Bouwjaar | 21-03-2024 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 9.892 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.199 cc |
Vermogen | 96 kW (131 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 21-03-2024 |
Categorie | Stationcar |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 9.892 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.199 cc |
Vermogen | 96 kW (131 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Dam Auto |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Haarsterweg 51 |
Postcode | 9363 VC |
Plaats | Marum |
Provincie | |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 13171472 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.damauto.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 3
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 235/45 R18
Acceleratie (0-100): 10,1 s
Topsnelheid: 206 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 478 x 186 x 142 cm
Wielbasis: 279 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.430 kg
Laadvermogen: 540 kg
GVW: 1.970 kg
Max. trekgewicht: 1.330 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6 l/100km (1 op 16,7)
Energielabel: C
Emissieklasse: Euro 6
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (€ 595): Instap
Dit afleverpakket bevat: 6 maanden Autotrust garantie 'Instap', 10 liter brandstof, APK keuring minimaal 1 jaar geldig, Onderhoudsbeurt volgens schema, Schoon interieur & exterieur
Deze Peugeot 508 SW komt uit 2024 en kostte toen € 51.863,-. Deze originele Nederlandse personenauto staat sinds 2024 op kenteken, is voorzien van een benzine-motor, heeft een maximum vermogen van 96 kW (131 PK) en een cilinderinhoud van 1199 cc.
Het betreft een volle Allure uitvoering met veel extra bestelde opties en lederen comfort stoelen met stoelverwarming. Een wegklapbare trekhaak, Matrix Led verlichting en een 360 camera zijn aanwezig. Kortom een ideale reisauto!
De personenauto heeft een topsnelheid van 206 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 10,1 seconden. Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 6,2 liter per 100 km en hij weegt 1430 kg. De APK is geldig tot 21-03-2028 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 225,- per kwartaal.
De auto is voorzien van Peugeot fabrieksgarantie en bij zakelijke aanschaf is de BTW terug te vorderen.
= Bedrijfsinformatie =
Iedere Dam Auto is grondig geïnspecteerd via een 60 punten check door een technisch specialist.
Is uw interesse gewekt? Neem dan vrijblijvend contact op voor een bezoek, een proefrit en/of een offerte voorstel.
U bent van harte welkom!
Wij zijn op afspraak geopend.
Dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.30.
Zaterdag van 10.00 tot 15.00
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Peugeot 508 Sport Engineered | Grenzeloos plezier
Vier jaar geleden introduceerde Peugeot de "Radical Berline". De nieuwe 508 kreeg die titel omdat het model breekt met alle tradities. De 508 heeft een gedurfd uiterlijk, unieke ergonomie en legt de nadruk op rijplezier. Bij de introductie van de 508 werd ook een versie beloofd die "radicaal rijplezier" zou bieden. Die belofte wordt nu ingelost met de "508 Peugeot Sport Engineered". Tijd voor een proefrit met de snelste auto die Peugeot ooit in serie heeft gebouwd!
De 508 Peugeot Sport Engineered is de snelste auto die het merk ooit in serie heeft gebouwd. Alhoewel deze versie sneller en stabieler is dan een standaard 508, is het rijplezier nauwelijks groter.
Plus
- snel en zuinig
- geslaagde vormgeving
- uitstekend weggedrag
Min
- volledig elektrische auto is nog sneller en comfortabeler
- gedateerd op gebied van semi-zelfrijdende functies
- accu-lading niet automatisch te verdelen over de rit
Conclusie
De "radicale berline" van Peugeot is nu ook leverbaar in een radicale uitvoering. De "508 Peugeot Sport Engineered" is namelijk de snelste auto die het merk ooit in serie heeft gebouwd. Tijdens een uitgebreide proefrit heeft de techniek zich bewezen. Precies zoals Peugeot belooft is de 508 serieus snel, uiterst capabel en desondanks opmerkelijk zuinig.
En toch zijn er twee grote problemen. Het eerste zit in het prijskaartje. Vanwege de keuze voor plug-inhybride techniek is de 508 Peugeot Sport Engineered uiterst kostbaar. Voor hetzelfde geld bieden volledig elektrische auto's nog veel betere prestaties. Op de koop toe zijn ze nog comfortabeler en voordeliger in het gebruik.
Tenslotte legt de standaard 508 de lat al heel hoog. Bij sommige auto's is het verschil tussen de alledaagse versie en de sportieve versie groot. Echter, de standaard 508 ziet er al heel goed uit, weet zich al te onderscheiden met de iCockpit en biedt al bovengemiddeld veel rijplezier. Noodgedwongen zoekt Peugeot het daarom in extremen, die op de openbare weg nauwelijks tot hun recht komen. De "Peugeot Sport Engineered" levert daarom niet meer rijplezier, maar legt de grenzen wel verder.