Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid VZ 245 pk | PHEV | Pano-Dak | Winterpakket | Travel Assist |

€ 38.999,- incl. BTW

afbeelding vergroten
Bouwjaar 07-07-2023
Categorie Terreinwagen/Pick Up
BTW / Marge BTW Financieren
Kmstand 9.228 km
Deuren 5
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Hybride
Transmissie Automaat
Motorinhoud 1.395 cc
Vermogen 180 kW (245 pk)

Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid VZ 245 pk | PHEV | Pano-Dak | Winterpakket | Travel Assist |


€ 38.999,- incl. BTW

Algemeen

Bouwjaar 07-07-2023
Categorie Terreinwagen/Pick Up
BTW / Marge BTW Financieren
Kmstand 9.228 km
Deuren 5
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Hybride
Transmissie Automaat
Motorinhoud 1.395 cc
Vermogen 180 kW (245 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Bourguignon Dokkum
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres De Brege 4
Postcode 9101 PW
Plaats Dokkum
Provincie Friesland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)519 - 228090 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.bourguignon.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 3e remlicht
  • abs
  • achterspoiler
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • cruise control
  • dakrail
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (rondom)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • in hoogte verstelbaar stuur
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • mistlampen (voor)
  • navigatiesysteem
  • open dak (electrisch)
  • parkeersensor
  • regensensor
  • startonderbreker
  • stoelverwarming
  • stuurbekrachtiging
  • traction control
  • trekhaak

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: apr. 2021 - 2024

Technische informatie
Vermogen: 180 kW (245 PK)
Vermogen brandstofmotor: 110 kW (150 PK)
Koppel: 250 Nm
Aantal cilinders: 4

Aandrijving
Tankinhoud: 40 liter
Actieradius: 54 km

Transmissie
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat

Asconfiguratie
Aandrijving: Voorwielaandrijving

Prestaties
Acceleratie (0-100): 7,0 s
Topsnelheid: 210 km/u

Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.601 kg
Wielbasis: 268 cm

Accu
Accu: 12 kWh, Type lithium-ion
Accu laden: Type 2, 1-fase, 3.6 kW
Accu snelladen: nee

Interieur
Interieur: Zwart, Leder/stof
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,5 l/100km (1 op 66,7)
Gemiddeld elektriciteitsverbruik: 15,7 kWh/100km
Energielabel: A

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Overige informatie
Onderhoudsboekjes: Digitaal

Opties:

- Diefstalwaarschuwingssysteem met interieurscan en sleepbeveiliging
- laadkabel met type-2 connector (mode 3)
- Chauffeursassistentiepakket: file- en noodhulp
- achterklep/deksel elektrisch bediend (open+dicht, sensorgestuurd)
- metallic lak
- panorama schuif-/hefdak elektrisch
- zijtas achter
- aanhangwagenkoppeling (kogelkop met elektr. ontkoppeling, zwenkbaar)
- Winterpakket
- 7 spreker(s)
- akoestische voetgangersbescherming, extern geluid (e-sound / AVAS)
- airconditioning Climatronic 3-zone
- airbag bestuurderszijde/passagierszijde
- airbag passagierszijde uitschakelbaar
- alarmsysteem voor veiligheidsgordelsysteem
- sfeerverlichting Slim omgevingslicht
- antiblokkeersysteem (ABS)
- audionavigatiesysteem met touchscreen kleurenscherm
- Bluetooth-interface met geïntegreerd handsfreesysteem
- carrosserie: 5-deurs
- bagageruimteafdekking / oprolhoes
- middenarmsteun achter
- middenconsole voor met middenarmsteun, bekerhouder, opbergvak en ventilatierooster achter
- oplaadkabel met driepolige stekker
- Rijhulppakket L
- Rijhulppakket: Travel Assist
- rijhulpsysteem: adaptieve ophangingscontrole (DCC)
- rijhulpsysteem: automatische afstandscontrole (ACC)
- rijhulpsysteem: rijprofielselectie (CUPRA Drive Profile)
- rijhulpsysteem: vermoeidheidsdetectie
- rijhulpsysteem: grootlichtassistent
- rijhulpsysteem: rijbaanassistent
- rijhulpsysteem: parkeerhulp met parkeerhulp voor en achter
- rijhulpsysteem: periferieobservatiesysteem (Front assist) met City-noodremfunctie
- rijhulpsysteem: pre-crash systeem
- tweetonige hoorn
- elektronisch differentieelslot (XDS)
- elektronische stabiliteitscontrole (ESC)
- noodoproepsysteem
- buitenspiegel elektrisch verstelbaar, verwarmd + inklapbaar met neerklapbare spiegel en welkomstlicht
- Mistlampen vooraan LED met bochtenlicht
- benzinepartikelfilter (GPF)
- hoofdairbagsysteem
- koplamp full-LED matrixlicht
- hittewerende beglazing
- hybride 180 kW (motor 1,4 liter - 110 kW TSI)
- startonderbreker (elektronisch)
- Inductieve oplaadlade voor smartphone
- instrumentenpaneel digitaal (virtuele cockpit)
- Isofix-bevestigingen voor kinderzitje op

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Cupra Formentor | Niet giftig

Cupra is een nieuwe sportwagenfabrikant uit Spanje. Toen Cupra zich voor het eerst aan de wereld presenteerde, beloofde het zich te onderscheiden van andere sportieve merken door de nadruk te leggen op elektrische aandrijving. Echter, de eerste modellen van Cupra hadden conventionele benzinemotoren. Nu, een half jaar na de introductie, is de Formentor voorzien van plug-inhybride aandrijving. Een stap in de goede richting?

Autotest | Cupra Formentor Niet giftig

De Cupra Formentor is een sportieve SUV die dankzij plug-inhybride aandrijving vlot en toch zuinig is. Ziet er echter spannender uit dan hij is. Uitstekend weggedrag.

Plus

  • vlot, stil en zuinig
  • uitstekend weggedrag
  • leuk en tegelijkertijd praktisch

Min

  • niet zo vurig en sensationeel als de 2.0 TSI die hij vervangt

Conclusie

Al na een half jaar na de introductie heeft Cupra de Formentor aangepast. Aanvankelijk was dit eerste eigen model van Cupra alleen leverbaar met een conventionele benzinemotor. Die is vervangen door een plug-inhybride, waarmee de Formentor een half elektrische auto is geworden. Dat is goed en slecht nieuws.

Het slechte nieuws: de Formentor is niet giftig. Alhoewel elektrische auto's technisch gezien veel betere prestaties kunnen leveren dan een verbrandingsmotor (meer vermogen dat sneller beschikbaar is), geldt dat niet voor de Formentor. De elektromotor is niet sterk genoeg om de Formentor tot sportwagenprestaties te bewegen, terwijl de 1.4 liter benzinemotor te veel tijd nodig heeft om voldoende vermogen op te bouwen om echt te kunnen imponeren. Voor vele andere auto's is de 245 pk / 400 Nm sterke hybride een ware aanwinst, maar voor een auto met het imago van Cupra en het veelbelovende uiterlijk van de Formentor ontbreken het vuur, de agressie en de woede.

Het goede nieuws: de Formentor is niet giftig. Dankzij de plug-inhybride aandrijving zijn de uitstoot en het verbruik sterk gedaald en daarmee is de prijs ruim 10.000 euro verlaagd (voor het basismodel zelfs 20.000 euro!). Bovendien kan nu zorgeloos worden genoten in de wetenschap dat de CO2-uitstoot beperkt blijft.

Deel deze advertentie