Bouwjaar | 15-03-2022 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 48.927 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.400 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
€ 28.650,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 15-03-2022 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 48.927 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.400 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Carteam Uithoorn |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Wiegerbruinlaan 73 |
Postcode | 1422 CB |
Plaats | Uithoorn |
Provincie | Noord Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)297 - 745541 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.carteamuithoorn.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Aandrijving
Plug-in hybride: Ja
Hybride aandrijving: parallel (voortbeweging door elektromotor(en) en/of verbrandingsmotor)
Actieradius: 58 km
Asconfiguratie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 245/45 R18
Prestaties
Acceleratie (0-100): 7,8 s
Topsnelheid: 205 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 445 x 184 x 151 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.580 kg
GVW: 1.580 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 750 kg)
Accu
Aanwezige accu: gekocht
Accu: 13 kWh
Accu laden: Type 2, 1-fase, 4 kW, compleet vol in 3 uur en 40 minuten
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,2 l/100km (1 op 83,3)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 22,413793103448 kWh/100km
Onderhoud, historie en staat
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 267 - € 292 per kwartaal
Beschikbare afleverpakketten:
- 12 maanden BOVAG garantie (zonder meerprijs): Wij besteden alle zorg om uw nieuwe auto zo goed mogelijk af te leveren. Alle auto's worden gecontroleerd op basis van de BOVAG 40 punten check. Wij garanderen 12.000 km zonder extra onderhoudskosten.
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck
- Onderhoud zeker pakket (€ 495): De auto wordt geleverd inclusief de BOVAG Afleverbeurt en nieuwe APK. Deze is vergelijkbaar met een kleine servicebeurt: de vloeistoffen worden gecontroleerd en ook wordt het voertuig gecontroleerd op belangrijke slijtagedelen, zoals de toestand van de banden, de remmen en de distributieriem. inclusief CARTEAM Mobiliteitskaart: De zekerheid van 12 maanden pechhulp onderweg in Europa.
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; BOVAG Afleverbeurt; Zeker pakket
Een krachtig en bekoorlijk design. Dat is iets wat gelijk opvalt aan elke Formentor. Ook hebben de e-HYBRID-modellen een lange motorkap, een aflopende daklijn, een grote grill en wederzijds verbonden achterlichten. De Formentor een echte stuurmansauto
De CUPRA Formentor e-HYBRID heeft een geconcentreerd 13 kWh lithium-ion accupakket. Deze accu weegt 130 kg. Het is in verband met de rijdynamiek zo laag mogelijk geplaatst. Door het accupakket heeft de auto een elektrische rijdwijdte van maximaal 58 km (WLTPS, 54 km voor de Formentor VZ e-HYBRID). Ook heeft de accu een eigen afkoelsysteem met een expansievat en radiator. Met behulp van deze onderdelen is het optimaal functioneren bij hoge en lage tempraturen mogelijk. Het helemaal laden van het accupakket bij een wallbox van 3,6 kW duurt 3 uur en 40 minuten. Bij een 2,3-kW laadpunt duurt het laden ongeveer 5 uur.
Als de accu voldoende is opgeladen start de CUPRA Formentor altijd in de elektrische modus. Wanneer er snelheden van boven de 140 km/h worden gehaald, of de accucapaciteit komt onder een bepaald
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Cupra Formentor | Niet giftig
Cupra is een nieuwe sportwagenfabrikant uit Spanje. Toen Cupra zich voor het eerst aan de wereld presenteerde, beloofde het zich te onderscheiden van andere sportieve merken door de nadruk te leggen op elektrische aandrijving. Echter, de eerste modellen van Cupra hadden conventionele benzinemotoren. Nu, een half jaar na de introductie, is de Formentor voorzien van plug-inhybride aandrijving. Een stap in de goede richting?
De Cupra Formentor is een sportieve SUV die dankzij plug-inhybride aandrijving vlot en toch zuinig is. Ziet er echter spannender uit dan hij is. Uitstekend weggedrag.
Plus
- vlot, stil en zuinig
- uitstekend weggedrag
- leuk en tegelijkertijd praktisch
Min
- niet zo vurig en sensationeel als de 2.0 TSI die hij vervangt
Conclusie
Al na een half jaar na de introductie heeft Cupra de Formentor aangepast. Aanvankelijk was dit eerste eigen model van Cupra alleen leverbaar met een conventionele benzinemotor. Die is vervangen door een plug-inhybride, waarmee de Formentor een half elektrische auto is geworden. Dat is goed en slecht nieuws.
Het slechte nieuws: de Formentor is niet giftig. Alhoewel elektrische auto's technisch gezien veel betere prestaties kunnen leveren dan een verbrandingsmotor (meer vermogen dat sneller beschikbaar is), geldt dat niet voor de Formentor. De elektromotor is niet sterk genoeg om de Formentor tot sportwagenprestaties te bewegen, terwijl de 1.4 liter benzinemotor te veel tijd nodig heeft om voldoende vermogen op te bouwen om echt te kunnen imponeren. Voor vele andere auto's is de 245 pk / 400 Nm sterke hybride een ware aanwinst, maar voor een auto met het imago van Cupra en het veelbelovende uiterlijk van de Formentor ontbreken het vuur, de agressie en de woede.
Het goede nieuws: de Formentor is niet giftig. Dankzij de plug-inhybride aandrijving zijn de uitstoot en het verbruik sterk gedaald en daarmee is de prijs ruim 10.000 euro verlaagd (voor het basismodel zelfs 20.000 euro!). Bovendien kan nu zorgeloos worden genoten in de wetenschap dat de CO2-uitstoot beperkt blijft.