Bouwjaar | 25-03-2010 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 74.078 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.614 cc |
Vermogen | 253 kW (345 pk) |
€ 76.997,-
Algemeen
Bouwjaar | 25-03-2010 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 74.078 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.614 cc |
Vermogen | 253 kW (345 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Zuffenhaus |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Nieuwe Havenweg 20-A |
Postcode | 1216 BS |
Plaats | Hilversum |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 19993993 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.zuffenhaus.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: aug. 2008 - dec. 2011
Technische informatie
Koppel: 390 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 64 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,9 s
Topsnelheid: 289 km/u
Ledig gewicht: 1.415 kg
Wielbasis: 235 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 10,3 l/100km (1 op 9,7)
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Bij het samenstellen van een Porsche 911 komen heel wat vragen op je af. Niets is immers standaard en de uitvoering zeer persoonlijk. Wij hebben als sportwagenliefhebbers bij Zuffenhaus natuurlijk al heel veel verschillende 911 modellen en uitvoeringen binnengekregen en worden vooral enthousiast als iemand echt iets persoonlijks heeft weten te maken van zijn of haar droomauto....
Juist nu hebben we er weer zo eentje binnen: Want juist toen de 997 als MK2 versie met en PDK versnellingsbak kwam, kozen nog maar weinig mensen voor de handbak. En dat is jammer, want een handbak past zo vreselijk goed in een 911. Natuurlijk, een PDK is sneller en schakelt beter dan je zelf zou kunnen wellicht, tis de beleving die toch écht héél anders is bij een handbak. Heel leuk om te ervaren en zeker voor een hobby auto gewoon uitermate geschikt. Maar de handbak is niet het enige wat deze 997 bijzonder maakt. Naast dat de MK2 versie motorisch gezien sterker maar ook beter is dan de eerste serie, heeft deze 911 led verlichting rondom aan de buitenzijde, wat hem moderner doet ogen en heeft hij van binnen het PCM navigatie met bluetooth telefoon en touchscreen bediening. Toch wel zaken die we vandaag de dag gewend zijn. Tot zo ver het functionele want deze geweldige witte 997 is verder één en al emotie. Zo heeft ie geweldige opties als een inschakelbare Sportuitlaat, een Sport Chono pakket Plus, een Sportpaddle stuur (zonder paddles ?), schakelwegverkorting, en die heerlijk zittende Sportstoelen. Maar ook een schuif- kanteldak, Porsche Active Suspension Management en zelfs een middenconsole, bekleed met leer. Uiteraard ook een leder interieur, zodat het dashboard en de portieren prachtig met leer zijn afgewerkt. De meedraaiende koplampen, specifieke optie voor de MK2 modellen, ontbreekt ook niet zodat je direct ziet dat het om de nieuwere 997 gaat. Maar goed, wat hem echt bijzonder maakt is de algehele combinatie en wat keuzes van de laatste liefhebber. Zo heeft hij een extra verlaagd sportonderstel, ook inschakelbaar en is hij nu voorzien van de originele FUCHS velgen. Kenners weten het, de wielen die in de afgelopen decennia op oudere 911 modellen bijbesteld kon worden. FUCHS bestaat nog steeds en heeft deze wielen nu met een knipoog naar vroeger weer in productie genomen in de 19 inch wielma
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.