Bouwjaar | 01-10-2023 |
Categorie | Overige |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | - |
Deuren | 5 |
Kleur | Overige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.498 cc |
Vermogen | - |
€ 32.766,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 01-10-2023 |
Categorie | Overige |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | - |
Deuren | 5 |
Kleur | Overige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.498 cc |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Breuer Cars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Hardtstrasse 20 |
Postcode | 4780 |
Plaats | Saint-Vith |
Land | België |
Telefoon | +32 (0)80 - 540100 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.breuer.be |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Airbag latéral arrière (airbag genoux côté conducteur/passager), ciel de toit noir, Full Link (MirrorLink, Apple CarPlay et Android Auto), roue de secours comme roue de secours, 6 haut-parleurs, éclairage ambiant, système audio avec écran tactile couleur 10 pouces, arrière aide au stationnement, éclairage plancher avant, boîte à gants éclairée, appuis-tête arrière réglables (3 pièces), colonne de direction (volant) réglable (hauteur et profondeur), liseuses LED avant et arrière, jantes LM 8x18 (Performance I, argent), navigation en liaison avec le smartphone (via Apple Carplay / Android Auto /...), pneus 245/45 R18, norme antipollution Euro 6d-ISC-FCM (EU6AP), poignée de levier de vitesses/sélecteur en cuir, commande vocale, éclairage et pack visibilité (rétroviseur intérieur avec atténuation automatique / capteur de luminosité et de pluie / assistant lumière (coming home, leave home)), système de verrouillage/démarrage Kessy Advanced (verrouillage centralisé avec télécommande), feux arrière full LED avec bande lumineuse dynamique (infini light) (feux arrière LED avec clignotant dynamique), phares full LED (contrôle automatique de la portée des phares / feux diurnes LED), système d'aide à la conduite : avertisseur de sortie de voie (caméra avant), seuils de portes avant (aluminium), éclairés, garnitures de vitres bandes en noir brillant, carrosserie : 5 portes, combiné d'instruments numériques (cockpit virtuel), siège de soutien lombaire à l'avant gauche, réglable, accoudoir central arrière, console centrale avant avec accoudoir central, porte-gobelet, coffre de rangement et arrière grille d'aération, moteur 1,5 l - 110 kW 16V TSI ACT, filtre à particules Otto (OPF), frein de stationnement électrique, réception radio numérique (DAB+), empattement 2679 mm, siège avant gauche réglable en hauteur, siège avant droit réglable en hauteur, revêtement de siège/rembourrage : tissu, système d'avertissement pour le système de ceinture de sécurité, interface Bluetooth avec système mains libres intégré, ports de charge USB (2x, type C) pour la 2e rangée de sièges, interface USB à l'avant (2x, type C ), système de freinage antiblocage (ABS), type d'entraînement : traction avant, électron. Blocage de différentiel (XDS), électronique. Contrôle de stabilité (ESC), antidémarrage (électronique), boîte 7 rapports - boîte double embrayage DSG, climatisation Climatronic 3 zones, airbag
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Cupra Formentor | Niet giftig
Cupra is een nieuwe sportwagenfabrikant uit Spanje. Toen Cupra zich voor het eerst aan de wereld presenteerde, beloofde het zich te onderscheiden van andere sportieve merken door de nadruk te leggen op elektrische aandrijving. Echter, de eerste modellen van Cupra hadden conventionele benzinemotoren. Nu, een half jaar na de introductie, is de Formentor voorzien van plug-inhybride aandrijving. Een stap in de goede richting?
De Cupra Formentor is een sportieve SUV die dankzij plug-inhybride aandrijving vlot en toch zuinig is. Ziet er echter spannender uit dan hij is. Uitstekend weggedrag.
Plus
- vlot, stil en zuinig
- uitstekend weggedrag
- leuk en tegelijkertijd praktisch
Min
- niet zo vurig en sensationeel als de 2.0 TSI die hij vervangt
Conclusie
Al na een half jaar na de introductie heeft Cupra de Formentor aangepast. Aanvankelijk was dit eerste eigen model van Cupra alleen leverbaar met een conventionele benzinemotor. Die is vervangen door een plug-inhybride, waarmee de Formentor een half elektrische auto is geworden. Dat is goed en slecht nieuws.
Het slechte nieuws: de Formentor is niet giftig. Alhoewel elektrische auto's technisch gezien veel betere prestaties kunnen leveren dan een verbrandingsmotor (meer vermogen dat sneller beschikbaar is), geldt dat niet voor de Formentor. De elektromotor is niet sterk genoeg om de Formentor tot sportwagenprestaties te bewegen, terwijl de 1.4 liter benzinemotor te veel tijd nodig heeft om voldoende vermogen op te bouwen om echt te kunnen imponeren. Voor vele andere auto's is de 245 pk / 400 Nm sterke hybride een ware aanwinst, maar voor een auto met het imago van Cupra en het veelbelovende uiterlijk van de Formentor ontbreken het vuur, de agressie en de woede.
Het goede nieuws: de Formentor is niet giftig. Dankzij de plug-inhybride aandrijving zijn de uitstoot en het verbruik sterk gedaald en daarmee is de prijs ruim 10.000 euro verlaagd (voor het basismodel zelfs 20.000 euro!). Bovendien kan nu zorgeloos worden genoten in de wetenschap dat de CO2-uitstoot beperkt blijft.