Mitsubishi Carisma
€ 650,-
Bouwjaar | 01-11-1997 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 220.000 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 16 cc |
Vermogen | 67 kW (91 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-11-1997 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 220.000 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 16 cc |
Vermogen | 67 kW (91 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | A.R.M.C.I Sprl |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Ninoofsesteenweg 639 |
Postcode | 1700 |
Plaats | Dilbeek |
Land | België |
GSM | +32 (0)488 - 365965 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autosaler.com |
e-mail sturen |
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mitsubishi Carisma | Vrienden om het even
Als de dag van gisteren kan ik het mij herinneren: de presentatie van de Mitsubishi Carisma tijdens de AutoRAI van 1995. Onder spotlights, tromgeroffel en rook werd door danseressen en acrobaten in glitterpakken een baanbrekende nieuwe auto gepresenteerd. Wat zou er onder het doek vandaan komen? Het werd een wat anoniem uitziende middenklasser onder de naam "Carisma". Het zal wel een heel bijzondere auto zijn, maar aan de buitenkant zag ik het er niet aan af. Nu, jaren later, mag ik die auto aan een test onderwerpen.
Zelden had een auto zo'n misplaatste naam. Als de Mitsubishi Carisma iets niet heeft, is het wel charisma. Op dit detail na, valt er niets af te dingen op de Carisma. Rijdt goed en betrouwbaar.
Plus
- nette prijs
- goede prestaties
- comfortabel
Min
- motor moet hard werken
- zeldzaam saai
- slechts één airbag
Conclusie
Bij een auto die zo veel reclame nodig heeft als de Mitsubishi Carisma, rijst het vermoeden dat er iets structureel mis is met de auto. Dat is niet zo. De Carisma heeft geen echt zwakke punten. Daar staat tegenover dat de auto ook geen overtuigende sterke punten heeft om boven de concurrentie uit te steken.
Een uitzondering daarop zou de Carisma met GDi motor kunnen zijn, waarvan Mitsubishi een spectaculair gunstiger benzineverbruik belooft dan bij soortgelijke auto's. Deze test gaat echter over de diesel en die verstaat zijn werk evenals de rest van de techniek prima. De auto heeft daarom maar één echte fout: de naam. Sinds de Fiat Croma is dit de meest ongelukkig gekozen naam in tijden, want zoals de Fiat vetvrij was, is de Mitsubishi Carisma geheel-en-al vrij van charisma.