Mercedes-Benz G-Klasse GE 230 W460 Sublieme staat
€ 49.950,-
Bouwjaar | 10-01-1984 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 177.000 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.276 cc |
Vermogen | 92 kW (125 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 10-01-1984 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 177.000 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.276 cc |
Vermogen | 92 kW (125 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | G-ZUNA |
Contactpersoon | Derk-Jan Veneklaas |
Adres | Hammerweg 79 |
Postcode | 7671 JG |
Plaats | Vriezenveen |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 42311727 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.g-zuna.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Terreinwagen
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Maten
Wielbasis: 240 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.015 kg
GVW: 2.015 kg
Max. trekgewicht: 2.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 5
Staat
Aantal sleutels: 3
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Bijzonder mooie GE230 uit de W460 Serie in de Zeldzame kleur "Friezengrün"
Ik heb destijds deze G uit Duitsland gehaald, samen met mijn vrouw, toen nog maar met origineel 160000 kilometer met onderhoudsboekjes.
Deze G is van een medewerker geweest van Magna Steyr uit Graz, ook nieuw besteld in deze modificatie.
Vervolgens verkocht aan een perfectionist die de G heeft aangepakt (hij was bij mij al in goede staat), noch op kosten, noch op moeite bespaard heeft!
Dit alles is bij de lokale Mercedes Dealer Baan Twente gebeurd, en bij autospuiterij Wema in Nijverdal.
Bijna alle onderdelen zijn er nieuw en orgineel aangekomen, zelfs een fabrieks nieuwe 5 bak (was een 4 bak)
Het interieur werd vervangen met zeer hoogwaardig Conolly-leer, en de voorstoelen komen uit een W463 voor meer comfort .
Ook deze stoelen kregen het fijne Conolly leer, en de bestuurders stoel kreeg ook een middenarmsteun.
De kilometerstand is nog steeds laag voor een auto van 40 jaar, en dit kan aan de hand van de boekjes worden aangetoond.
Vervolgens is de auto kompleet in de zeldzame kleur "Friezengrün"overgespoten, dit was ook de kleur zoals hij uit de fabriek in Graz is vertrokken.
Gisteren even een blokje om met de G, om te kijken of hij nog net zo goed is als ik me kan herinneren, ik zat weer met een grote smile in de G, en onderweg veel duimpjes gekregen!
Zoekt u een G met een eerlijk verhaal, en een gedegen onderbouwd verhaal, en geen auto waar u nog jaren aan moet sleutelen, dan is dit uw kans!
Ik weet uit ervaring en ook wat de restauratie van deze G gekost heeft, ik probeer bij Mercedes Baan Twente zoveel mogelijk facturen te krijgen om u ook te laten zien wat het allemaal gekost heeft.
Heeft u nog vragen? Schroom niet om telefonisch, of via de mail uw vraag te stellen, ook WhatsApp behoort tot de mogelijkheden.
Mvg Derk-Jan Veneklaas G-Zuna
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mercedes-Benz G-Klasse | Alles of niets
Mercedes-Benz heeft als motto "het beste of niets". Bij één model ligt dat echter anders. De G-Klasse is een auto van extremen. De G-Klasse is niet alleen een functionele terreinwagen, maar ook zo snel als een sportwagen. En de G-Klasse is niet alleen heel ruim, maar ook zo luxueus als een limousine. Is het motto voor de G-Klasse daarom "alles of niets"?
De Mercedes-AMG G63 is een auto van extremen. De G-Klasse is sterk in het terrein en razendsnel op de autobahn. De uitrusting is vergelijkbaar met die van een S-Klasse.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- snel en spectaculair
- zeer luxueus
Min
- ruimte achterin valt tegen voor een auto van deze omvang
- zeer hoog verbruik
- onhandig grote draaicirkel
Conclusie
De Mercedes-Benz G-Klasse is alles behalve bescheiden of zuinig. Dit model, dat ooit is ontstaan als legervoertuig, is dankzij de uitgesproken vorm en compromisloze techniek uitgegroeid tot een icoon. Ook deze derde generatie is ijzersterk in het terrein. Tegelijkertijd is vrijwel alle luxe en verfijning van de luxe sedans van Mercedes-Benz aan boord, alhoewel de ambiance compleet anders is. Indien wordt gekozen voor de AMG-variant is de G-Klasse ook nog eens razendsnel. Voor deze Mercedes-Benz geldt dus niet zozeer "het beste of niets", maar "alles of niets".