Bouwjaar | 01-06-2022 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 8.100 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.745 cc |
Vermogen | 477 kW (650 pk) |
€ 299.950,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 01-06-2022 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 8.100 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.745 cc |
Vermogen | 477 kW (650 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Koster & Hogeslag Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Sisalstraat 58 |
Postcode | 8281 JK |
Plaats | Genemuiden |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)38 - 2600121 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.khautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mrt. 2020 - jun. 2024
Technische informatie
Koppel: 800 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 67 liter
Acceleratie (0-100): 2,8 s
Topsnelheid: 330 km/u
Ledig gewicht: 1.710 kg
Wielbasis: 245 cm
Interieur
Interieurkleur: Bruin
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,1 l/100km (1 op 8,3)
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Onderhouden volgens voorschriften: ja
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Algemene staat: goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Turbo S heeft bij Porsche een opvallende ontstaansgeschiedenis. Het werd als probeersel geïntroduceerd op de IAA in Frankfurt. We hebben het dan over de 930. Er waren geen hoge verwachtingen bij Porsche over deze auto, maar niets was minder waar. In veel te korte tijd moest de Turbo in productie genomen worden, met als resultaat een levensgevaarlijke sportwagen. De zware achterkant zorgde samen met de krachtexplosie op de achterwielen voor een soms onbestuurbare auto.
Maar bij elke generatie werd de auto beter, en anno 2024 heeft Porsche met de Turbo S goud in handen! Inmiddels hebben we het over de achtste generatie, die snelheid, performance en comfort optimaal weet te combineren.
En wanneer tijdens rijtesten de vraag gesteld wordt wat de auto zo goed maakt; is het antwoord even kort als simpel: "Alles". De 650 PK sterke Turbo S is de overtreffende trap van de 911. Minstens zo comfortabel en luxe, maar veel sneller. 330 kilometers per uur, met een 0-100 sprint in 2,8 seconden! Dankzij de twee variabele turbo's bouwt de motor de kracht vrijwel lineair op, zodat het vermogen over bijna het volledige toerbereik beschikbaar is. De vierwielaandrijving zorgen samen met de 20/21 banden voor extreem goede grip en wegligging.
En waar een Turbo S standaard (mogen we van standaard spreken bij een Turbo S?) al rijk aan uitrusting en afwerking is, is dit exemplaar nog eens de overtreffende trap. Hier voor zijn 3 magische woorden verantwoordelijk. "Porsche Exclusive Manufaktur". En hoe mooi de foto's ook zijn. Deze lederen afwerking moet u strelen en betasten. Om tot de ontdekking te komen dat het onovertrefbaar is. Zoals we zeiden heeft Porsche elke generatie 911 beter gemaakt. Maar we vragen ons af of de auto ooit nog beter dan dit gaat worden. Gezien de elektrische toekomst, waardoor dergelijke sportwagens steeds zeldzamer zullen worden, maar ook wat afwerking en uitrusting betreft is deze Porsche subliem!
Deze Porsche is uitgevoerd in zwart metallic, met een zwarte kap. Hierdoor vallen de gele klauwen van het keramisch remsysteem extra op. Fraai zijn ook de donkergetinte achterlampen. Het interieur is uitgevoerd in Truffelbruin, met het stiksel in de contrasterende kleur "krijt". Evenals de buitenspiegels zijn de interieurlijsten in carbon uitgevoerd, terwijl het &q
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.