Bouwjaar | 11-08-2022 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 22.429 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.395 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 11-08-2022 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 22.429 km |
Deuren | 5 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.395 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Wittebrug Autodealer (Forepark) |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Donau 120 |
Postcode | 2491 BC |
Plaats | 's-Gravenhage |
Provincie | Zuid Holland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)70 - 3429449 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.wittebrug.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Beschikbaarheid
Gereserveerd: Dit voertuig is gereserveerd voor een klant (verkocht onder voorbehoud).
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: apr. 2021 - sep. 2024
Technische informatie
Gecombineerd vermogen: 180 kW (245 PK)
Vermogen elektromotor(en): 100 kW (136 PK)
Vermogen brandstofmotor: 110 kW (150 PK)
Koppel: 250 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 40 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,0 s
Topsnelheid: 210 km/u
Ledig gewicht: 1.601 kg
Wielbasis: 268 cm
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,5 l/100km (1 op 66,7)
Energielabel: A
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantielabels: Das WeltAuto (12 maanden), BOVAG Garantie (12 maanden)
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
BOVAG Afleverbeurt: Ja
Hij is klaar voor nog jaren rijplezier, deze CUPRA Formentor uit 2022. De onderhoudshistorie van deze auto is bekend, er staat 22429 kilometer op de teller. Elektrisch rijden of toch benzine? Voor allebei is iets te zeggen. Daarom biedt de hybride motor van deze CUPRA Formentor de keus. Bestuurder en bijrijder krijgen een warm welkom: deze CUPRA Formentor is voorzien van verwarmbare voorstoelen. Scherpe bochten, pittige acceleraties? In de sportstoelen blijft u altijd in positie. Met een druk op de knop gaat de elektrische achterklep open. Natuurlijk kunt u zonder. Maar waarom? Lekker toch, zo'n verwarmd stuurwiel? Ook 19 inch lichtmetalen velgen, Full LED koplampen, adaptief dempingsysteem, aluminium dakrailing, elektrisch inklapbare buitenspiegels en donker getint glas achter horen tot de voorzieningen op deze auto.
Via het digitale dashboard bent u permanent op de hoogte van alle informatie die u nodig heeft voor een veilige rit. De achteruitrijcamera geeft u duidelijk zicht op de ruimte achter de auto. Adaptive cruise control is veilig en comfortabel. De snelheidsregelaar houdt automatisch afstand tot het voertuig dat voor u rijdt. Kop aan kont langzaam rijden: dan is afstand houden soms lastig. De file assistent helpt en zorgt automatisch voor veilige ruimte tot de voorligger. Ook als die tot stilstand komt. Onderweg kunt u veilig genieten van het audio-installatiesysteem met DAB-radio en het full map navigatiesysteem. Want in deze CUPRA bedient u ze vanaf het stuurwiel of met uw stem. De uitrusting van deze CUPRA is met achteropkomend verkeer waarschuwing, automatische airconditioning, draadloos opladen, regensensor, keyless entry en automatisch dimmende binnenspiegel behoorlijk compleet.
Het zal u verbazen hoe deze auto in staat is om voor u de omgeving en het verkeer om u heen in de gaten te houden. In het instrumentarium ziet u tijdens de rit ook de belangrijkste verkeersborden a
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Cupra Formentor | Niet giftig
Cupra is een nieuwe sportwagenfabrikant uit Spanje. Toen Cupra zich voor het eerst aan de wereld presenteerde, beloofde het zich te onderscheiden van andere sportieve merken door de nadruk te leggen op elektrische aandrijving. Echter, de eerste modellen van Cupra hadden conventionele benzinemotoren. Nu, een half jaar na de introductie, is de Formentor voorzien van plug-inhybride aandrijving. Een stap in de goede richting?
De Cupra Formentor is een sportieve SUV die dankzij plug-inhybride aandrijving vlot en toch zuinig is. Ziet er echter spannender uit dan hij is. Uitstekend weggedrag.
Plus
- vlot, stil en zuinig
- uitstekend weggedrag
- leuk en tegelijkertijd praktisch
Min
- niet zo vurig en sensationeel als de 2.0 TSI die hij vervangt
Conclusie
Al na een half jaar na de introductie heeft Cupra de Formentor aangepast. Aanvankelijk was dit eerste eigen model van Cupra alleen leverbaar met een conventionele benzinemotor. Die is vervangen door een plug-inhybride, waarmee de Formentor een half elektrische auto is geworden. Dat is goed en slecht nieuws.
Het slechte nieuws: de Formentor is niet giftig. Alhoewel elektrische auto's technisch gezien veel betere prestaties kunnen leveren dan een verbrandingsmotor (meer vermogen dat sneller beschikbaar is), geldt dat niet voor de Formentor. De elektromotor is niet sterk genoeg om de Formentor tot sportwagenprestaties te bewegen, terwijl de 1.4 liter benzinemotor te veel tijd nodig heeft om voldoende vermogen op te bouwen om echt te kunnen imponeren. Voor vele andere auto's is de 245 pk / 400 Nm sterke hybride een ware aanwinst, maar voor een auto met het imago van Cupra en het veelbelovende uiterlijk van de Formentor ontbreken het vuur, de agressie en de woede.
Het goede nieuws: de Formentor is niet giftig. Dankzij de plug-inhybride aandrijving zijn de uitstoot en het verbruik sterk gedaald en daarmee is de prijs ruim 10.000 euro verlaagd (voor het basismodel zelfs 20.000 euro!). Bovendien kan nu zorgeloos worden genoten in de wetenschap dat de CO2-uitstoot beperkt blijft.