Bouwjaar | 01-02-2009 |
Categorie | Sportwagen/Coup |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 119.000 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.800 cc |
Vermogen | 283 kW (385 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-02-2009 |
Categorie | Sportwagen/Coup |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 119.000 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.800 cc |
Vermogen | 283 kW (385 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | 911 Collectables |
Contactpersoon | Alexander Volmer |
Adres | Huisbergenweg 4c |
Postcode | 5249 JR |
Plaats | Rosmalen |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)85 - 5001911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.911collectables.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
De Porsche 911 is een iconisch sportwagenmodel dat zijn oorsprong vindt in de jaren '60 en een lange geschiedenis kent van evoluties en innovaties. De 997-generatie van de Porsche 911 werd geproduceerd tussen 2004 en 2012. De "997.2" verwijst specifiek naar de facelift die in 2008 werd gentroduceerd. Hieronder volgt een stuk geschiedenis en informatie over de Porsche 911 Carrera 4S uit de 997.2-serie.
De 997.2 werd gentroduceerd als een facelift van de originele 997, en bracht verschillende technologische en mechanische verbeteringen. Belangrijke veranderingen ten opzichte van de 997.1 waren onder meer nieuwe motoren, een verbeterde ophanging, modernere verlichting (inclusief LED-dagrijverlichting), en de introductie van het Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), een dubbele-koppelingstransmissie die snellere en soepelere schakelovergangen mogelijk maakte.
Carrera 4S Specifiek
De Porsche 911 Carrera 4S (997.2) is de vierwielaangedreven versie van de Carrera S. Hier is een overzicht van de belangrijke kenmerken:
* Motor: De 997.2 Carrera 4S heeft een 3.8-liter zescilinder boxermotor die 385 pk levert. Dit is een verbetering ten opzichte van de 355 pk van de vorige generatie. De motor heeft directe brandstofinjectie (DFI), wat zorgt voor een beter brandstofverbruik en betere prestaties.
* Prestaties: De Carrera 4S accelereert van 0 naar 100 km/h in ongeveer 4,5 seconden (afhankelijk van de gekozen transmissie) en heeft een topsnelheid van ongeveer 297 km/h. Dit model beschikt over een fantastische PDK-automaat.
* Vierwielaandrijving: De "4" in Carrera 4S verwijst naar het vierwielaandrijvingssysteem van de auto. Dit systeem verdeelt het vermogen tussen de voor- en achterwielen, wat zorgt voor meer tractie, vooral bij natte of gladde wegomstandigheden. Dit maakt de 4S een stabielere en meer veelzijdige sportwagen dan de achterwielaangedreven versies.
* Onderstel en ophanging: De 4S kwam standaard met Porsche Active Suspension Management (PASM), wat de mogelijkheid geeft om de demping van de ophanging aan te passen, afhankelijk van de rijomstandigheden. Dit zorgt voor een comfortabele rit in de "Normal" modus en een meer prestatiegerichte ervaring in de "Sport" modus.
* Design: De Carrera 4S heeft de bredere carrosserie van de Turbo-modellen, met een breder achterspoor en de kenmerkende rode reflectorstrook die de achterlichten verbond. Dit geeft de auto een krachtig, gespierd uiterlijk, dat een differentiatiepunt is ten opzichte van de €?gewone€ Carrera-modellen.
De Porsche 911 Carrera 4S (997.2) is een geliefde uitvoering van de 911-reeks vanwege de combinatie van sportiviteit, prestaties en praktische bruikbaarheid, met vierwielaandrijving en moderne technologie. Het model biedt de karakteristieke rijervaring van de 911 met extra stabiliteit en tractie, en wordt nog steeds beschouwd als een van de beste allround sportwagens die Porsche heeft geprod
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.