Mercedes-Benz S-Klasse 260 SE - ABSOLUTE TOPSTAAT
€ 14.950,-
Bouwjaar | 08-07-1986 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 177.595 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.597 cc |
Vermogen | 122 kW (166 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 08-07-1986 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 177.595 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.597 cc |
Vermogen | 122 kW (166 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | VD ENDEN Cars & Classics |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rivierkade 8b |
Postcode | 4931 AA |
Plaats | Geertruidenberg |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23657092 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vdenden.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Deze Mercedes Benz S-Klasse 260SE is in sublieme staat, slechts heel zelden kom je een auto in deze conditie tegen.
Mercedes S-klasse 260 SE - ABSOLUTE TOPSTAAT
- Kenteken: 96-RTB-7
- Merk: Mercedes
- Model: S-klasse
- Tellerstand: 177595 KM
- Carrosserievorm: Sedan
- Aantal deuren: 4
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1986
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: groen
- Motorinhoud: 2597 cc
- Aantal cilinders: 6
- Vermogen: 122 kW / 166pk
- Ledig gewicht: 1499 kg
- Max. trekgewicht: 1500 kg
- Aantal zitplaatsen: 5
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Motorrijtuigenbelasting: € 241 - 264 per kwartaal
- Emissieklasse: Euro Euro 0
De Mercedes W126 is een modelserie uit de topklasse van Mercedes-Benz. De productie startte in september 1979 en eindigde in oktober 1991. De W126 was de tweede serie met de officiële naam S-Klasse, bedoeld als Sonderklasse of 'superklasse' in het Nederlands. De W126 was de opvolger van de W116 en werd vervangen door de W140.
De sedans waren leverbaar als S, SE en SEL. De 'E' staat voor Einspritzer (Duits voor injectiemotor) en 'L' betekent Lang. De wielbasis van de SEL is 14 cm langer. De serie werd geleverd met vier benzinemotoren in dertien vermogensvarianten.
In het najaar van 1985 kreeg de serie een facelift. Aan de buitenkant is dit te herkennen aan de gladde bumpers en de gladde zijpanelen. Ook het interieur werd licht vernieuwd. De zescilindermotoren werden vervangen door een nieuw type, zodat alle benzinemotoren nu benzine-injectie hadden. De uitstekende eigenschappen en de hoge bouwkwaliteit van de auto's leidden tot een enorm verkoopsucces. De serie beleefde een ongekend lange productieperiode van 12 jaar. In totaal werden er 818.063 W126-voertuigen geproduceerd. Bruno Sacco was verantwoordelijk voor het ontwerp.
De hier aangeboden Mercedes Benz S-Klasse W126 is gebouwd in 1986. De auto heeft slechts 177.595 kilometer ervaring en verkeert in absolute topconditie.
Een auto van deze kwaliteit komt maar zelden op de markt.
Dit is uw kans om een uniek exemplaar te bemachtigen.
ENG:
The Mercedes W126 is a model series of the top class of Mercedes-Benz. Production started in September 1979 and ended in October 1991. The W126 was the second series with the official name S-Class, intended as Sonderklasse or 'super-class' in Dutch. The W126 was the successor of the W116 and was replaced by the W140.
The sedans were available as S, SE and SEL. The 'E' stands for Einspritzer (German for injection engine) and 'L' means Long. The wheelbase of the SEL is 14 cm longer. The series was delivered with four petrol engines in thirteen power versions.
In the autumn of 1985, the series was given a facelift. On the outside, this can be recognized by the smooth bumpers and the smooth side panels. The interior was also slightly renewed. The six-cylinder engines were replaced by a new type, so that all petrol engines now had pet
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mercedes-Benz S-Klasse | Compromisloos
Mercedes-Benz introduceert de zevende generatie van de S-Klasse. Die is logischerwijs groter, stiller, sneller en comfortabeler dan de voorgaande generaties. Echter, superieure rijeigenschappen zijn met de komst van elektrische auto's zelfs in een middenklasser te realiseren. Bovendien wordt rekenkracht steeds voordeliger, zodat geavanceerde elektronica beschikbaar is in doorsnee auto's. Als de S-Klasse niet kan innoveren met rijeigenschappen of luxe, wat maakt dit topmodel van Mercedes-Benz dan superieur?
De 7e generatie van de Mercedes S-Klasse legt de nadruk op de uitrusting en de rijeigenschappen, nu elektrische auto's al ultiem comfort bieden. Veel vernieuwing en pure verwennerij voor de passagiers
Plus
- extreem comfortabel
- zeer ruim
- vernieuwend
Min
- hinderlijke reflectie luchtroosters in voorrruit
- goede benzinemotor, maar niet zo goed als een elektromotor
- geen virtuele buitenspiegels
Conclusie
Hoe weet de S-Klasse zich te onderscheiden nu doorsnee auto's met elektrische aandrijving al ultiem comfort bieden en geavanceerde elektronica steeds meer gemeengoed wordt? Met innovaties op het gebied van ergonomie, veiligheid, ondersteltechniek en natuurlijk de omvang.
Moderne techniek dient in gewone auto's de functionaliteit en veiligheid. Bij Mercedes-Benz is diezelfde techniek verfijnd en doorontwikkeld om veel meer dan dat te doen. De S-Klasse verwent de inzittenden met overdaad en perfectie. De elektronica gaat verder met 3d weergave. De veiligheid gaat verder met meer zelfrijdende functies. De onderstel-techniek zet stappen vooruit met een betere combinatie van comfort en communicatie met de bestuurder. Daarbij zorgt achterwielbesturing voor ongekende wendbaarheid.
Kortom: bij gewone auto's moet omwille van het budget een keuze worden gemaakt. Bij de S-Klasse is nooit een compromis gemaakt en is steevast gekozen voor perfectie.