Bouwjaar | 28-10-2009 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 203.397 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.390 cc |
Vermogen | 55 kW (75 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-10-2009 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 203.397 km |
Deuren | 4 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.390 cc |
Vermogen | 55 kW (75 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | HPN Auto's |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Handelsweg 4 |
Postcode | 2421 LP |
Plaats | Nieuwkoop |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 25047535 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Constructiejaar: 2009
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 50 liter
Acceleratie (0-100): 15,6 s
Topsnelheid: 155 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 4473 x 1740 x 1662 cm
Wielbasis: 290 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.140 kg
Laadvermogen: 100 kg
GVW: 1.240 kg
Max. trekgewicht: 1.300 kg (ongeremd 620 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 179 g/km
Energielabel: D
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,6 l/100km (1 op 13,2)
Brandstofverbruik in de stad: 10 l/100km (1 op 10,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,2 l/100km (1 op 16,1)
Staat
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 139 - € 151 per kwartaal
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Dacia Logan | Eenvoud adelt
Bedrijven zijn altijd op zoek naar een gat in de markt. Dacia heeft dat gevonden. Voor een grote groep kopers is een auto niets meer dan vervoer. Imago, vormgeving of luxe zijn allemaal van secundair belang. Voor hen moet een auto vooral betrouwbaar en voordelig zijn. Dacia bouwt al jaren zulke auto's voor het Oostblok. Nu komt de Roemeense fabrikant naar Nederland met de Logan.
De Dacia Logan biedt vervoer van A naar B en niets meer dan dat. Deze goedkoopste auto van Nederland biedt geen verfijning of rijplezier, maar wel volop ruimte en functionaliteit voor zijn geld.
Plus
- eenvoudige, betrouwbare en betaalbare techniek
- veel auto per euro
- uitstekende wegligging en remmen
Min
- te kleine buitenspiegels
- mist raffinement van andere voordelige auto's
- indirecte en onnauwkeurige besturing
Conclusie
Nieuwe automerken worden vaak met schade en schande wijs. Het is echter de consument die voor die lessen betaalt. Dacia heeft niet alleen een lange historie opgebouwd in het Oostblok, maar komt dankzij de samenwerking met Renault goed beslagen ten ijs op de Westerse markt. De Dacia Logan is een prima auto zonder echt grote nadelen.
Dat wil niet zeggen dat het niet duidelijk is waarom de auto zo voordelig is, want dat is overduidelijk. De techniek, de vormgeving en de afwerking zijn elementair en eenvoudig, waardoor iedere vorm van raffinement of verfijning ver te zoeken is. Ook veel kleine zaken die het dagelijks leven veraangenamen ontbreken. Wie Logan rijdt is zich er daarom ieder moment van bewust een eenvoudige auto te hebben gekocht. Daar staat tegenover dat de Logan uniek is in z'n prijssegment, want geen andere auto biedt zo veel ruimte voor zo weinig geld.