![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 16-11-2007 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 153.942 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 998 cc |
Vermogen | 51 kW (69 pk) |
€ 1.948,-
Algemeen
Bouwjaar | 16-11-2007 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 153.942 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 998 cc |
Vermogen | 51 kW (69 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | van Leeuwen Auto's |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Kapitein Nemostraat 18 |
Postcode | 7821 AC |
Plaats | Emmen |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)591 - 820350 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vanleeuwenemmen.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jul. 2006 - jul. 2010
Technische informatie
Koppel: 94 Nm
Aantal cilinders: 3
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 40 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 13,9 s
Topsnelheid: 160 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 361 x 167 x 154 cm
Wielbasis: 243 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 865 kg
Laadvermogen: 525 kg
GVW: 1.390 kg
Max. trekgewicht: 750 kg (ongeremd 350 kg)
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 118 g/km
Energielabel: B
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 5 l/100km (1 op 20,0)
Brandstofverbruik in de stad: 6,1 l/100km (1 op 16,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,4 l/100km (1 op 22,7)
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 4
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 88 - € 95 per kwartaal
De Daihatsu Sirion 2 1.0-12V Premium uit 2007 is een compacte stadsauto die bekend staat om zijn betrouwbaarheid en efficiëntie. Dit model is uitgerust met een 1.0-liter driecilinder benzinemotor, die voldoende kracht biedt voor dagelijkse ritten en stadsverkeer. Ondanks zijn bescheiden motorinhoud, biedt de Sirion 2 een plezierige rijervaring met een soepel acceleratievermogen en een lage brandstofconsumptie, wat bijdraagt aan zijn populariteit onder zuinige rijders.
Een van de opvallende kenmerken van de Daihatsu Sirion 2 Premium is de standaarduitrusting met elektrische ramen. Dit zorgt niet alleen voor extra comfort, maar ook voor gemak, vooral in stedelijke omgevingen waar frequent stoppen en starten gebruikelijk is. Met een druk op de knop kunnen bestuurders en passagiers de ramen openen of sluiten, wat het gebruiksgemak aanzienlijk vergroot.
Stuurbekrachtiging is een ander belangrijk aspect van dit model. Deze functie maakt het sturen aanzienlijk lichter en gemakkelijker, vooral tijdens het parkeren en manoeuvreren in krappe ruimtes. Voor een compacte auto als de Sirion 2, die vaak wordt gebruikt in stedelijke gebieden, is dit een bijzonder waardevolle eigenschap. De stuurbekrachtiging draagt bij aan een comfortabele rijervaring en vermindert de vermoeidheid van de bestuurder tijdens lange ritten.
Het interieur van de Daihatsu Sirion 2 1.0-12V Premium is praktisch en functioneel. Het biedt voldoende ruimte voor zowel de bestuurder als de passagiers, met comfortabele stoelen en een logische indeling van de bedieningselementen. De materialen en afwerking zijn van goede kwaliteit, wat bijdraagt aan een gevoel van duurzaamheid en betrouwbaarheid.
De veiligheidsvoorzieningen in de Sirion 2 zijn ook noemenswaardig. Hoewel het een kleinere auto is, is hij uitgerust met basisveiligheidsvoorzieningen zoals airbags voor zowel de bestuurder als de passagier, en ABS-remmen voor betere controle tijdens het remmen. Deze functies dragen bij aan de algehele veiligheid van de inzittenden en zorgen voor gemoedsrust tijdens het rijden.
Al met al biedt de Daihats
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Daihatsu Sirion | Groots geworden door klein te blijven
Wanneer iemand vraagt om advies bij de keuze van een auto, komt dat advies na enige omzwervingen en irrelevante details uiteindelijk vrijwel altijd op hetzelfde uit: de meest recente auto in zijn klasse is vaak ook de beste. De fabrikant heeft immers naar de markt gekeken en introduceert alleen een nieuwe auto als die zich positief kan onderscheiden van de concurrentie. Recentelijk onderging de Daihatsu Sirion een ingrijpende facelift die de auto niet tot een nieuwkomer maakt, maar wel een grote verbetering betekent. Is de Daihatsu Sirion een frisse nieuwkomer of een geduchte veteraan?
![Autotest | Daihatsu Sirion Groots geworden door klein te blijven](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/502/daihatsu-sirion.jpg)
De Daihatsu Sirion onderscheidt zich met een fris uiterlijk, sublieme motor en rijke uitrusting. Daarom voelt de auto grootser dan hij eigenlijk is. Probleemloos en slim.
Plus
- prima prijs/prestatie verhouding
- snel en zuinig
- gedurfd en onderscheidend uiterlijk
Min
- speling versnellingspook
- stuurwiel niet verstelbaar
- geen bevestigings-ogen in bagageruimte
Conclusie
Met de recente facelift is de Daihatsu Sirion weer helemaal van deze tijd. De Sirion heeft letterlijk en figuurlijk een eigen gezicht. Als het om techniek gaat biedt Daihatsu met de Sirion veel waar voor het geld. Dat komt terug in een sublieme motor, een complete standaarduitrusting, hoog veiligheidsniveau en een voor deze klasse zeer hoogstaande afwerking.
Het goede gevoel dat de Sirion tijdens het verblijf bij de redactie wist te geven, wordt bevestigd door respondenten van de Autozine-auto-enquête die zonder uitzondering zeer positief zijn over de betrouwbaarheid en dealers van Daihatsu. Daihatsu weet precies waarin het sterk is en maakt de kleine auto's daarom bij iedere generatie grootser.