Jaguar E-Type E 4.2 Roadster - Hardtop - Nut & Bolt Restored -

€ 225.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 01-01-1968
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 95.058 km
Deuren 2
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 4.200 cc
Vermogen 195 kW (266 pk)

Jaguar E-Type E 4.2 Roadster - Hardtop - Nut & Bolt Restored -


€ 225.000,-

Algemeen

Bouwjaar 01-01-1968
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 95.058 km
Deuren 2
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 4.200 cc
Vermogen 195 kW (266 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Cool Classic Club B.V.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Energiestraat 3
Postcode 1411 AN
Plaats Naarden
Provincie Noord Holland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)35 - 2031753 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.coolclassicclub.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • lederen bekleding
  • metallic lak
  • stuurbekrachtiging

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Tellerstand: 59.066 mijlen
Kleur: Golden Sand

Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving

Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 2

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank

English/German Below.

Waarom zou je moeten kiezen tussen stijl en prestaties als je beide kunt hebben?

Dat is precies waar deze auto voor staat. We zouden kunnen blijven herhalen dat zelfs Enzo Ferrari deze auto als de mooiste aller tijden beschouwde. Maar laten we eerlijk zijn, dat weten we nu wel! Trouwens, wist je dat hij deze auto echt, maar dan ook echt, als de allermooiste ooit beschouwde?

Van 1967 tot 1968 werd een tussentijdse fase gebouwd, informeel bekend als de '1 1/2'. Deze modellen leken erg op de Series 1, maar tegen het einde hadden ze geen koplampen meer met glazen afdekking en andere bedieningshendels. Langzaam werd er apparatuur van de aankomende Series 2 toegevoegd, terwijl de carrosserie altijd die van de Series 1 bleef.

Bij Jaguar zelf vielen deze '1 1/2s' gewoon onder de Series 1. We zouden uren kunnen praten over het verbluffende ontwerp van de E-Type, de conditie van de nut & bolt-restauratie, de geschiedenis en ook over het feit dat dit exemplaar nog haar originele kilometerstand bezit en haar adembenemende kleur, Golden Sand! Trouwens, wist je al dat Enzo Ferrari vindt dat dit echt, maar dan ook echt, de allermooiste auto ooit is?
--

English.

Why should you have to choose between style and performance when you can get both?

That is exactly what this car stands for. We could keep repeating that even Enzo Ferrari considered this car the most beautiful of all time. But let's face it, we know that now! By the way, did you know that he considered this car the very, but really all, most beautiful car ever made?

From 1967 to 1968, an intermediate stage was built, informally known as the '1 1/2'. These models were very similar to the Series 1, but towards the end no longer had the glass-covered headlights and different control levers. Slowly, equipment from the upcoming Series 2 was added, while the bodywork always remained that of the Series 1.

At Jaguar, these '1 1/2s' were simply considered part of the Series 1. We could talk for hours about the stunning design of the E-Type, the condition of the nut & bolt restoration, its history, and also the fact that this example still retains its original mileage and its breathtaking color, Golden Sand! By the way, did you already know that Enzo Ferrari truly, truly believes this is the most beautiful car ever?
--

German.

Warum sollten Sie zwischen Stil und Leistung wäh

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Deel deze advertentie