Bouwjaar | 20-07-2018 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 40.237 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.981 cc |
Vermogen | 272 kW (370 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 20-07-2018 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 40.237 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.981 cc |
Vermogen | 272 kW (370 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autoservice Koen Exclusief B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Komkleiland 8 |
Postcode | 6666 MG |
Plaats | Heteren |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)26 - 4720546 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.koenexclusief.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,4 s
Topsnelheid: 293 km/u
Maten
Wielbasis: 245 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.425 kg
Laadvermogen: 465 kg
GVW: 1.890 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 169 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,4 l/100km (1 op 13,5)
Brandstofverbruik in de stad: 9,9 l/100km (1 op 10,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6 l/100km (1 op 16,7)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
Uitvoering en opties.
Mooi compleet uitgevoerde auto voorzien van vele opties. In- en exterieur zijn in uitzonderlijk nette staat. Je kunt aan alles zien dat de auto slecht 40dkm heeft gereden. De auto is voorzien van een sportuitlaatsysteem zwart, Porsche Doppelkupplung (PDK), stoelverwarming, 20 inch Carrera S wielen, adaptive cruise control inclusief Porsche Active Safe (PAS), bi-xenonkoplampen incl. Porsche Dynamic Light System (PDLS), parkassistent voor en achter, elektrisch schuif-kanteldak, elektrisch inklapbare buitenspiegels, sportstoelen plus (4-voudig verstelbaar, elektrisch) en zelfdimmende binnen-/buitenspiegels met geïntegreerde regensensor.
De techniek.
De overstap van de oude 3,4 en 3,8 liter atmosferische motor naar de nieuwe bi-turbo 3.0 deed in eerste instantie bij veel 911 rijders alle alarmbellen rinkelen. Gelukkig was dat van korte duur want kruip maar achter het stuur van deze generatie 911 en je zult ontdekken dat de toevoeging van een kleinere turbomotor veel voordelen met zich meebrengt. De nieuwe turbomotoren hebben meer vermogen, meer koppel en zijn bovendien zuiniger. Even indrukwekkend als altijd om mee te rijden, met een geweldig alledaags comfort en een superieure balans in de bochten. Het is nog steeds een boxermotor met dat kenmerkende geluid, gepaard met een licht gefluit van de turbo's hetgeen je goed kunt horen door de schakelbare sportuitlaat.
Prestaties.
Vergis je niet, een standaard Carrera is een serieuze sportwagen. Het Carrera-model heeft 370 pk en 450nm koppel vanaf 1.700 1/min en doet 0-100 km/u in 4,4 seconden. Om even in perspectief te zetten; dat is bijna dezelfde sprint tijd als een 4-wiel aangedreven Porsche 996 turbo. De topsnelheid bedraagt 293km/h.
Historie en onderhoud.
De auto is geleverd door Porsche Stuttgart en is als 2 jaar jonge gebruikte auto in 2020 op NL kenteken gezet. Alle benodigde onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd in NL door Porsche Twente bij onderstaande kilometerstanden. De uitgevoerde werkzaamheden staan uiteraard genoteerd in het complete serviceboekje. Laatste beurt was in juni 2024 bij 39.681km. Sindsdien is er 500km met de auto gereden.
2018 afgeleverd
2020 28.160 km
2022 34.958 km
2024 39.681 km
Lakmeting, banden en remmen.
Tijdens onze aankoopkeuring vo
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.