Bouwjaar | 01-04-2004 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 112.930 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.596 cc |
Vermogen | 253 kW (345 pk) |
€ 61.295,-
Algemeen
Bouwjaar | 01-04-2004 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 112.930 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.596 cc |
Vermogen | 253 kW (345 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Lammertink Sportcars BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Vonderweg 33a |
Postcode | 7468 DC |
Plaats | Enter |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)88 - 9110356 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.edwin-lammertink.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Beschikbaarheid
Gereserveerd: Dit voertuig is gereserveerd voor een klant (verkocht onder voorbehoud).
Algemene informatie
Modelreeks: aug. 2002 - sep. 2004
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,9 s
Topsnelheid: 290 km/u
Maten
Wielbasis: 235 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.345 kg
Laadvermogen: 445 kg
GVW: 1.790 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 274 g/km
Emissieklasse: Euro 3
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 2
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
De echte kenners en verzamelaars zullen het direct zien, dit is iets bijzonders. De Porsche 996 40 Jahre Jübilaumsmodell. Een limited edition ter ere van 40 jaar Porsche 911. Met een gelimiteerde oplage van 1963 stuks is dit No. 373.
Wat veel mensen zullen denken bij het zien van de voorkant van de auto is dat ze te maken hebben met een Porsche 996 Turbo. Dat is natuurlijk niet zo gek, want de voorbumper is identiek aan die van de Turbo. Er is echter wel iets waar de Porsche 996 "40 Jahre" direct aan te herkennen is. De kleur, genaamd GT Silver. Een exclusieve en zeer unieke kleur die alleen te bestellen was op de Porsche Carrera GT, het vlaggenschip van Porsche. Bij de Porsche 996 40 Jahre was er echter geen keuze, ze kregen allemaal deze exclusieve Porsche kleur.
De 40 Jahre editie is heerlijk subtiel in zijn details, geen poespas en geen overdreven gouden letters. Achterop de auto is het 911 logo in grijs uitgevoerd met daaronder een kleine aanduiding '40 Jahre'. Deze verwijzing vinden we nog een keer, ditmaal in het interieur achter de versnellingspook, nu niet alleen met de woorden '40 Jahre' maar ook 'Limited Edition' en het nummer van de reeks. In dit geval nummer 0373.
Als Porsche met een limited edition komt dan weet je dat je iets speciaals krijgt, je kunt hem blind bestellen zonder teleurgesteld te worden. De beste materialen worden uit de kast getrokken en verpakt tot iets wat klopt tot in de puntjes. Een sperdifferentieel, lichtgewicht wielen en het neusje van de zalm: het x51 motorpakket met 345 pk. Dit pakket werd ontwikkeld door de racing afdeling van Porsche in Weissach die destijds de bekende Mezger motor bouwde voor de GT3. Het x51 pakket was dan ook een back-up plan voor wanneer de 996 GT3 motor niet gehomologeerd zou worden.
De 40 jahre editie is een veelzijdige auto, een heerlijke tourwagen, maar zo gauw de toeren boven de 4.000rpm uitkomen laat hij zien dat het een echte sportwagen betreft.
De standaard specificatie van de 40 Jahre editie was lekker compleet. De auto was o.a. uitgerust met: automatische airco, cruise control, elektrisch schuif-/kanteldak, parkeersensoren, Porsche Stability Management en lederen bekleding. Er konden sl
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.