Mercedes-Benz S-Klasse S600 V12 Lang 571pk Orig NL - Full
€ 19.900,-
Bouwjaar | 18-08-2006 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 244.054 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 5.514 cc |
Vermogen | 379 kW (516 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 18-08-2006 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 244.054 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 5.514 cc |
Vermogen | 379 kW (516 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Jurjens Automotive |
Contactpersoon | M.W. Jurjens |
Adres | Setheweg 14d |
Postcode | 7942 LB |
Plaats | Meppel |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)522 - 855885 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 12
Transmissie
Transmissie: 5 versnellingen, Automaat
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 255/40 R19
Bandenmaat achter: 275/40 R19
Prestaties
Acceleratie (0-100): 4,6 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 520 x 186 x 144 cm
Wielbasis: 317 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.110 kg
Laadvermogen: 580 kg
GVW: 2.690 kg
Max. trekgewicht: 2.100 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 340 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 14,3 l/100km (1 op 7,0)
Brandstofverbruik in de stad: 21,7 l/100km (1 op 4,6)
Brandstofverbruik op de snelweg: 10 l/100km (1 op 10,0)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1 (1 handzender)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 395 - € 432 per kwartaal
| Adaptieve cruise control | Verlengde wielbasis | Rijdynamische zetels | Massage voor + achter | Stoelventilatie voor + achter | Stoelverwarming voor + achter | Nachtzicht | Softclose portieren | Harman/ Kardon Logic7 | Camerasysteem | Active Body Control | Magic Ride Control | Xenon | LED | Elektrische zonwering achterin | Navigatie 3D | Video | Originele AMG velgen | V12 | 517pk | 0-100 km/h 4,6 s | Youngtimer | Origineel Nederlands | 2006 | 244.054 km | EUR 19.900 |
Mercedes-Benz S-klasse S600 V12 Lang (517pk)
De even machtige als magische V12 gaat schuil onder de lange gewelfde motorkap. En hoewel de prestaties bovenaards lijken heerst er een ongekende rust aan boord van dit absolute topmodel van Mercedes-Benz S-klasse. De S600 Lang, met verlengde wielbasis. De S-klasse is altijd vooruitstrevend geweest en op vele gebieden zijn concurrentie mijlen ver voor. Nu we onderweg zijn in de S600 valt vooral de 'sound of silence' op. De luchtvering, gecombineerd met actieve dempers, de actieve - lees bewegende - multicontourstoelen verwerken iedere oneffenheid. Terwijl ik me realiseer dat werkelijk ieder detail is gebaseerd op extreem comfort is de 5.5 liter metende V12 ronduit schokkend. Het acceleratievermogen is onwaarschijnlijk. Vooral wanneer je het in de tijdlijn plaatst. Deze S-klasse is van 2006 en daarmee bijna 20 jaar oud. De 517pk is één, maar de boom ontwortelende 830Nm is fenomenaal. In slechts 4,6 seconden accelereert deze mastodont vanuit stilstand naar 100 km/h. Dat is sneller dan menig serieuze sportwagen uit die tijd en bijvoorbeeld gelijk aan de tijden die een Ferrari 360 Modena neerzet. Pas boven 100 km/h wordt de acceleratie echt indrukwekkend aangezien de schaal van de snelheidsmeter recht evenredig lijkt te worden verslonden om vervolgens met een gevoel van hard remmen de snelheidsbegrenzer in te zetten bij 250 km/h. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat de S600 onbegrensd ver boven 300 km/h kan bereiken. Deze krachtexplosies verhullen echter n
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mercedes-Benz S-Klasse | Compromisloos
Mercedes-Benz introduceert de zevende generatie van de S-Klasse. Die is logischerwijs groter, stiller, sneller en comfortabeler dan de voorgaande generaties. Echter, superieure rijeigenschappen zijn met de komst van elektrische auto's zelfs in een middenklasser te realiseren. Bovendien wordt rekenkracht steeds voordeliger, zodat geavanceerde elektronica beschikbaar is in doorsnee auto's. Als de S-Klasse niet kan innoveren met rijeigenschappen of luxe, wat maakt dit topmodel van Mercedes-Benz dan superieur?
De 7e generatie van de Mercedes S-Klasse legt de nadruk op de uitrusting en de rijeigenschappen, nu elektrische auto's al ultiem comfort bieden. Veel vernieuwing en pure verwennerij voor de passagiers
Plus
- extreem comfortabel
- zeer ruim
- vernieuwend
Min
- hinderlijke reflectie luchtroosters in voorrruit
- goede benzinemotor, maar niet zo goed als een elektromotor
- geen virtuele buitenspiegels
Conclusie
Hoe weet de S-Klasse zich te onderscheiden nu doorsnee auto's met elektrische aandrijving al ultiem comfort bieden en geavanceerde elektronica steeds meer gemeengoed wordt? Met innovaties op het gebied van ergonomie, veiligheid, ondersteltechniek en natuurlijk de omvang.
Moderne techniek dient in gewone auto's de functionaliteit en veiligheid. Bij Mercedes-Benz is diezelfde techniek verfijnd en doorontwikkeld om veel meer dan dat te doen. De S-Klasse verwent de inzittenden met overdaad en perfectie. De elektronica gaat verder met 3d weergave. De veiligheid gaat verder met meer zelfrijdende functies. De onderstel-techniek zet stappen vooruit met een betere combinatie van comfort en communicatie met de bestuurder. Daarbij zorgt achterwielbesturing voor ongekende wendbaarheid.
Kortom: bij gewone auto's moet omwille van het budget een keuze worden gemaakt. Bij de S-Klasse is nooit een compromis gemaakt en is steevast gekozen voor perfectie.