Bouwjaar | 1971 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 75.778 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Goud Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 1971 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 75.778 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Goud Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Modeljaar: 2024
Tellerstand: 47.086 mijlen
Interieurkleur: Bruin
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Maserati Ghibli SS Coupé (type: AM115/49) is een zeer zeldzame, beeldschone 70's Italiaanse supercar. Dit exemplaar werd in 1971 gebouwd en geleverd. Sindsdien heeft ze nog maar 47.086 miles gereden. De SS uitvoering van de Ghibli volgde op de reguliere Ghibli en had meer vermogen. De vermogensstijging was te danken aan het grotere slagvolume van de SS dat groeide van 4.7 liter naar 4.9 liter. De Ghibli is met slechts 1.170 stuks een zeer zeldzame auto maar de SS is met slechts 425 stuks nog veel zeldzamer. De eerste eigenaar heeft een schitterende auto samengesteld. Deze Maserati Ghibli SS Coupé is uitgevoerd in "Oro Kelso" (goud, code: 2463214) met een "Senape" (tan, Connolly code: PAC.1775) interieur. De auto is prachtig om te zien. Het uiterlijk wordt compleet gemaakt door de gesmede Borrani Dial wielen en de Ansa uitlaat. De door Giorgetto Giugiaro bij Ghia ontworpen carrosserie verkeert in prachtige conditie met mooi dun plaatwerk en correcte passingen. De "Oro Kelso" lak is om cosmetische redenen een keer opnieuw gespoten en verkeert dan ook in zeer fraaie conditie met slechts wat lichte sporen van gebruik. Het chroom op de carrosserie is ook in zeer goede staat. Het interieur is helemaal origineel en een lust voor het oog. De tapijten zijn zeer netjes en het leder heerlijk soepel met hier en daar wat lichte gebruikerssporen, die alleen maar toevoegen aan de binnenzijde van deze auto. De bedieningselementen en instrumenten zijn allemaal in zeer goede staat en functioneren zoals het hoort. De staat van het interieur past helemaal bij de lage kilometerstand. Technisch is de Ghibli SS ook zeer goed verzorgd. De 90-graden, 4.930cc grote V8-motor levert 335 pk bij 5.500 toeren en 481 Nm koppel bij 4.000 toeren. De motor is gekoppeld aan ene handgeschakelde ZF-Transmissie met 5 versnellingen. De V8-motor stelt de Maserati Ghibli SS Coupé in staat om een topsnelheid te behalen van 280 kilometer per uur. Is er een stijlvollere manier om dat soort snelheden te bereiken? Het was op dat moment zelfs de snelste Maserati ooit gebouwd. De Maserati Ghibli SS wordt geleverd inclusief Maserati Classiche certificaat. De Maserati Ghibli SS is mede dankzij de 4.9 liter motor wellicht de fijnste Maserati uit de jaren '70 en misschien wel de fijnste Maserati ooit gemaakt. Deze auto is klaar voor vele kilometers rijplezier zoals alleen een klassieke Italiaanse supercar dat kan bieden.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Maserati Ghibli | Een kleine stap voor de Ghibli, een grote stap voor Maserati
Alle volumemerken hebben zich toegelegd op de ontwikkeling van elektrische auto's. En nu is het zo ver: ook het exclusieve merk Maserati zet de eerste stap richting elektrisch rijden. Alhoewel er veel meer is aangekondigd, is de eerste stap een kleine: de Ghibli krijgt een hybride motor. Is zo'n half elektrische Ghibli nog wel een volwaardige Maserati?
De Ghibli Hybrid is de eerste stap van Maserati richting elektrisch rijden. De 2.0 liter 4-cilinder gedraagt zich dankzij de elektrische assistentie als een 6-cilinder, maar met een lager verbruik.
Plus
- uitstekende rijeigenschappen
- exclusief en bevoorrecht gevoel
- spectaculaire prijsdaling
Min
- matige hoofdruimte voorin
- matrige ruimte achterin
- niet zo spectaculair en machtig als de 6 en 8 cilinders van weleer
Conclusie
Een Maserati met 2.0 liter benzinemotor en hybride-aandrijving. Enkele jaren geleden werd het voor onmogelijk gehouden en nu is het realiteit. De Ghibli Hybrid is bovendien slechts een eerste stap in de transitie van Maserati.
De eerste stap is echter klein. De Ghibli beschikt over de meest eenvoudige en dus minst ingrijpende vorm van elektrische aandrijving: de mild hybrid. Het systeem bestaat uit een slimme dynamo die energie terugwint tijdens het afremmen plus een elektromotor die de benzinemotor assisteert wanneer nodig. Ondanks het riante vermogen (330 pk / 450 Nm) ontbreken de overmacht en sensatie die de traditionele zes- en achtcilinder motoren bieden. Het volle geluid, de rust en de souplesse doen echter nauwelijks onder voor de grote motoren van weleer. Als Hybrid is de Ghibli weliswaar minder spectaculair, maar daarmee zeker niet minder Maserati.