Bouwjaar | 15-03-2011 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 168.066 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 115 kW (157 pk) |
€ 7.944,-
Algemeen
Bouwjaar | 15-03-2011 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 168.066 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 115 kW (157 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Grootauto-Van Es B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Amersfoortsestraat 15a |
Postcode | 3769 AD |
Plaats | Soesterberg |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)346 - 350888 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.grootauto.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jun. 2010 - dec. 2012
Technische informatie
Koppel: 240 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 55 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 9,0 s
Topsnelheid: 212 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 429 x 185 x 136 cm
Wielbasis: 260 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.272 kg
Laadvermogen: 488 kg
GVW: 1.760 kg
Max. trekgewicht: 500 kg (ongeremd 500 kg)
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 168 g/km
Energielabel: C
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,3 l/100km (1 op 13,7)
Brandstofverbruik in de stad: 10,3 l/100km (1 op 9,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,5 l/100km (1 op 18,2)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 3
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
= Bedrijfsinformatie =
Inruil auto mogelijk.
Wij beschikken altijd over meer dan 400 occasions.
Bekijk onze volledige voorraad op www.grootauto.nl.
Autobedrijf De Groot BV
Amersfoortsestraat 15a
3769 AD Soesterberg
Tel. 0346-350888
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Peugeot RCZ | Geniaal of gek?
Geniaal en gek liggen soms akelig dicht bij elkaar. Beide durven radicaal te breken met de norm. De gek wordt echter verguisd om de afwijkende ideeën. Het genie wordt er juist om bewonderd en krijgt uiteindelijk navolging. De Peugeot RCZ is ook zo'n twijfelgeval. De auto is nergens mee te vergelijken en roept direct de vraag op: is de RCZ alleen maar anders of daadwerkelijk beter dan de rest?
Wat Autozine betreft de mooiste auto van dit moment. Ook mooi om te rijden, maar niet zo spannend als het uiterlijk doet geloven.
Plus
- briljante, gewaagde, flamboyante en prachtige vormgeving!
- altijd het gevoel een exclusieve auto te rijden
- prima prestaties, uitstekend weggedrag
Min
- dashboard in lichte kleur reflecteert hinderlijk in voorruit
- A-stijl zit hinderlijk in zicht
- audiosysteem ondersteunt geen iPod
Conclusie
Is de Peugeot RCZ een geniale of een gekke auto? Het antwoord is: beide. Alhoewel de term geniaal wel erg hoogdravend is, valt de RCZ onder andere op door de prima motoren. De hier gereden 1.6 THP en 2.0 HDiF leveren beide prima prestaties en zijn toch redelijk zuinig. Het weggedrag van de RCZ is in één woord uitstekend. Bovendien is de RCZ redelijk praktisch voor een coupé. Gezien de prijs is de uitrusting compleet te noemen.
De vormgeving is gek, flamboyant en gedurfd en dat is alleen maar bewonderenswaardig. Bovendien is dit waardoor de RCZ echt boven de middenmoot uitsteekt. Puur rationeel gezien rijdt de RCZ niet beter dan een snelle hatchback, maar dankzij de te gekke vormgeving biedt deze Peugeot wel degelijk meer plezier.