Bouwjaar | 19-06-2018 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 79.491 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.368 cc |
Vermogen | 103 kW (140 pk) |
€ 19.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 19-06-2018 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 79.491 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.368 cc |
Vermogen | 103 kW (140 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Wijma |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Uranusweg 2 |
Postcode | 8938 AJ |
Plaats | Leeuwarden |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)58 - 2121314 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autowijma.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: aug. 2017 - apr. 2020
Technische informatie
Koppel: 230 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 60 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 9,8 s
Topsnelheid: 195 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 439 x 182 x 163 cm
Wielbasis: 264 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.405 kg
Laadvermogen: 511 kg
GVW: 1.916 kg
Max. trekgewicht: 1.000 kg (ongeremd 450 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 143 g/km
Energielabel: E
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,2 l/100km (1 op 16,1)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: BOVAG Garantie (12 maanden)
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
BOVAG Afleverbeurt: Ja
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 12 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garanti evoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf
Waarom zijn "sports utility vehicles", ofwel SUVs, zo populair? Het officiële antwoord is: ze bieden meer ruimte en functionaliteit dan een gewone personenauto. Het echte antwoord: ze zien er stoer uit en zijn daarom begeerlijker dan een gewone personenauto.
Heel kort door de bocht: in Amerika draait alles om de show. In Italië is het het uiterlijk dat telt. Dus wanneer het Amerikaanse merk Jeep samen met het Italiaanse moederbedrijf Fiat een SUV ontwikkelt, dan zit het met de uitstraling wel goed.
Het imposante front met daarin de voor Jeep zo kenmerkende verticale grille geeft de Compass al bij de eerste aanblik meer persoonlijkheid dan alle concurrenten. Zelfs 75 jaar na het verschijnen van de eerste Jeep is er in dit model nog steeds iets van de magie van dat oermodel aanwezig.
Alles aan de Compass is net even groter, hoger of dikker dan gemiddeld en daarmee weet de auto indruk te maken. De hoge zit, de kijk over de grote motorkap en het dikke stuur geven de bestuurder het gevoel een machtige auto te mogen besturen. De ruimte achterin is bovengemiddeld goed en de uitrusting is keurig verzorgd voor een auto in deze prijsklasse.
Ondanks alle mooie smoesjes worden sports utility vehciles (SUVs) vooral gekocht om de uitstraling. Jeep speelt daar op in met de Compass, die dankzij zijn herkomst en uiterlijk meer uitstraling heeft dan vrijwel alle concurrenten.
Tegelijkertijd is merkbaar dat Jeep steeds beter weet in te spelen op de wensen van de Europese consument. Ondanks al het gevoel voor show doet de Compass op het gebied van ruimte of techniek niet onder voor de meer rationele concurrentie.
Komt u langs om de auto te bekijken? Van harte welkom!
Kosten voor garantie en onderhoud zijn € 795,-- hiervoor leveren wij de auto inclusief 12 ma
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Jeep Compass | Bluf-SUV
Jeep is welhaast synoniem met terreinwagen. Echter, gaandeweg zijn terreinwagens SUV's geworden. Het stoere uiterlijk is gebleven, maar bij het Sports Utility Vehcile heeft terreinwaardigheid plaats gemaakt voor luxe en gemak. De Jeep Compass is voortaan zelfs leverbaar met een mild-hybrid aandrijflijn. Hoe avontuurlijk is deze middelgrote SUV?
De Jeep Compass is een middelgrote SUV met een originele vormgeving. De uitrusting, ruimte en rijeigenschappen deugen. De 1.5 e-Hybrid is echter te licht en levert matige prestaties.
Plus
- originele vormgeving
- voelt groot en machtig
Min
- matige prestaties
- merkbaar schakelen
Conclusie
Is de Jeep Compass 1.5T e-Hybrid even avontuurlijk als het uiterlijk en het imago van het merk beloven? Helaas niet. De nieuwe basismotor is te licht met als resultaat matige prestaties, te weinig souplesse en een houterig schakelende automaat. Het verbruik is niet meer dan redelijk.
Op alle andere gebieden deugt de Compass. De ruimte, uitrusting en rijeigenschappen zijn goed. De vormgeving en de vele hints naar het verleden van Jeep maken de Compass echt anders dan andere SUV's. Kies daarom liever een andere motor, want met de mild hybrid is de Compass een pure bluf=SUV.