Bouwjaar | 26-09-2014 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 117.293 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.800 cc |
Vermogen | 294 kW (400 pk) |
€ 114.750,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 26-09-2014 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 117.293 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.800 cc |
Vermogen | 294 kW (400 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | RubzAutomotive.nl |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Hoefsmid 6 |
Postcode | 7951 ZC |
Plaats | Staphorst |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23707569 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.rubzautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: mei 2014 - dec. 2015
Modelcode: 991
Technische informatie
Koppel: 440 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 68 liter
Acceleratie (0-100): 4,3 s
Topsnelheid: 297 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 451 x 185 x 130 cm
Wielbasis: 245 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.550 kg
Laadvermogen: 430 kg
GVW: 1.980 kg
Interieur
Interieurkleur: AZ - Zwart met perforatie en grijze stiksels
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 214 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,2 l/100km (1 op 10,9)
Brandstofverbruik in de stad: 12,5 l/100km (1 op 8,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,1 l/100km (1 op 14,1)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal
Geroerd door de perfectie waarmee deze Porsche is samengesteld en overtuigd van de kwaliteit én de historie bieden we graag deze origineel Nederlands geleverde 991 Targa 4S aan. Met zijn bijzondere dakconstructie, gecombineerd met gekoelde- én verwarmde 18-voudige Sportstoelen Plus inclusief memory-functie, vol-lederen cockpit en 20 inch wielen met daarachter keramische remschijven [PCCB], is deze Porsche 911 op z'n zachtst gezegd een unieke verschijning. Relevante redenen om voor deze Targa-generatie te gaan zijn de beperkte productie-aantallen [slechts één jaar geleverd], de waardevastheid en bovenal de motorisering; de ongeblazen [non-turbo] 3.8-liter met 400pk is, in tegenstelling tot de facelift-versie vanaf 2015, nog erg rauw en puur. Zéker in combinatie met het Sport Chrono-pakket met schakelbare sportuitlaat, Porsche Torque Vectoring Plus [PTV+], een variabele stuuroverbrenging, dynamische motorsteunen [PADM] en een adaptief onderstel [PDCC] met verlaagde vering [PASM] zijn de rijbeleving en prestaties ronduit sensationeel.
Enkele referenties naar klassieke 911's zijn de verchroomde Targa-beugel, doorlopende lichtstrip [LED], het iconische silhouet en brede achtersteven [44mm breder dan de achterwiel aangedreven 991's]. Het Diepzwarte lakwerk voorziet 's werelds populairste sportwagen van extra diepte en cachet. De gepolijste 911 Turbo Design-velgen zorgen voor een helder en passend contrast, terwijl de gele remklauwen erachter op subtiele wijze de temperamentvolle inborst onthullen. Evolutie na evolutie weten de ingenieurs uit Zuffenhausen het model verder te verbeteren; deze versie wordt na de luchtgekoelde 911's intussen, door downsizing, geluids- en milieuregelgeving, ervaren als hoogtepunt in de rijke Porsche-historie. De 7-traps PDK-transmissie en vierwiel-aandrijving waren standaard bij de Targa-variant van de 991.1. De 0-100 sprint kan in 4,3 sec. en de topsnelheid is gemeten op 297km/h. Naast de uitzonderlijk complete optielijst onderscheidt dit exemplaar zich
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.