Bouwjaar | 10-05-2022 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 55.189 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.395 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 10-05-2022 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 55.189 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.395 cc |
Vermogen | 150 kW (204 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Bourguignon Occasions |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Jupiterweg 11 |
Postcode | 8938 AD |
Plaats | Leeuwarden |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)58 - 2847000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.bourguignon.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: jan. 2021 - sep. 2024
Technische informatie
Gecombineerd vermogen: 150 kW (204 PK)
Vermogen elektromotor(en): 80 kW (109 PK)
Vermogen brandstofmotor: 110 kW (150 PK)
Koppel: 250 Nm
Aantal cilinders: 4
Aandrijving
Tankinhoud: 40 liter
Actieradius: 58 km
Transmissie
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Asconfiguratie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Prestaties
Acceleratie (0-100): 7,8 s
Topsnelheid: 205 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 445 x 184 x 153 cm
Wielbasis: 268 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.580 kg
Laadvermogen: 530 kg
GVW: 2.110 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 750 kg)
Accu
Accu: 12 kWh, Type lithium-ion
Accu laden: Type 2, 1-fase, 3.6 kW
Accu snelladen: nee
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 27 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,2 l/100km (1 op 83,3)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 14,7 kWh/100km
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 133 - € 146 per kwartaal
Overige informatie
Onderhoudsboekjes: Digitaal
De CUPRA Formentor 1.4 TSi 204 Pk DSG e-Hybrid Essential is een plug-in hybride die kracht, stijl en efficiëntie combineert in een opwindende crossover. Met zijn 204 Pk sterke 1.4 TSi-motor, gecombineerd met een elektrische aandrijving, biedt deze Formentor een dynamische rijervaring met de mogelijkheid om volledig elektrisch te rijden voor stadsritten. De DSG-automaat schakelt soepel en zorgt voor optimaal rijcomfort, terwijl het plug-in hybridetechnologie de rijervaring nog zuiniger en milieuvriendelijker maakt. Het exterieur van de Formentor straalt sportiviteit uit met scherpe lijnen en een robuuste, moderne uitstraling. De 18-inch velgen voegen een sportieve touch toe en versterken de dynamische look van de auto. Binnenin vind je een luxueus en modern interieur met hoogwaardige materialen en strakke afwerkingen. Het verwarmde stuurwiel biedt extra comfort, vooral tijdens koude winterdagen, en zorgt ervoor dat je de controle altijd stevig in handen hebt. Op technologisch vlak is deze Formentor uitgerust met allerlei handige en geavanceerde functies. Het adaptieve cruise control-systeem (ACC) maakt lange ritten aangenamer door automatisch de snelheid aan te passen aan het verkeer voor je. Met Carplay kun je eenvoudig je smartphone koppelen, zodat je toegang hebt tot navigatie, muziek en oproepen via het infotainmentsysteem. De ECC (elektronische klimaatregeling) zorgt voor een aangenaam binnenklimaat voor alle passagiers, terwijl de verkeersborddetectie je onderweg helpt om altijd op de hoogte te blijven van snelheidslimieten en andere verkeersborden. De CUPRA Formentor biedt niet alleen rijplezier, maar ook comfort, veiligheid en efficiëntie. Deze combinatie van prestaties en technologie maakt de Formentor een perfecte keuze voor wie op zoek is
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Cupra Formentor | Niet giftig
Cupra is een nieuwe sportwagenfabrikant uit Spanje. Toen Cupra zich voor het eerst aan de wereld presenteerde, beloofde het zich te onderscheiden van andere sportieve merken door de nadruk te leggen op elektrische aandrijving. Echter, de eerste modellen van Cupra hadden conventionele benzinemotoren. Nu, een half jaar na de introductie, is de Formentor voorzien van plug-inhybride aandrijving. Een stap in de goede richting?
De Cupra Formentor is een sportieve SUV die dankzij plug-inhybride aandrijving vlot en toch zuinig is. Ziet er echter spannender uit dan hij is. Uitstekend weggedrag.
Plus
- vlot, stil en zuinig
- uitstekend weggedrag
- leuk en tegelijkertijd praktisch
Min
- niet zo vurig en sensationeel als de 2.0 TSI die hij vervangt
Conclusie
Al na een half jaar na de introductie heeft Cupra de Formentor aangepast. Aanvankelijk was dit eerste eigen model van Cupra alleen leverbaar met een conventionele benzinemotor. Die is vervangen door een plug-inhybride, waarmee de Formentor een half elektrische auto is geworden. Dat is goed en slecht nieuws.
Het slechte nieuws: de Formentor is niet giftig. Alhoewel elektrische auto's technisch gezien veel betere prestaties kunnen leveren dan een verbrandingsmotor (meer vermogen dat sneller beschikbaar is), geldt dat niet voor de Formentor. De elektromotor is niet sterk genoeg om de Formentor tot sportwagenprestaties te bewegen, terwijl de 1.4 liter benzinemotor te veel tijd nodig heeft om voldoende vermogen op te bouwen om echt te kunnen imponeren. Voor vele andere auto's is de 245 pk / 400 Nm sterke hybride een ware aanwinst, maar voor een auto met het imago van Cupra en het veelbelovende uiterlijk van de Formentor ontbreken het vuur, de agressie en de woede.
Het goede nieuws: de Formentor is niet giftig. Dankzij de plug-inhybride aandrijving zijn de uitstoot en het verbruik sterk gedaald en daarmee is de prijs ruim 10.000 euro verlaagd (voor het basismodel zelfs 20.000 euro!). Bovendien kan nu zorgeloos worden genoten in de wetenschap dat de CO2-uitstoot beperkt blijft.