Bouwjaar | 28-10-2021 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 54.209 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.332 cc |
Vermogen | - |
€ 29.450,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 28-10-2021 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 54.209 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.332 cc |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Wijma |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Uranusweg 2 |
Postcode | 8938 AJ |
Plaats | Leeuwarden |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)58 - 2121314 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autowijma.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: aug. 2020 - dec. 2023
Technische informatie
Vermogen elektromotor(en): 94 kW (128 PK)
Vermogen brandstofmotor: 132 kW (179 PK)
Koppel: 270 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 37 liter
Acceleratie (0-100): 7,3 s
Topsnelheid: 200 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 439 x 182 x 164 cm
Wielbasis: 264 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.835 kg
Laadvermogen: 565 kg
GVW: 2.400 kg
Max. trekgewicht: 1.250 kg (ongeremd 600 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 47 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,9 l/100km (1 op 52,6)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 159 - € 174 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
BOVAG Afleverbeurt: Ja
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 12 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garanti evoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf
Als je ergens op dit moment een ruime keuze in hebt, is het wel in compacte crossovers. Je hebt ze in alle soorten en van alle merken - maar als je heel eerlijk bent, is er eigenlijk maar één die je het liefst zou willen. Je weet wat we bedoelen, nietwaar? Nee, vergeet die Duitse merken even. En die Range Rover ook. Eh, Toyota's zijn goede dingen ja, maar je mist ons punt. Luister nou: je wilt een Jeep. Ja toch? De grondlegger van (en zelfs synoniem voor) de offroad-klasse? Precies, dat dachten we.
De hybridezaken - vol-elektrisch rijden, lading voor straks bewaren - kun je gegroepeerd links op het dashboard vinden. Je hoeft er niet eindeloos voor door menu's te swipen, maar kunt gewoon op kleine plastic vlakjes drukken en hup, geregeld. Echt een vondst, zouden meer merken moeten doen. Wel verstopt in het scherm zit de mogelijkheid om de accu bij te laden via de benzinemotor, wat soms handig kan zijn, maar niet erg vlot gaat. Liever bevriezen we de elektra gewoon op de snelweg, zodat we later in de stad weer stil en schoon rond kunnen rollen.
Dat gaat overigens prima: de e-motor op de achterwielen brengt er in z'n eentje al best wat vaart in. Komt de viercilinder van 180 pk aan de andere kant erbij, dan is de Compass met recht vlot te noemen. Wel is ie op z'n best als je of normaal rijdt, of voluit -
Op een volle accu kun je volgens de WLTP-cijfers zo'n 50 kilometer volledig elektrisch rijden. Dan moet je wel heel keurig en rustig rijden. In de praktijk moet je rekenen op zo'n 35 tot 40 kilometer. Dat moet voor de meeste mensen voldoende zijn om dagelijks op en neer naar het werk te rijden. Je kunt ook op de snelweg volledig elektrisch rijden, want de benzinemotor slaat pas aan boven 130 km/u.
De Jeep Compass
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Jeep Compass | Bluf-SUV
Jeep is welhaast synoniem met terreinwagen. Echter, gaandeweg zijn terreinwagens SUV's geworden. Het stoere uiterlijk is gebleven, maar bij het Sports Utility Vehcile heeft terreinwaardigheid plaats gemaakt voor luxe en gemak. De Jeep Compass is voortaan zelfs leverbaar met een mild-hybrid aandrijflijn. Hoe avontuurlijk is deze middelgrote SUV?
De Jeep Compass is een middelgrote SUV met een originele vormgeving. De uitrusting, ruimte en rijeigenschappen deugen. De 1.5 e-Hybrid is echter te licht en levert matige prestaties.
Plus
- originele vormgeving
- voelt groot en machtig
Min
- matige prestaties
- merkbaar schakelen
Conclusie
Is de Jeep Compass 1.5T e-Hybrid even avontuurlijk als het uiterlijk en het imago van het merk beloven? Helaas niet. De nieuwe basismotor is te licht met als resultaat matige prestaties, te weinig souplesse en een houterig schakelende automaat. Het verbruik is niet meer dan redelijk.
Op alle andere gebieden deugt de Compass. De ruimte, uitrusting en rijeigenschappen zijn goed. De vormgeving en de vele hints naar het verleden van Jeep maken de Compass echt anders dan andere SUV's. Kies daarom liever een andere motor, want met de mild hybrid is de Compass een pure bluf=SUV.