Bouwjaar | 01-02-1966 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 67.926 km |
Deuren | - |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 01-02-1966 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 67.926 km |
Deuren | - |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Classic Car Auctions |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Anthony Fokkerweg 7 |
Postcode | 1422 AE |
Plaats | Uithoorn |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)20 - 2101201 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.classiccar-auctions.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
De Ford Mustang uit 1966 is een van de meest iconische modellen in de geschiedenis van de Amerikaanse auto-industrie, maar zijn impact reikte ver buiten de Verenigde Staten. De Mustang, die in 1964 werd geïntroduceerd, was de auto die een compleet nieuwe categorie creÃ"erde: de 'pony car'. Dit was een compacte sportwagen, toegankelijk voor een breder publiek, maar met een uitstraling en prestaties die een groot deel van het Amerikaanse publiek direct aanspraken. Het was een briljante zet van Ford, want de Mustang combineerde sportieve looks met een prijskaartje dat veel mensen kon betalen, en dit maakte hem wereldwijd populair.
In 1966, twee jaar na zijn lancering, bereikte de Mustang nieuwe hoogtes qua verkoopcijfers en populariteit. Dit modeljaar bracht enkele subtiele veranderingen met zich mee, zoals een iets verfijndere grille en nieuwe wielopties. Ondanks deze kleine updates bleef de essentie van de Mustang onveranderd: een stijlvolle coupé die de harten van zowel jongeren als ouderen veroverde. De 1966 Mustang werd ook het jaar waarin Ford zijn miljoenste Mustang verkocht, een ongekend succes voor een auto die zo kort op de markt was. Het was een bewijs van de aantrekkingskracht van het ontwerp en de prestaties van de auto.
Wat de Mustang uit 1966 extra bijzonder maakt, is de manier waarop hij cultuur heeft beïnvloed. De auto werd niet alleen een symbool van vrijheid en avontuur, maar ook van de opkomende jongerencultuur van de jaren '60. Films, muziek en popcultuur omarmden de Mustang als hét vervoermiddel van de vrije geest. Ook in Europa werd de Mustang gezien als een exotische en begeerlijke auto, iets dat je niet elke dag op straat tegenkwam. Zijn ruwe charme, gecombineerd met een krachtige motor, maakte hem een symbool van ongetemde vrijheid.
De Mustang uit dit jaar was verkrijgbaar met verschillende motoropties, waaronder deze krachtige V8 die de auto serieuze prestaties gaf, zonder dat het onhandelbaar werd. Het was de perfecte mix van kracht en controle, en dit was een van de redenen waarom de Mustang zo populair bleef. De auto was niet alleen snel in rechte lijn, maar dankzij zijn relatief compacte formaat ook wendbaar en prettig om in te rijden. Deze balans tussen prestaties en gebruiksgemak was zeldzaam in die tijd, en dat maakt de 1966 Mustang vandaag de dag nog steeds een geliefd klassiek model.
Een Ford Mustang uit 1966 is niet zomaar een auto, maar een tijdmachine die je meeneemt naar een tijdperk waarin auto's nog symbool stonden voor persoonlijke vrijheid en avontuur. Het is een auto die zijn stempel heeft gedrukt op de autowereld en nog steeds geliefd is bij verzamelaars en liefhebbers wereldwijd.
Het exterieur van deze auto heeft enkele imperfecties maar is in het geheel genomen in keurige staat. Het interieur is tevens in goede staat.
Om een goed beeld van de kavel te krijgen adviseren wij u naar de kijkdag te komen.
LET OP: DEZ
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Ford Mustang Convertible | Zomerpret
Hoe wordt zomerpret vertaald naar een auto? In de vorm van een cabriolet natuurlijk! Dan is de vraag: wat voor soort cabriolet? Gaat de voorkeur uit naar een verfijnde vierzitter om optimaal te genieten van de reis? Of toch liever een lichtgewicht roadster waarbij alles draait om rijplezier? Er is een optie die menigeen vergeet: een brute Amerikaanse "muscle car".
De Ford Mustang Cabrio is een onvervalste Amerikaanse muscle car: luid, bruut, opzichtig en daarmee uniek in zijn soort. Minder verfijnd dan de concurrentie, maar daarom niet slechter (wel duurder).
Plus
- serieus snel, ook met 2.3 liter motor
- unieke uitstraling
- moderne uitrusting
Min
- hoge CO2-uitstoot en daarom ook hoge aanschafprijs
- eenvoudige dak-constructie
- weinig verfijnd
Conclusie
Is het terecht dat menigeen de Ford Mustang overslaat bij een zoektocht naar de ideale auto voor de zomer? Dat ligt aan de voorkeur van de bestuurder.
In Amerika is de Mustang populair vanwege de lage prijs en grootse prestaties. Het is duidelijk merkbaar waar Ford heeft bezuinigd (dakconstructie, onderstel, materiaalkeuze, motortechniek), maar daar staat in Amerika een scherpe prijs tegenover. In Europa zorgen diezelfde bezuinigingen juist voor een hogere prijs omdat de weinig efficiënte aandrijflijn wordt afgestraft met een torenhoge aanschafbelasting. Een minder verfijnd product voor een hogere prijs dus.
Een kleine week rijden leert echter nog iets: de Mustang is uniek! Zelfs wanneer wordt gekozen voor de basismotor heeft de Mustang het uitgesproken karakter van een echte "muscle car". In feite heeft de Mustang helemaal geen concurrentie en dan doet de prijs er ook niet meer toe.