Bouwjaar | 28-06-2021 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 19.167 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 106 kW (144 pk) |
€ 20.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 28-06-2021 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 19.167 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 106 kW (144 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Boks |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Laan vd Dierenriem 51 |
Postcode | 7324 AB |
Plaats | Apeldoorn |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)55 - 3603050 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autobedrijfboks.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: feb. 2021 - mei 2022
Technische informatie
Koppel: 271 Nm
Aandrijving
Actieradius: 200 km
Asconfiguratie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Prestaties
Acceleratie (0-100): 9,7 s
Topsnelheid: 140 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 440 x 180 x 156 cm
Wielbasis: 267 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.620 kg
Laadvermogen: 499 kg
GVW: 2.119 kg
Accu
Accu: 35 kWh, Type lithium-ion
Accu laden: Type 2, 1-fase, 6.6 kW, 39 km actieradius per uur, compleet vol in 5 uur en 22 minuten
Accu snelladen: Combined Charging System, 50 kW, 186 km actieradius per uur, compleet vol in 0 uur en 34 minuten
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 19 kWh/100km
CO2-uitstoot: 0 g/km
Energielabel: A
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal eigenaren: 3
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Laadtijd normaal stopcontact: 09:51
Laadtijd aan krachtstroom aansluiting 3 fase: 01:36
Bruikbare accucapaciteit: 33.73 kWh
Ingeschatte actieradius: 191 km
Ingeschat verbruik: 20.53 kWh/100km
Actieradius praktijk zomer: 148 km
Actieradius praktijk winter: 128 km
Verbruik praktijk zomer: 20.2 kWh/100km
Verbruik praktijk winter: 24.2 kWh/100km
Verbruik combinatierit: 173 kWh/100km
Het interieur is juist een gebied waarop de Mazda excelleert. Zeker voor een compact model zijn de gebruikte materialen van topniveau, de panelen sluiten strak op elkaar aan en alles wat je aanraakt is ogenschijnlijk voor de eeuwigheid gebouwd. Het MX-30-binnenste is strak en tijdloos, maar kent toch ook een aantal eigenwijze details. Het voornaamste voorbeeld is de toepassing van kurk als bekledingsmateriaal van onder meer de opbergvakken in de middentunnel, maar ook de bekledingsstoffen op het deurpaneel zijn erg speciaal. Het middendeel van het dashboard bestaat uit een aantal 'verdiepingen'. Daardoor bevinden de daarop geplaatste knoppen en schakelaars zich direct onder handbereik, terwijl eronder ruimte is voor losse spullen. Eén van die knoppen is de centrale draaiknop voor het infotainmentsysteem. Mazda is één van de weinige merken die deze oplossing prefereert boven een touchscreen. Het vereist ook wat meer gewenning, maar blijkt in de dagelijkse praktijk minder afleidend dan een aanraakscherm.
Valt u voor de milieuvriendelijke aandrijftechniek? Of voor de comfortabele rijbeleving? Met de elektrisch aangedreven Mazda MX-30 hoeft u niet te kiezen. De elektromotor is stil en schoon. En met een verrassend grote actieradius! Deze auto uit 2021 heeft nauwelijks gereden, met een tellerstand van slechts 19167 kilometer. De verwarmbare voorstoelen zijn een weldaad voor rug en schouders. Comfortabel houvast krijgt u van het verwarmd stuurwiel. Ook schuif- en kanteldak, 18 inch lichtmetalen velgen, LED koplampen,
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mazda MX-30 | Eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen
Mazda heeft een reeks verstandige, functionele en ruime gezinsauto's. Mazda heeft ook een eigenzinnige, eigenwijze en unieke gezinsauto. Dat s de MX-30. Die is voortaan leverbaar met bijzondere aandrijving; de "MX-30 e-SkyActiv R-EV" is een elektrische auto met een rotatiemotor als generator. Is dat alleen techniek om de techniek of dient deze bijzondere aanpak een hoger doel?
De Mazda MX-30 R-EV combineert een elektro- en een rotatiemotor. Dit zorgt niet voor betere prestaties of een lager verbruik. Het geeft deze eigenzinnige auto wel nog meer karakter.
Plus
- eigenzinnig karakter
- verfijnd weggedrag
- slimme constructie achterportieren
Min
- hoog verbruik (benzine en elektriciteit)
- niet voordeliger dan een volledig elektrische auto
- matige ruimte achterin
Conclusie
Is de combinatie van een elektromotor en een rotatiemotor in de "Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV" alleen een technisch hoogstandje of heeft het echt voordelen? Helaas biedt de combinatie geen voordelen, anders dan de compacte afmetingen van het geheel. De prestaties zijn niet beter dan gemiddeld, terwijl zowel het stroom- als het benzineverbruik hoger zijn dan die van conventionele plug-inhybrides of volledig elektrische auto's. Ook de prijs is niet lager dan die van de concurrentie.
En toch is de MX-30 R-EV als een uiterst aangename auto ervaren. De testrijder heeft zelfs met een continue glimlach achter het stuur gezeten! De MX-30 R-EV heeft een uitgesproken karakter en daarbij hoort ook bijzondere techniek. Als Mazda zou kiezen voor een standaard plug-inhybride zou dat karakter verloren gaan. Bovendien spreekt de MX-30 R-EV een nieuwe doelgroep aan. Wie nog niet klaar is voor een volledig elektrische auto, kan dankzij het extra bereik van de verbrandingsmotor worden verleid om wel de stap richting elektrisch rijden te maken. Maar dan wel met eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen.