al behoorlijke vintage en old school oogt. Daarmee bedoelen we dat de schakelaars zich niet per se op de meest logische plekken bevinden. Zo is de toerenteller perfect zichtbaar, maar zijn de overige klokken door het stuurwiel wat minder leesbaar. Doet dit ertoe? Natuurlijk niet, want het interieur heeft zoveel karakter dat het geweldig is om tijd door te brengen achter het stuur van een Porsche uit deze tijd. En dat is de aantrekkingskracht van een klassieke Porsche.
Waar begint het plezier bij een Porsche 911 uit de jaren 80? Bij de luchtgekoelde motor natuurlijk. De 3,2 liter motor is dan ook een hele fijne krachtbron met genoeg vermogen en het heerlijke luchtgekoelde geluid.
Ons exemplaar is een prachtige en originele Porsche 911 3.2 Carrera van tweede eigenaar, uitgerust met een schuifdak en matching numbers. Deze auto werd op 12 september 1986 nieuw geleverd door Len Stoler Porsche in Maryland, VS. De auto heeft slechts 101.287 mijlen op de teller staan. Vanaf de eerste dag is de auto zorgvuldig onderhouden en goed gedocumenteerd. Vele facturen, inclusief de originele wagenkaart en de eerste aankoopbon van 26 september 1986, zijn aanwezig. Ook zijn de originele service- en instructieboekjes bij de auto.
De carrosserie verkeert echt in een goede staat, met strak plaatwerk en perfecte passingen. Het lakwerk is grotendeels origineel en verkeert in prachtige conditie. Alle correcte stickers zitten op de juiste plaats, inclusief die onder de voorklep. Deze 911 is uitgevoerd in de originele kleurstelling 'Iris Blue Metallic' met een donkerblauw leren interieur. Het interieur is, tezamen met de tapijten en het stuurwiel, in zeer originele staat. De stoelen vertonen slechte minimale sporen van gebruik, evenals het dashboard, en zijn nog altijd zeer netjes te noemen.
Naast de standaarduitrusting zoals airco en elektrische ramen, is deze Porsche voorzien van diverse extra opties, waaronder cruise control, elektrisch schuifdak, achterruitwisser, metallic lak, leren interieur, Fuchs velgen en een verkorte schakelweg (short-shifter). De 911 beschikt natuurlijk over
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.