Mercedes-Benz EQE 350+ AMG 91 kWh | PANORAMA | Launch Edition
€ 49.950,- incl. BTW
Bouwjaar | 21-07-2022 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 88.322 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 214 kW (291 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 21-07-2022 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 88.322 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 214 kW (291 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto's van Veenstra |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Aldebaranweg 12P |
Postcode | 8938 BD |
Plaats | Leeuwarden |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 48569826 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Aandrijving
Actieradius: 662 km
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat: 255/45 R19
Prestaties
Acceleratie (0-100): 6,4 s
Topsnelheid: 210 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 495 x 193 x 151 cm
Wielbasis: 312 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 2.255 kg
Laadvermogen: 625 kg
GVW: 2.880 kg
Max. trekgewicht: 750 kg (ongeremd 750 kg)
Accu
Aanwezige accu: gekocht
Accu: 91 kWh, Conditie: 100%
Accu laden: Type 2, 3-fasen, 170 kW, 169 km actieradius per uur
Accu snelladen: Combined Charging System, 807 km actieradius per uur
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 13,746223564955 kWh/100km
Energielabel: A
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantielabel: Autotrust garantie
Garantie: 3 maanden
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket (à € 395): Standaard Garantie
Dit afleverpakket bevat: Autotrust garantie; Huisgarantie (3 maanden garantie)
Overige informatie
Emissie: Zero emissie
Van de eerste eigenaar, dealer onderhouden en voorzien van nieuwe banden. Zeer complete uitvoering, als Launch Edition met vele opties uitgevoerd!
= Bedrijfsinformatie =
Uw huidige auto, motor, boot of andere roerende zaken inruilen is mogelijk bij ons!
Gelieve altijd telefonisch contact met ons op te nemen voor de actuele beschikbaarheid.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mercedes-AMG EQE 43 | Vis op het droge?
AMG is de huistuner van Mercedes-Benz. Deze specialist weet van een luxe reisauto een opwindende en sportieve auto te maken. De technici van AMG zijn meesters in het opvoeren van motoren, aanpassen van uitlaatsystemen en toevoegen van turbo's. Maar wat als die specialisten wordt gevraagd om een elektrische auto sportiever te maken? Is AMG dan als een vis op het droge of weet de specialist juist voor extra spanning te zorgen?
De Mercedes-AMG 43 is een elektrische auto die de bestuurder veel meer betrekt bij het rijden dan de standaard EQE. Ondanks kleine technische verschillen is het verschil in karakter daarom groot.
Plus
- relatief voordelig
- uitmuntend weggedrag
- zeer snel
Min
- weinig gevoel in rempedaal
- Karige standaard-uitrusting
Conclusie
Is AMG met een elektrische auto als een vis op het droge? Ja en nee. Het is duidelijk dat aan een elektrische auto veel minder kan worden verbeterd dan aan een auto met verbrandingsmotor. De EQE heeft in de basis al een uitstekende stroomlijn, is standaard al snel en levendig en heeft dankzij het lage zwaartepunt van nature al een stabiele wegligging.
AMG heeft zich daarom beperkt tot wat wel kon worden verbeterd. Dankzij extra vermogen weet de EQE nu ook bij zeer hoge snelheden te imponeren met tussensprints. Daarnaast heeft AMG vooral de communicatie verbeterd. In de standaard EQE merkt de bestuurder nauwelijks hoe de techniek het rijden makkelijk maakt. Bij de EQE AMG betrekt het mechaniek de bestuurder juist bij het rijden en dat zorgt voor extra sensatie.