Bouwjaar | 01-01-1973 |
Categorie | Overige |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 47.707 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Geel Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.341 cc |
Vermogen | 121 kW (165 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-01-1973 |
Categorie | Overige |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 47.707 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Geel Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.341 cc |
Vermogen | 121 kW (165 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Oldtimerfarm |
Contactpersoon | Xavier Molenaar |
Adres | Steenweg op Deinze, 51C |
Postcode | 9880 |
Plaats | Aalter |
Land | België |
Telefoon | +32 (0)472 - 401338 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.oldtimerfarm.be |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Walk-around video
Laatste 911 met oorspronkelijke ontwerp; laatste uit de 911 F
Op papier sneller dan de Jaguar E-Type en de Lamborghini Miura; uitermate sportief, en toch luxueus
Zescilinderboxerharmonie van Porsche, pure verwennerij voor het trommelvlies
Lopend restauratieproject, stukken grotendeels aanwezig om af te werken
Matching numbers & colours
Chassis, omkadering en interieur volledig gerestaureerd en vernieuwd
Komt met echtheidscertificaat
Nieuw geleverd in Frankrijk; Europees model!
Technische gegevens:
Carrosserie
Lengte (cm): 413
Breedte (cm): 161
Hoogte (cm): 132
Wielbasis (cm): 227
Gewicht (kg): 1075
Mechaniek
Motor: 2341 cc zescilinderboxermotor achterin
Kleppen: 12
Benzinesysteem: 2 Weber-carburators die het brandstofsysteem vervangen
Versnellingsbak: 5-traps manueel
Overbrenging: RWD
Links gestuurd
Maximum vermogen: 162 pk (121 kW) bij 6200 t/m
Maximum koppel: 206 Nm bij 4500 t/m
Topsnelheid: 220 km/u
**vraag ons expertiseverslag via e-mail voor alle details in alle transparantie**
Oldtimerfarm:
Oldtimerfarm is gespecialiseerd in verkoop in opdracht van oldtimers en collectiewagens en we zijn fier u deze wagen te mogen aanbieden.
Centraal gelegen, in België, te 9880 Aalter, Steenweg op Deinze 51C, op 1 uur van Frankrijk, 1,5 uur van Nederland en 2,5 uur van Duitsland, kunt u deze wagen bewonderen tesamen met de +300 andere collectiewagens die we aanbieden. Onze jarenlange expertise staat ter beschikking van wie in vertrouwen en degelijk geadviseerd zowel een wagen wenst te verkopen als aan te kopen.
Wij verkopen in consignatie en geven - in alle transparantie - advies aangepast aan uw wensen, ervaring en kennisniveau. Inspectie op de brug en testrit zijn hierbij vanzelfsprekend en kosteloos. Prijzen zijn alles inbegrepen, meestal BTW niet-aftrekbaar, vrij van import- of andere belastingen binnen de Europese Unie. Wij kunnen, indien gewenst, voorzien in Belgische, Franse of Nederlandse technische keuring. Levering (wereldwijd), stalling, onderhoud en herstelling behoren tot onze core-business.
Op onze website vindt u per wagen een zeer uitgebreide fotoreportage (+100 foto's). Voor een uitgebreidere beschrijving, een gedegen advies en met al uw vragen kunt u uiteraard telefonisch, via e-mail of mits een bezoek bij ons terecht.
Oldtimerfarm is geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10u tot 17u (zonder afspraak). Op zondag zijn we gesloten en op maandag enkel op afspraak te bezoeken. We kijken er naar uit u te mogen verwelkomen!
Informatie en prijzen onder voorbehoud van wijzigingen en/of drukfouten. Meer info over onze privacy, GDPR en cookie policy: https://www.oldtimerfarm.be/privacy_policy_oldtimerfarm.pdf
Contacteer ons:
Xavier: 0032 472 40 1338 (NL, FR, DE, EN, IT) info@oldtimerfarm.be
Olivier: 0032 473 11 7300 (NL, FR, DE, EN) olivier@oldtimerfarm.be
Oldtimerfarm uit Aalter verkoopt ook graag uw oldtimer of collectiewagen in opdracht. Voor meer i
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.