Bouwjaar | 13-09-2007 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 80.000 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 100 kW (136 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 13-09-2007 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 80.000 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 100 kW (136 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Xzata B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | De Koumen 146B |
Postcode | 6433 KE |
Plaats | Hoensbroek |
Provincie | Limburg |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 81883205 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 175/55 R17
Bandenmaat achter: 225/45 R17
Prestaties
Acceleratie (0-100): 6,1 s
Topsnelheid: 207 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 379 x 172 x 112 cm
Wielbasis: 230 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 851 kg
Laadvermogen: 275 kg
GVW: 1.126 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 196 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,3 l/100km (1 op 12,0)
Brandstofverbruik in de stad: 10,6 l/100km (1 op 9,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,8 l/100km (1 op 17,2)
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 88 - € 95 per kwartaal
Te koop: Lotus Elise 1.8-16V S - Een Puur Rij-icoon en Waardevolle Investering!
Deze Lotus Elise 1.8-16V S is in absolute topstaat, zonder krasjes, deukjes en zelfs geen steenslag. Zojuist voorzien van een volledige onderhoudsbeurt door de officiële Lotus-dealer in Houten, zodat hij technisch perfect in orde is.
Wat maakt deze auto uniek? Dit is één van de laatste ombouwen van RHD naar LHD uitgevoerd door Lotus zelf, wat deze Elise extra bijzonder maakt. Dankzij de uitstekende staat en de exclusiviteit is dit niet alleen een lust voor het oog, maar ook een waardevaste investering. De verwachting is dat deze auto in de komende jaren alleen maar in waarde zal stijgen!
Recent uitgevoerde werkzaamheden:
- Ombouw van RHD naar LHD, inclusief onderdelen
- Oplossen van rammels aan het hitteschild en hitteband geplaatst op de uitlaatbocht
- CPV-systeem werkend gemaakt
- Nieuwe relais geplaatst
- Velg hersteld
- Achterste draagarmbussen vervangen
- Een sportauto gemaakt om mee te rijden, die het ultieme gevoel van echt autorijden biedt. Een blikvanger én een slimme investering voor de toekomst. Mis deze kans niet!
Contact: Michiel de Jong, +31681883205, Xzata B.V.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Lotus Elise | De tweede de beste
"Als iets niet kapot is, repareer het dan niet", luidt het gezegde. Toch nam Lotus het risico en vernieuwde onlangs haar grootste succesnummer. De vorige Lotus Elise was welhaast de perfecte sportwagen, met een puur ongecompliceerd karakter en een bescheiden uitstraling. Nu is de Elise met de computer herontworpen. Daarbij is goed naar de klanten geluisterd en is de auto precies op de gevraagde punten verbeterd terwijl het karakter is gebleven.
De 2e generatie van de Lotus Elise is wederom een sportwagen in zijn puurste vorm. De Elise haalt zijn kracht niet uit brute paardenkrachten, maar uit een lichtgewicht bouw en een subliem onderstel.
Plus
- heel veel race-plezier
- zeer communicatief
- gedurfde vormgeving
Min
- cabriogevoel niet compleet
- veel bijgeluiden
- lastig schakelen met koude motor
Conclusie
Lotus heeft een groot risico genomen door een prima verkopende en presterende sportwagen radicaal onder handen te nemen. Gelukkig is ook de tweede generatie van de Lotus Elise een sportwagen in zijn puurste vorm. Als het om zuiver en ongecompliceerd rijplezier gaat, is Lotus er in geslaagd de perfectie te perfectioneren.
Het uiterlijk past nu beter bij de prestaties, de auto is een fractie functioneler geworden, de afwerking beduidend beter en het concept beantwoordt nog beter aan de wensen van de Lotus-koper. De Lotus Elise II geeft nog steeds een onovertroffen gevoel van wendbaarheid, lenigheid en snelheid en geeft daarmee alle andere sportwagens letterlijk en figuurlijk het nakijken.