Bouwjaar | 28-02-1977 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 157.576 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 185 kW (252 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1977 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 157.576 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 185 kW (252 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Sportscars Holland |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Gildenstraat 13 |
Postcode | 3861 RG |
Plaats | Nijkerk Gld |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)33 - 4751181 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.sportscars-holland.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: 1974 - 1977
Tellerstand: 97.913 mijlen
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Gewichten
Ledig gewicht: 1.181 kg
Laadvermogen: 218 kg
GVW: 1.399 kg
Interieur
Interieur: Zwart, Leder/stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Very nice Porsche 911 small body from 1977, in its original silver color,
This Porsche has got only 97900mls originally but was upgraded 3yrs ago with a
fully revised +/- 300HP 964 Twinspark engine.
The car was imported by us from the USA in 2017 and was, and still is 100% rust free.
The car was never in an accident and the body is clean and unmolested.
This is not just an old Porsche with a big engine but also this was done very professionally and
together with the engine build the car was equipped with a 997GT3 exhaust which you can switch electronically
from the inside to loud or less loud exhaust sound.
The 915 transmission was upgraded with an oilcooler and an electric oil pump to handle the 964 horsepower.
Together with the extra horsepower the suspension is exchanged with Bilstein's and the brakes were upgraded as well.
and it was equipped with turbo steerring rods.
This car is a blast to drive, it still is very comfortable but also very quick.
The car has a Dutch registration and a valid MOT.
We are selling this car on behalf of the owner and therefore there is no warranty.
there are a lot of pictures on our website www.sportscars-holland.com
The car is in our shop in Nijkerk and can be viewed on appointment.
0031 (0)334751181.
info@sportscars-holland.com
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.