Bouwjaar | 28-02-1968 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 6.284 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.991 cc |
Vermogen | 80 kW (109 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1968 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 6.284 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.991 cc |
Vermogen | 80 kW (109 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | 9Classics BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Berkelse Poort 87 |
Postcode | 2651 JX |
Plaats | Berkel En Rodenrijs |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 27216475 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.9classics.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modeljaar: 1968
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Maten
Wielbasis: 220 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 935 kg
Laadvermogen: 465 kg
GVW: 1.400 kg
Interieur
Interieur: Beige, Stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Staat
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Staat interieur: goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Overige informatie
Storingsmelding: Nee
Bandenset: Zomerbanden, Stalen velgen
Deze 911 T uit 1967 stond in Friesland en was nog net geen schuurvondst. Alle originele onderdelen waren gelukkig aanwezig wat de restauratie een stuk makkelijker kon maken.
Het hele restauratieproces was een mooi en bijzonder proces waarin alles uit de kast werd gehaald terug te gaan naar de essentie van deze 911 T. Al dit harde werk werd beloond tijdens 'Concours d'Elegance' waar Harm Lagaaij en Gijs van Lennep deelnamen aan de jury. Na een korte blik door beiden heren werd de 911 van gecomplimenteerd voor zijn originaliteit en kreeg de eerste prijs in zijn klasse.
Deze 911 T is door het team van Edwin Lammertink compleet onder gerestaureerd. Edwin is een goede luisteraar, zijn passie voor authenticiteit, originaliteit en creativiteit maken hem tot een bijzondere en zeldzame Porsche Classic mechanic.
Het team van Edwin horen bij de eerste 'door Porsche gecertificeerde mechanics ter wereld' Die hoge kwaliteitseisen en passie zie je terug in alles.
Zelfs in de meest kleine details want 'the devil is in the details'.
Van oorsprong Duits geleverd, gebouwd in 1967 ''model 1968''
Het complete restauratie verslag van deze in conqour staat gebrachte 911 T zowel motorisch als carroserie is aanwezig
en ter inzage beschikbaar
We vertellen je graag meer over deze prachtige Porsche ,bel of mail onze Porsche scout op +3162721675 danny@9classics.nl
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.