Bouwjaar | 25-06-2021 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 92.193 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.400 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
€ 27.950,- incl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 25-06-2021 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 92.193 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.400 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Frietema B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Stationsweg Oost 196 |
Postcode | 3931 EX |
Plaats | Woudenberg |
Provincie | Utrecht |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 31687699 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Aandrijving
Plug-in hybride: Ja
Hybride aandrijving: parallel (voortbeweging door elektromotor(en) en/of verbrandingsmotor)
Actieradius: 540 km (40 km elektrisch, 500 km brandstof)
Transmissie
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Asconfiguratie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Accu
Aanwezige accu: gekocht
Accu: 13 kWh
Accu laden: Type 2, 3-fasen, 11 kW
Interieur
Interieur: Zwart, Leder/stof
Aantal zitplaatsen: 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,5 l/100km (1 op 66,7)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 32 kWh/100km
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Basis afleverpakket:
o Nieuwe APK
o Tenaamstelling
o Wasbeurt exterieur
o Interieur stofzuigen
o Controle reservoirs en olie controleren
o Brandstoftank voor een kwart gevuld
Meerprijs van €299,-
Afleverpakket Standaard:
o Nieuwe APK
o Tenaamstelling
o Wasbeurt exterieur
o Onderhoudsbeurt volgens fabrieksopgave
o 6 maanden garantie
o Volle tank
Meerprijs van €895,-
Optioneel 6 maanden garantie extra (alleen te gebruiken met afleverpakket standaard) meerprijs €395,-
Wij doen er alles aan om onze advertenties zo correct en compleet mogelijk weer te geven. Echter druk en zetfouten zijn voorbehouden. Aan bovenstaande informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Controleer daarom samen met ons de aanwezige opties en accessoires op de auto van uw keuze om teleurstelling te voorkomen.
Bent u geïnteresseerd in deze auto? Informeer naar beschikbaarheid of maak een afspraak.
Onze openingstijden zijn:
Maandag tot vrijdag: 08.00 tot 17.30 (avond op afspraak)
Zaterdag: 09.00 tot 12.00 (middag op afspraak)
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Cupra Formentor | Niet giftig
Cupra is een nieuwe sportwagenfabrikant uit Spanje. Toen Cupra zich voor het eerst aan de wereld presenteerde, beloofde het zich te onderscheiden van andere sportieve merken door de nadruk te leggen op elektrische aandrijving. Echter, de eerste modellen van Cupra hadden conventionele benzinemotoren. Nu, een half jaar na de introductie, is de Formentor voorzien van plug-inhybride aandrijving. Een stap in de goede richting?
De Cupra Formentor is een sportieve SUV die dankzij plug-inhybride aandrijving vlot en toch zuinig is. Ziet er echter spannender uit dan hij is. Uitstekend weggedrag.
Plus
- vlot, stil en zuinig
- uitstekend weggedrag
- leuk en tegelijkertijd praktisch
Min
- niet zo vurig en sensationeel als de 2.0 TSI die hij vervangt
Conclusie
Al na een half jaar na de introductie heeft Cupra de Formentor aangepast. Aanvankelijk was dit eerste eigen model van Cupra alleen leverbaar met een conventionele benzinemotor. Die is vervangen door een plug-inhybride, waarmee de Formentor een half elektrische auto is geworden. Dat is goed en slecht nieuws.
Het slechte nieuws: de Formentor is niet giftig. Alhoewel elektrische auto's technisch gezien veel betere prestaties kunnen leveren dan een verbrandingsmotor (meer vermogen dat sneller beschikbaar is), geldt dat niet voor de Formentor. De elektromotor is niet sterk genoeg om de Formentor tot sportwagenprestaties te bewegen, terwijl de 1.4 liter benzinemotor te veel tijd nodig heeft om voldoende vermogen op te bouwen om echt te kunnen imponeren. Voor vele andere auto's is de 245 pk / 400 Nm sterke hybride een ware aanwinst, maar voor een auto met het imago van Cupra en het veelbelovende uiterlijk van de Formentor ontbreken het vuur, de agressie en de woede.
Het goede nieuws: de Formentor is niet giftig. Dankzij de plug-inhybride aandrijving zijn de uitstoot en het verbruik sterk gedaald en daarmee is de prijs ruim 10.000 euro verlaagd (voor het basismodel zelfs 20.000 euro!). Bovendien kan nu zorgeloos worden genoten in de wetenschap dat de CO2-uitstoot beperkt blijft.