Bouwjaar | 01-05-1977 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 190.831 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.994 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-05-1977 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 190.831 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.994 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Carrosso Classic & Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Eekstraat 2 |
Postcode | 8375 HN |
Plaats | Oldemarkt |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)6 - 25351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
GSM | +31 (0)6 - 25351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.carrosso.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: jul. 1974 - jul. 1977
Tellerstand: 118.577 mijlen
Technische informatie
Koppel: 4000 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Topsnelheid: 250 km/u
Ledig gewicht: 1.060 kg
Afmetingen (LxB): 4291 x 1610 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Aantal eigenaren: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
See for information in English down below
Porsche 911 2.7-Liter Targa J-Program 1977
- Geliefde "Fuchs" velgen
- J-Program: laatste productiejaar van de 2.7-liter 911 waardoor auto voorzien is van de meeste (technische) verbeteringen
- Uitstekende rijeigenschappen
- Krachtige 3.0-liter motor met 204 pk
- handgeschakelde 5-versnellingsbak
- Targa dak
Een droom voor elke Porsche-liefhebber: een 911. Dit exemplaar betreft dan ook nog eens een Targa en één uit het laatste productiejaar van de 2.7-liter: 1977. Dit modeljaar noemt Porsche de "J-program" en is werkelijk het beste van twee werelden. Doordat bij deze uitvoering veel verbeteringen zijn doorgevoerd, met name op technisch niveau, is het een geliefde uitvoering. Klassieke looks, maar ook een heerlijke kilometervreter waarmee je probleemloos op hoge snelheid Europa kan doorkruizen. Ook met je hoofd in de zon langs de Côte d' Azur cruisen is mogelijk dankzij het Targa-dak. De combinatie met een 3.0-liter motor uit de 911 SC uit de jaren "80 met met de 915-versnellingsbak maken het geheel betrouwbaar. De krachtige motor in combinatie met veel lichtgewicht onderdelen maakt snelheden tot meer dan 250 km/u mogelijk. Zo zijn de voorklep, achterklep, achterbumper en nog enkele onderdelen vervaardigd van kunststof, waardoor de auto nauwelijks 1000 kilo weegt. Omdat het onderstel is verlaagd rijdt de auto zeer sportief en wendbaar, wat het tot een feest maakt om te rijden in de bergen. Dankzij de prachtige lichtblauwe lak, Pepita interieur en de Fuchs-velgen is de 911 niet alleen een feest om te berijden, maar ook een plaatje om te zien.
De auto werd nieuw geleverd in het zonnige klimaat van de Verenigde Staten en is compleet roest- en schadevrij. De carrosserie is 'af-fabriek' verzinkt, zodat deze langdurig beschermd is. Het volgende is aan de auto gedaan:
- Opnieuw gespoten
- Voorkant met stalen schermen teruggebracht naar 'longhood'
- Gereviseerde 3.0 motor en bak gemonteerd
- Interieur gerestaureerd
- Targa-dak compleet gerestaureerd
- Onderstel verlaagd voor meer sportiviteit (verkeersdrempels desondanks geen probleem)
- Fuchs-velgen in 'Frosted' look gemonteerd
Kortom: een Porsche 911 die feitelijk dé auto is voor Porsche-rijders die wel op zoek zijn naar klassieke looks, maar niet de roestproblemen en storingsgevoeligheid van oudere en zwakkere modellen. "There is no substitute"!
Algemene informat
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.