Bouwjaar | 15-09-1969 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 148.016 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 5.000 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 15-09-1969 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 148.016 km |
Deuren | 2 |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 5.000 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | NosStalgia Classics |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Tussendiepen 49 |
Postcode | 9206 AB |
Plaats | Drachten |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 40944935 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.nosstalgia.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Ford MUSTANG Fastback V8 1969
Op zaterdag geopend van 10-17 uur. Daarbuiten enkel en alleen op afspraak! Ook 's avonds en in het weekend mogelijk.
Goed lopende en rijdende Mustang Fastback V8 van 1969.
Voorzien van 5 liter V8 met overdrive automaatbak (AOD), stuur- en rembekrachtiging, schijfremmen voor, headers en dubbel uitlaatsysteem.
Rood metallic afgezet met zwarte striping en vzv zwart interieur, voor- en achterspoiler en "rear windowslats" (achterraamlouvres).
Rondom verlaagd, achter dmv verlagingsblokken, voor met stijvere verlagingsveren en Shelbydrop waardoor het weggedrag een verschil van dag en nacht is met de originele set-up.
Mooie auto, helaas wel met blistering in de lak, een blaasje hier en daar en gebruikssporen.
Auto is ruim 25 jaar geleden in Amerika gerestaureerd en gespoten.
Sinds eind 90-er jaren in Europa bij één eigenaar en sinds eind 2021 op Nederlands kenteken.
Kilometerstand is afgelezen stand.
Beperkte inruil en levering aan huis mogelijk.
Spotbieders en gelukszoekers hoeven geen reactie te verwachten en vragen die alleen over de prijs gaan worden niet beantwoord.
Het aanbod is via de website te bekijken. www.nosstalgia.nl
NosStalgia Classics
Tussendiepen 49
9206 AB Drachten
0640944935
info@nosstalgia.eu
www.nosstalgia.nl
- Kenteken: PM-31-36
- Merk: Ford
- Model: MUSTANG
- Tellerstand: 91973 Mijl
- Carrosserievorm: Coupé
- Aantal deuren: 2
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1969
- Transmissie: Automaat 4-bak overdrive
- Kleur: rood Metallic
- Kleurnaam: Indian Fire
- Bekleding: Skai
- Kleur interieur: zwart
- Motorinhoud: 5000 cc
- Aantal cilinders: 8
- Vermogen: 151 kW / 206pk
- Ledig gewicht: 1464 kg
- Aantal zitplaatsen: 4
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Ford Mustang Convertible | Zomerpret
Hoe wordt zomerpret vertaald naar een auto? In de vorm van een cabriolet natuurlijk! Dan is de vraag: wat voor soort cabriolet? Gaat de voorkeur uit naar een verfijnde vierzitter om optimaal te genieten van de reis? Of toch liever een lichtgewicht roadster waarbij alles draait om rijplezier? Er is een optie die menigeen vergeet: een brute Amerikaanse "muscle car".
De Ford Mustang Cabrio is een onvervalste Amerikaanse muscle car: luid, bruut, opzichtig en daarmee uniek in zijn soort. Minder verfijnd dan de concurrentie, maar daarom niet slechter (wel duurder).
Plus
- serieus snel, ook met 2.3 liter motor
- unieke uitstraling
- moderne uitrusting
Min
- hoge CO2-uitstoot en daarom ook hoge aanschafprijs
- eenvoudige dak-constructie
- weinig verfijnd
Conclusie
Is het terecht dat menigeen de Ford Mustang overslaat bij een zoektocht naar de ideale auto voor de zomer? Dat ligt aan de voorkeur van de bestuurder.
In Amerika is de Mustang populair vanwege de lage prijs en grootse prestaties. Het is duidelijk merkbaar waar Ford heeft bezuinigd (dakconstructie, onderstel, materiaalkeuze, motortechniek), maar daar staat in Amerika een scherpe prijs tegenover. In Europa zorgen diezelfde bezuinigingen juist voor een hogere prijs omdat de weinig efficiënte aandrijflijn wordt afgestraft met een torenhoge aanschafbelasting. Een minder verfijnd product voor een hogere prijs dus.
Een kleine week rijden leert echter nog iets: de Mustang is uniek! Zelfs wanneer wordt gekozen voor de basismotor heeft de Mustang het uitgesproken karakter van een echte "muscle car". In feite heeft de Mustang helemaal geen concurrentie en dan doet de prijs er ook niet meer toe.