Bouwjaar | 01-09-2000 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 50.150 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Geel Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 308 kW (419 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-09-2000 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 50.150 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Geel Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 308 kW (419 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | 9Classics BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Berkelse Poort 87 |
Postcode | 2651 JX |
Plaats | Berkel En Rodenrijs |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 27216475 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.9classics.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: 1997 - 2005
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Bandenmaat: 18
Acceleratie (0-100): 4,2 s
Topsnelheid: 305 km/u
Ledig gewicht: 1.515 kg
Wielbasis: 235 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Staat
Aantal sleutels: 3
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Overige informatie
Bandenset: Zomerbanden
Porsche plaatst in de 911 Turbo van de 996-generatie een legendarische motor in een relatief kleine carrosserie om een steeds populairdere moderne klassieke sportwagen te creëren.
Nog niet zo lang geleden was toegeven dat je van de 996-generatie Porsche 911 hield iets dat je alleen in stilte deed tegen je naaste vertrouwelingen, maar nu worden alle varianten van de 996 eindelijk erkend als een van de betere allround sportauto's op de markt.
Deze Speed Yellow 996 Turbo uit 2000 is een van de snelste exemplaren en staat te koop bij ons te koop
De fantastische specificaties van deze 996 Turbo zijn niet alleen een spectaculaire allrounder, maar compenseren ook een van de weinige minpuntjes van het model: in bepaalde, minder kleurrijke tinten kan de 996 Turbo zijn aanzienlijke prestaties enigszins onderwaarderen. Laten we niet vergeten dat de watergekoelde Metzger flat-six met dubbele turbo boven de achteras nauw verwant is aan die in de 1998 Le Mans-winnende 911 GT1 racewagen, waardoor hij misschien wel een spirituele opvolger is van de legendarische 930 TAG Turbo's.
Deze auto heeft dus alles wat je van een Porsche-holic mag verwachten. Bovendien staat er slechts 51.000 km op de teller, wat de auto nog aantrekkelijker maakt. Als je op zoek bent naar een 996 Turbo, dan is je zoektocht nu ten einde, want een beter exemplaar dan deze vind je waarschijnlijk niet!
C00 Porsche werkswagen
XSA Schaal van sportstoel in kleur gespoten
X70 instaplijst in rvs met opschrift
X97 Schakelpook allu/leder
X98 Handremhendel allu/leder
139 Regelbare stoelverwarming linkerstoel
340 Regelbare stoelverwarming rechter stoel
375 Sportstoel
376 Sportstoel
539 Mechanisch stoelverstelling links
540 mechanisch stoelverstelling rechts
567 Groen getinte baan in voorruit
618 Telefoonvoorbereiding
00051 Porsche exclusive optie
00101 X97/X98 Zwart leder met Gele Sticksels
09991 P
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.